Fiat Sedici 1.6 16V 4x4 Dynamic

17. 10. 2009
Deli

Grdi raček . . Zagotovo se še spomnite Andersenove pravljice o grdem račku. Naj vam namignemo, da tudi Sedicijeva zgodba ni veliko drugačna.

Vse skupaj se je začelo leta 2005, ko sta se združila Suzuki in Italdesigen in na cesto postavila oblikovno precej simpatičen mali SUV, ki je ponujal prav vse, kar kupci od teh avtomobilov pričakujejo.

Mestno uporabnost, štirikolesni pogon, poudarjeno višino od tal, udobno vstopanje in izstopanje in ne nazadnje dovolj uporabno notranjost, da je lahko zadostila potrebam aktivnejših ljudi. Skratka vozilce, po katerem je tudi v Evropi, še zlasti pa v Italiji, hrepenel precejšen krog ljudi in ki ga pri Fiatu do takrat niso imeli v programu.

»Zakaj pa ne, « so rekli v Torinu in iz Suzukija SX4 je nastal Fiat Sedici. Pridruženi član družine je že s svojim videzom dajal jasno vedeti, da ni v najtesnejšem sorodstvu z drugimi Fiati. In ta občutek ostaja tudi, ko sedete vanj. V notranjosti, razen značke na volanskem obroču, ne boste našli prav veliko stvari, ki bi vas spominjale na njegove brate. Toda, odkrito povedano, Sedici zato nikakor ni slab Fiat.

Nekateri bodo potožili, da jim je zaradi letošnje prenove nos manj všeč, kot jim je bil. In resnica je, da je ta zdaj res bolj umirjen od prejšnjega, zato pa jih bodo navdušili novi merilniki, ki so preglednejši in tudi podnevi osvetljeni.

To je lahko moteče, če ste eden tistih, ki ob zagonu motorja pozabijo prižgati luči, saj Sedici v nasprotju z drugimi Fiati dnevnih luči ne pozna, ampak ko se boste navadili tega, se boste navadili tudi gumbka med merilniki, ki je namenjen uporabi podatkov iz precej skromnega potovalnega računalnika (še en dokaz, da ne gre za čistokrvnega Fiata), pa tudi odlične končne izdelave, previdno izbranih materialov v notranjosti, prilagojenih namembnosti avtomobila, in uporabnega štirikolesnega pogona, ki od voznika ne zahteva veliko znanja.

V osnovi Sedicija namreč poganja le sprednji kolesni par, in če štirikolesnega pogona ne potrebujete, vam je pa Sedici všeč, si ga lahko omislite tudi v tej različici. No, štirikolesnik ima na sredinskem grebenu, zraven ročice parkirne zavore, stikalo, ki omogoča preklop iz dvokolesnega na samodejno prilagodljiv štirikolesni pogon (s sprednjih koles navor prenaša na zadnja le, ko je potrebno) in na stalni štirikolesni pogon, ki do hitrosti 60 km/h stalno prenaša moč v razmerju 50 : 50 na oba kolesna para.

Skratka, super uporabna stvarca, ki ne zahteva pretiranih dodatnih stroškov, zlasti ko gre za porabo goriva pri vsakodnevni vožnji.

Ker je omenjena tematika v zadnjem času zelo aktualna, so se skupaj z oblikovno prenovo odločili nekoliko pomladiti tudi Sedicijevo motorno paleto. Žal polovično, saj je nov le Fiatov dizelski agregat, ki ima za en deciliter večjo delovno prostornino od prejšnjega (2.0 JTD), 99 kW in ustreza standardom Euro V.

In žal oziroma nerazumljivo od podjetja Avto Triglav, ki nam je na test poslal Sedicija z že znanim Suzukijevim bencinskim agregatom, zaradi česar novosti nismo mogli preizkusiti. Jo bomo pa ob drugi priložnosti in v katerem drugem modelu.

Kljub temu lahko rečemo, da je Sedici tudi s Suzukijevim motorjem dovolj suveren na cestah. Podobno kot za večino japonskih motorjev tudi zanj namreč velja, da je tipičen 16-ventilski agregat, ki resnično zaživi šele v zgornjem delovnem območju, toda pri tem, zanimivo, ostaja znosno tih, le ceno za liter neosvinčenega goriva bo treba, če se boste vozili v območju njegove največje moči (79 kW/107 KM), na vsakih 100 kilometrov pomnožiti z 10, 1.

To pa, roko na srce, za mali SUV, ki je dodatno dvignjen od tal in ponuja tudi štirikolesni pogon, sploh ni pretirano. Še zlasti če pomislite, da je treba za enako opremljenega Sedicija z dizelskim agregatom v nosu potegniti iz denarnice dodatnih štiri tisoč evrov, ki vam jih v njegovi življenjski dobi zagotovo ne bo uspelo upravičiti zgolj z razliko v porabi in ceni goriva.

In kaj reči na koncu? Čeprav ni čistokrvni Fiat in nikoli ne bo postal labod med svojimi brati, Sedici vseeno izstopa. Da njegova zgodba postaja vedno bolj podobna Andersenovi, pa priča tudi nova barva, ki je na voljo. Ta sicer ni labodje bela, je pa biserno 'bianco perlato'.

Matevž Korošec, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 18.990 €
Cena testnega modela: 19.510 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,8 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.586 cm? – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – največji navor 145 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi (preklopljiv štirikolesni pogon) – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/60 R 16 H (Bridgestone Turanza ER300).
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – poraba goriva (ECE) 8,9/6,1/6,5 l/100 km, izpust CO2 149 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.275 kg – dovoljena skupna masa 1.670 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.230 mm – širina 1.755 mm – višina 1.620 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 270–670 l
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.055 mbar / rel. vl. = 33 % / Stanje kilometrskega števca: 5.141 km
Pospešek 0-100km: 12,7s
402m z mesta: 18,6s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,3 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 22,1 (V.)s
Največja hitrost: 175km/h (V.)
poraba na testu: 10,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,4m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če iščete majhen in hkrati uporaben SUV, utegne biti Sedici pravi. Tehnoloških, mehanskih ali kakršnihkoli drugih presežkov v njem ne iščite, ker ni prišel na svet zaradi tega, se pa zdi, da bo svojim lastnikom dobro in dolgo služil.

Hvalimo in grajamo
zasnova štirikolesnega pogona
končna izdelava
uporabnost
udobno vstopanje in izstopanje
natančna in komunikativna mehanika
ni dnevnih luči
namestitev gumba potovalnega računalnika
dno ni ravno (podrta klop)
nima sistemov ASR in ESP
skromen informacijski sistem