Fiat Multipla 1.6 16V Emotion

20. 1. 2005
Deli

Da vas prevzame Multipla, ni dovolj, da ste pristaš enoprostorcev. V vas se mora skrivati tudi kanček otroka in vsaj še delček želje po nečem drugačnem.

Tega ob Multiplinem prihodu verjetno ni bilo treba razlagati. Odbita oblika, velike steklene površine, zanimivo nameščeni prednji žarometi (dva spodaj in dva zgoraj) in nevsakdanje linije zadnjih luči so jasno nakazovali, katerim kupcem je namenjena. In njihovim okusom primerno so uredili tudi notranjost.

Potem je prišlo leto 2004. Multipla je upihnila šesto svečko in nastopil je čas za njeno prenovo. Ker je tovarna zabredla v težave, ki ji jih zagotovo nihče ne zavida, je povsem razumljivo, da so se prenove lotili zadržano in premišljeno. Zunanje linije so postale bolj vsakdanje, žarometi in zadnje luči klasični in na trg je prišla Multipla, kot jo lahko vidimo danes.

Mnogi bodo zaradi tega verjetno pogrešali drugačnost, ki je bila tako značilna zanjo. Še posebej tisti, ki se jim je prikupil njen prejšnji obraz. K sreči (ali nesreči) pa to ne velja za njeno notranjost. Ta ostaja nespremenjena, kar pomeni, da je večina armaturne plošče še vedno prevlečena s tkanino, da sredinska konzola še vedno spominja na gmoto neobdelane gline, da je znotraj še vedno vidna gola pločevina in da notranjost še vedno lahko dovolj udobno sprejme šest odraslih potnikov. To ji uspeva zaradi svojevrstne postavitve sedežev, s pomočjo katere lahko spredaj, poleg voznika, sedita še dva potnika.

Da je inženirjem uspelo uresničiti zamisel o šestih sedežih v dveh vrstah, so morali najprej razširiti notranjost kabine. Tako v višini komolcev Multipla ponuja celo za 3 centimetre več prostora kot na primer Beemvejeva serija 7. Nato so skrajni levi (beri: voznikov) in skrajni desni sedež poriniti povsem k vratom in šele tako so dobili dovolj prostora za šesti sedež. Ta je s svojimi merami v celoti primerljiv z ostalimi petimi, torej šesti potnik z udobjem praviloma ne bi smel imeti težav, Multipla pa je zaradi tega že ob svojem prihodu postala svojevrsten posebnež med sebi enakimi. Z relativno kratko zunanjo dolžino, nevsakdanjo širino, dolžini avtomobila primerno velikim prtljažnikom in tremi prekucljivimi ter odstranljivimi sedeži zadaj.

Tako ostaja jasno, da si tega avta, kljub prenovi, ne boste omislili brez razloga. Trije sedeži v vrsti pomenijo, da so štirje od šestih potnikov precej stisnjeni k vratom. Kar ne vliva želenega občutka o varnosti. Tu se skriva tudi težava, ki neveščega voznika spremlja prvih nekaj kilometrov. Določanje širine avta je precej varljivo. Avto je širši, kot vam pravi občutek. Najbolj ironično pri vsem tem pa je, da sta prav sedeža v sredini tista, ki bosta verjetno zasedena le takrat, ko se bo z Multiplo na pot odpravilo pet oziroma šest potnikov.

Vas bo pa ta limuzinski kombi navdušil na drugih področjih. Tako zabavnega in ubogljivega (beri: neposrednega) volana v drugih limuzinskih kombijih ne boste srečali. Prestavna ročica in druga stikala so ves čas pri roki, razen tistega za ukazovanje potovalnemu računalniku, ki je skrit nekje med merilniki. Če k temu prištejemo še neverjetno živahen motor, pa si upamo trditi, da Multipla spada med bolj zabavne enoprostorce. In to velja za vse, ki se znajdejo v notranjosti. Ta je oblikovno dovolj razgibana, da ne postane dolgočasna. Velike steklene površine vsakič znova poskrbijo za panoramsko dojemanje okolice.

O morebitni podhranjenosti motorja v mestnih središčih zlepa ne moremo govoriti. 103 konjiči Multiplo izjemno živahno poženejo z mesta. Da je v nosu ’le’ 1, 6-litrski motor, ugotovite šele na odprtih cestah izven naselja. Takrat se izkaže, da je 145 Nm vendarle premalo za suverena prehitevanja s srednjega delovnega območja motorja, da pri hitrosti nad 130 km/h začne občutno naraščati trušč v notranjosti in da ob priganjanju poraba goriva brez težav prileze do številke 14 litrov na sto prevoženih kilometrov.

To pa je tista slabša stran Multiple, h kateri moramo žal prišteti še sloves, za katerega smo že mislili, da so se ga znebili. V štirinajstih dneh našega testa smo s tal pobrali znak z zadnjih vrat, ki je odpadel ob povsem nedolžnem zapiranju pri temperaturi nekaj stopinj pod ničlo. S spodnjega dela prednjega odbijača smo z rokami dokončno odtrgali zaščitno gumo, ki je začela viseti z obeh koncev in sleherni dan ’bentili’ nad zračnostjo v vzvratnem ogledalu, ki nikoli ni ostal v položaju, ki smo mu ga nastavili. Ampak to z igrivostjo Fiatovega enoprostorca nima nič skupnega.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.399,93 €
Cena testnega modela: 19.954,93 €
Moč: 76kW (103 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,8 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 12,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1596 cm3 - največja moč 76 kW (103 KM) pri 5750/min - največji navor 145 Nm pri 4000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/60 R 15 T (Sava Eskimo S3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,6 s - poraba goriva (ECE) 11,1/7,2/8,6 l/100 km.
Voz in obese: limuzinski kombi - 5 vrat, 6 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, vzdolžni vodili, vijačni vzmeti, stabilizator - zavori spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj bobnasti - rajdni krog 11,0 m.
Mase: prazno vozilo 1300 kg - dovoljena skupna masa 1990 kg.
Naše meritve
T= --2 °C / p= 1013 mbar / rel. vl.: 48 % / Gume: 195/60 R 15 T (Sava Eskimo S3 M+S) / Stanje km števca: 2262 km
Pospešek 0-100km: 12,8s
402m z mesta: 18,4s ( 120km/h)
1000m z mesta: 34,1s ( 149km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,4s
Prožnost 80-120km/h: 19,1s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
Najmanjša poraba: 11,8l/100km
Najvišja poraba: 13,9l/100km
poraba na testu: 12,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 47,3m
AM meja: 42m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 67dB
Napake med testom: Znak na zadnjih vratih in zaščitna guma na dnu prednjega odbijača sta odpadla, zračnost vzvratnega ogledala v potniški kabini.
Ocena
  • Multipla je doživela prenovo. Tokrat predvsem navzven, zaradi česar je nekaterim postala bolj všeč, drugim pa manj. Ampak dejstvo je, da se značajsko ob tem ni veliko spremenila. V notranjosti še vedno ohranja igrive oblikovalske poteze in šest sedežev, postavljenih v dve vrsti. Steklene površine ostajajo panoramsko velike in vozniki bodo še vedno znali povedati, da po svoji voznosti spada med bolj zabavne limuzinske kombije na trgu.

  • Užitek v vožnji:

Hvalimo in grajamo
okretnost
preglednost iz vozila
uporabnost
živahen motor
stisnjenost k vratom na skrajnih sedežih
trušč v notranjosti pri večjih hitrostih