Uspešne zgodbe, dolge 23 let, je konec. Enega najbolj prepoznavnih avtomobilov zadnjih let v Evropi so natanko 5. letošnjega septembra prenehali izdelovati.
Čas je za novo Pando.
Zgodba o imenu ni preprosta; zdajšnja Panda (projekt Fiat 169) bi morala biti po prvotnih načrtih Gingo, a so se pri Fiatu v zadnjem trenutku odločili ostati pri starem, dobro usidranem imenu. Eden od razlogov je tudi ta, da se je nad Gingom pritožil Renault, češ da preveč spominja na Twinga.
Gingo ali Panda, novi Fiat nima lahkega dela. Jasno je, da nova Panda ne bo dosegla legendarnosti prejšnje, saj današnje zahteve po napredku ne dopuščajo tako dolge življenjske dobe nekega avtomobila. Po prvi Pandi kupci sicer še vedno povprašujejo (v Italiji je po prodaji od letošnjega januarja do avgusta zanesljivo na tretjem mestu in le malce za drugouvrščenim Seicentom), a vsaj po varnostnih kriterijih ne more tudi približno doseči tekmecev.
Giugiarov odgovor iz začetka devetdesetih let mi bo verjetno za vselej ostal v spominu. Na vprašanje, kateri je po njegovem mnenju njegov najuspešnejši model (ki pa jih je za debelo knjigo), je brez veliko razmišljanja dejal: Panda! Šele desetletje kasneje smo zares dojeli njegovo daljnovidnost; izdelali so jih več kot štiri milijone!
A pustimo zgodovino zgodovini. Panda, ki bo pretežni del Evrope napadla že ta mesec (Slovenci jo bomo menda dobili šele novembra), s staro Pando nima - razen seveda imena - ničesar skupnega, če gledamo le tehniko. Pri svoji filozofiji pa nekoliko sledi uporabnosti stare Pande, a jo nadgrajuje današnjemu času primerno: čeprav napovedujejo tudi druge različice, bo Panda začela kot petvratna kombilimuzina in že v osnovi z dobrim varnostnim paketom, vštevši sodobno zasnovano karoserijo in voznikovo varnostno blazino. Že z motorjem 1.2 pride serijski ABS, za doplačilo pa bo avtomobilček možno nadgraditi vse do šestih varnostnih blazin in stabilizacijske elektronike (ESP). Pri Fiatu se nadejajo, da bo Panda na preskusnih trčenjih Euro NCAP sestavila štiri zvezdice.
Panda se skuša predstaviti kot »več v enem«, kot avtomobil za številne okuse in potrebe, pri tem pa meri na prav vse starostne skupine in na oba spola. S svojimi zunanjimi merami in z obliko se uvršča v presečišče segmentov A (na primer Ka), »spodnji« B (na primer Yaris) in L0 (na primer Agila) ter si na tak način zagotavlja 1, 5 milijona potencialnih kupcev v Evropi letno. Fiatov cilj, prodati 200.000 Pand letno, se zato ne zdi optimističen.
Če odmislimo videz, ki se zdi precej bolj privlačen kot na fotografijah, še posebej v prijaznih in živahnih pastelnih barvah (na voljo je tudi 5 kovinskih odtenkov, skupaj pa 11), so Pandini glavni aduti majhne zunanje mere, (razmeroma) prostorna notranjost, velika zastekljenost, okretnost (rajdni krog znaša 9, 3 metra) in uporabnost prtljažnika.
Znotraj štirje odrasli presenetljivo dobro sedijo in razporeditev komand je vozniku prijazna. Malce več smo pričakovali od prtljažnika: ta je sicer kvadraste oblike in ob doplačilu omogoča polovično deljivost ter (izdaten) vzdolžen pomik klopi, vendar se pusti podreti samo naslonjalo; sedalni del ostaja fiksen, povečan prtljažnik pa ima zato dokaj visoko stopnico. Tudi sovoznikov sedež nima preklopnega naslonjala, ima pa lahko predal pod sedalom.
Osnovo izbire sestavljajo trije (zdaj že vsi znani) motorji in štirje paketi opreme. Pri Fiatu so osnovna paketa Actual in Active namenili le prav tako osnovnemu motorju (1.1 8V Fire) in tako Pando naredili cenovno privlačno (7950 evrov v Italiji), a takšna Panda še ne ponuja prav veliko. Precej bolj zanimiva postane Panda z motorjem 1.2 8V (tudi Fire) ali z novim 1.3 Multijet, kjer paketa Dynamic ali Emotion ponujata veliko več (dve varnostni blazini, zavorni ABS, nastavljiv volanski obroč, dvostopenjski volanski servo, električni paket za šipe, potovalni računalnik, predvsem pa možnost doplačilne nadgradnje opreme denimo z ročno ali s samodejno klimatsko napravo), toda tudi cena se v tem primeru povzpne do (spet velja za Italijo) slabih 11.000 evrov za motor 1.2 8V. Slovenski zastopnik sicer napoveduje za približno 10 odstotkov nižje cene od evropskih, vendar bo treba počakati do objave uradnih cen.
Ne glede na opremo ali motor pa je nova Panda prijazno vozen avtomobilček. Polo- žaj za volanom je zelo dober, volan lahkoten, prestavna ročica ubogljiva in preglednost naokrog odlična. Čeprav številke ne dajejo tega vtisa, so zmogljivosti z motorji opazno naraščajoče; medtem ko je manjši Fire dobra vstopna izbira, je večji bencinski stroj že lepo poskočen, absolutno (med temi tremi) najbolj privlačen pa je turbodizel z lepo, uporabno karakteristiko navora, z najboljšimi zmogljivostmi nasploh, s presenetljivo mirnim in tihim (vsaj v notranjosti) tekom in z najmanjšo porabo goriva.
Že letos bo naprodaj tudi dostavna različica (Panda Van) s 1000-litrskim tovornim delom in s 500-kilogramsko nosilnostjo. Družina Pand pa bo že čez okroglo leto še narasla, ko bodo ponudili tudi trivratno različico in možnost štirikolesnega pogona s sredinsko viskozno sklopko. Pri Fiatu so omenili tudi nove motorje, a zaenkrat še nič konkretnega. Pričakujemo lahko vsaj 16-ventilski, 1, 2-litrski bencinski stroj družine Fire.
Zdaj pri Fiatu seveda upajo, da je nova Panda, nov avtomobil s starim imenom, dovolj nova, dovolj sveža in dovolj čedna, da se bo enako dobro prijela kot stara. Tehnika govori njej v prid, (možna) oprema tudi, le s ceno morda ne bo čisto tako, kot bi si kupci želeli.
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 10.950,00 € |
Moč: | 44kW (60 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 14,0 s |
Največja hitrost: | 155 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,6l/100km |
Motor: | 4-valjni – vrstni, prostornina: 1242 cm3, navor: 102 Nm pri 2500/min |
---|---|
Mase: | prazno vozilo: 860 kg |
Zunanje mere: | dolžina: 3538 mm |
Prtljažnik: | 206-806 l |