Ta prava pika! Ja, ja, res je, tu je še Abarth, pa Abarth Esseesse . . Ampak nobenega od njiju ne bo lahko spraviti mimo gospe v družinski proračun . .
Čeprav ima tale Punto več moči od Punta GT (prva generacija! ), je krepko manj razbijaški od njega. Svojega turbobencinskega značaja njegov motor sicer ne more povsem skriti, je pa vseeno zelo lepo vzgojen: z nežnim dodajanjem plina se zdi kot navorsko dober 1, 6-litrski stroj in le v 'njegovih' vrtljajih ter ob polnem plinu se pošteno zgane. In, jasno, pri pretiravanju opozori s precej veliko porabo goriva – tudi do 15 litrov na 100 kilometrov.
Motor tiho, mehko in voljno steče (ob zagonu) in teče (med delovanjem) in je v tem pogledu eden od boljših na trgu v tem hipu. V vsaki točki polja merilnika vrtljajev od prostega teka do 6.500 vrtljajev v minuti lepo vleče, v ugodnih okoliščinah pa skoraj zmanjka številk na merilniku hitrosti. Elektronika ga ustavi pri 6.500, a lahko mirno tudi za zelo hitro vožnjo voznik pretika pri 5.500, ker v naslednji prestavi vrtljaji padejo ravno v področje velikega navora. Pa zna biti vseeno zelo skromen – če je desna noga nežna, zna porabiti tudi sedem litrov na 100 kilometrih.
Opremi se reče Sport, kar velja tudi za motor in menjalnik. Ne velja pa za kombinacijo podvozje-volan, ki je sicer prijazna (in tehnično zelo dobra! ) v vsakdanjih razmerah, ne izkaže pa se prav posebej pri športni vožnji, saj ni dorasla motornim zmogljivostim. Škoda, saj so bili Fiatovi volani vse do uvedbe elektrike zanje zelo povedni. Morda bi kak dober tuning podvozja vsaj delno omilil slab vtis.
Volanski obroč zelo dobro pade v roki in sedeža sta lepo bočno oprijemljiva, nekoliko zmoti le dokaj grobo oblazinjenje (goli komolci! ), navdušijo pa vstavki oranžne barve (kot karoserija! ), prevlečeni s črno mrežo. Zelo estetsko, le mehki plastični 'gumbi' na sedalnem delu niso čisto dorečena zadeva. Dobro se je izkazala tudi samodejna klimatska naprava, ki ni zahtevala veliko posegov v njeno delovanje, spet nekoliko manj navdušujoča pa je grafika merilnikov – številke so na gosto postavljene in črtic je preveč za hitre in jasne odčitke hitrosti. V Fiatih smo že videli boljše in bolj športne.
Ni pa to razlog za slab splošni vtis; z odličnim motorjem in hitrim menjalnikom (ob vseh drugih dobrih lastnostih vseh Puntov) je to tista pika, ki je ravno prav vmes: z zmogljivostmi in s ceno. Tega doslej Punto 'ni znal'.
Vinko Kernc
foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.070 € |
Cena testnega modela: | 17.529 € |
Moč: | 88kW (120 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 8,9 s |
Največja hitrost: | 195 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,6l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.368 cm? – največja moč 88 kW (120 KM) pri 5.000/min – največji navor 206 Nm pri 1.750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 V (Dunlop SP Sport 9000). |
Zmogljivost: | največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – poraba goriva (ECE) 8,7/5,4/6,6 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.230 kg – dovoljena skupna masa 1.715 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.030 mm – širina 1.687 mm – višina 1.490 mm – posoda za gorivo 45 l. |
Prtljažnik: | prtljažnik 275–1.020 l |
T = 15 °C / p = 930 mbar / rel. vl. = 57 % / Stanje kilometrskega števca: 3.217 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,1s ( 133km/h) |
1000m z mesta: | 31,2s ( 170km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,4s |
Prožnost 80-120km/h: | 11,0s |
Največja hitrost: | 195km/h (V.) |
poraba na testu: | 9,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,5m |
AM meja: | 41m |
-
Tisti Punto, ki ga prejšnji dve generaciji nista ponujali: nad različicami s povprečno zmogljivimi motorji, a še dovolj lepo vzgojen, da ni razbijaške sorte. Zelo dinamičen.