Škoda, ker je ime 'Quattroporte' že zasedeno (Maserati), tej limuzini namreč prav lepo pristaja.
Po testu Fiatove Linee s precej močnejšim 1, 4-litrskim bencinskim motorjem smo pri preizkušanju turbodizelske različice ugotovili, da je edina prednost Linee, ki pije plinsko olje, v porabi goriva, ki je tudi ob priganjanju krepko pod desetimi litri, ob običajni vožnji pa je lahko brez večjih težav pod šestimi. 1.3 Multijet ima izrazito turboluknjo, pod 2.000 vrtljaji ročične gredi je primeren le za ležerna preštevanja kilometrov, vsakršni obiski prehitevalnih pasov in vključevanja v križiščih pa zahtevajo priganjanje.
Poglejte na naših meritvah izmerjena pospešek in prožnost, pa boste vedeli, o čem pišemo. Vrtenje motorja nad 2.500/min prebudi turbodizelski zvok, ki postane moteč pri večjih avtocestnih hitrostih, tj. nad 150 kilometrov na uro. Pri okoli 130 kilometrih na uro merilnik vrtljajev kaže na tri tisočake, pojavi se želja po šesti prestavi le petstopenjskega menjalnika, ki bi zmanjšala hrupnost in prihranila kak 'deci'.
Da Linea ni nikakršna nova Albea ali italijanska Thalia, pokaže Črta z zelo zanesljivo lego na cesti (testni Fiat je imel nižjo nastavitev podvozja), nagibanja je malo, udobje pa je kljub 17-palčni obutvi zadovoljivo. Sedeži so mehki in udobni, moti le odročen položaj gumba za nastavitev ledvenega dela (pod komolčno oporo).
Takšna ureditev notranjosti (svetlo-temna barvna kombinacija), kot je bila v testni Linei, zahteva previdnost, saj se pozna vsak madež. Pri več kot 4, 5 metra dolgi limuzini smo na zadnji klopi pričakovali več prostora v višino (že tisti blizu 180 cm višine bodo imeli pokvarjeno frizuro), prtljažnik je s 500 litri zelo radodaren in s preklapljanjem po tretjinah deljive zadnje klopi tudi nelimuzinsko povečljiv.
Zadnja sedežna vrsta se lahko zloži le iz notranjosti, kar ima tudi smisel, saj bi si ob podiranju iz prtljažnika zaradi njegove velikosti in dolžine zlahka umazali hlače. Zadek je slabo pregleden, zato priporočamo nakup 230 evrov vrednega parkirnega pomočnika, če vam ostane še kaj evrov za udobje, pa na seznamu doplačil ne spreglejte tempomata (150 evrov).
Opremljenost linije Emotion je zelo radodarna: vse štiri električne šipe, električni ogledalci, MP3 avtoradio, (ravno pravšnji) servovolan, štiri varnostne blazine in zavesi, potovalni računalnik, Blue & Me, samodejna klimatska naprava . . Potrebuje človek še kaj več?
Mitja Reven, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.300 € |
Cena testnega modela: | 17.929 € |
Moč: | 66kW (90 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 13,8 s |
Največja hitrost: | 170 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,9l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm? – največja moč 66 kW (90 KM) pri 4.000/min – največji navor 200 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 V (Bridgestone Potenza RE050A). |
Zmogljivost: | največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,8 s – poraba goriva (ECE) 6,5/4,0/4,9 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.185 kg – dovoljena skupna masa 1.685 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.560 mm – širina 1.730 mm – višina 1.494 mm – posoda za gorivo 45 l. |
Prtljažnik: | prtljažnik 500–870 l |
T = 27 °C / p = 1.090 mbar / rel. vl. = 38 % / Stanje kilometrskega števca: 21.282 km | |
Pospešek 0-100km: | 15,9s |
---|---|
402m z mesta: | 19,9s ( 115km/h) |
1000m z mesta: | 36,8s ( 143km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,1s |
Prožnost 80-120km/h: | 14,9s |
Največja hitrost: | 170km/h (V.) |
poraba na testu: | 6,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,5m |
AM meja: | 40m |
-
Pred dokončnim 'da' turbodizlu vam priporočamo še razmislek o T-Jetu, s katerim je vožnja še veliko udobnejša in poskočnejša. Le pri porabi goriva je M-Jet nedosegljivo varčen.