Fiat Stilo 2.4 GT

19. 8. 2004
Deli

Če gledate le vrh ponudbe Stilov: najprej je bil 2.4 HGT s petvaljnim motorjem ter z robotiziranim ročnim menjalnikom.

Zdaj si lahko omislite enak motor, a klasičen (ročni) menjalnik.

Nekateri še vedno ne razumejo: tehnika stane. Tudi polet v vesolje si že lahko privoščite, a za kakšno ceno? Pri McLarnu lahko sedete za pilota in uživate v vožnji F1, a za kakšno ceno? Morda se vam celo uspe prebiti za volanski obroč kakega bolida najprestižnejšega avtomobilskega tekmovanja - a za kakšno ceno?

Fiat je najprej v Alfah, potem pa tudi v Stilu ponudil robotizirani ročni menjalnik, tisti, kjer pretikate po vzoru F1, seveda za razumno ceno, jasno pa je, da je bila tudi hitrost pretikanja pri tem ’razumna’. Okej, marsikdo tega ne razume in številnim nergačem so pri Fiatu ponudili športnega Stila s klasičnim ročnim menjalnikom. Kaj v tem paketu dobite? Vrstni bencinski petvaljnik nima zadržkov proti vzponom, priganjanju, dirkanju in pred pogostejšimi postanki na bencinskih črpalkah.

Vliva veselje v vožnji in pri takšnem početju bo za sto prevoženih kilometrov lahko zahteval tudi prek 11 litrov bencina. Ampak vsak presodi zase: če vam veliko pomeni, da se s Fiatom peljete mimo Golfov GTI in podobnih, ne omahujte preveč.

Če nikakor ne najdete denarja ali nasploh vzroka, da si omislite robotizirani menjalnik ali če si nočete priznati, da ’Selespeed’ na trenutke prestavlja počasneje, vselej pa bolje od vas - potem vzemite klasiko. Fiatov ročni menjalnik je zanje klasičen: z občasnim rahlim upiranjem pri pretikanju v vzvratno, sicer pa z zelo dobrimi rezultati pri športnih zahtevah.

Z motorjem se odlično ujame - ko gre za značilnosti pri pretikanju in ko gre za pokrivanje motorne navorske krivulje. Prestav je pet, kar popolnoma zadostuje, saj je motorni navor velik prek celotnega uporabnega področja.

Zatakniti se utegne pri volanu.

Že, že, v ’civilnih’ Stilih mu ne manjka dosti, v tem pa je nenadoma premehak, s premalo natančnosti in s premalo povratne informacije. In s premalo siljenja k vožnji naravnost. Takšen volan pokvari del odličnih športnih občutkov, ki jih ponujata pogonska mehanika in podvozje. To, da je ESP nemogoče izklopiti (izklopite lahko le ASR), je ob tem drugotnega pomena.

V preostalih lastnostih pa je tudi GT enak drugim Stilom: z ne prav prepričljivo klimatsko napravo, s premajhnima zunanjima ogledaloma, s slabo berljivim merilnikom hitrosti, a z zelo kompaktno notranjostjo, ki vliva dober občutek med vožnjo.

Zdaj dvomov ne bi smelo biti: s tem Stilom skuša Fiat zapreti usta vsem, ki jim HGT ni ustrezal zaradi menjalnika. No, zdaj že stojite v vrsti za nakup?

Vinko Kernc

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.858,62 €
Cena testnega modela: 18.260,72 €
Moč: 125kW (170 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,5 s
Največja hitrost: 215 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 2446 cm3 - največja moč 125 kW (170 KM) pri 6000/min - največji navor 221 Nm pri 3500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 W (Firestone Firehawk 700).
Zmogljivost: največja hitrost 215 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,5 s - poraba goriva (ECE) 13,5/7,6/9,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1415 kg - dovoljena skupna masa 1985 kg.
Zunanje mere: dolžina 4182 mm - širina 1784 mm - višina 1475 mm - prtljažnik 305-1002 l - posoda za gorivo 58 l.
Naše meritve
T = 18 °C / p = 1017 mbar / rel. vl. = 34 % / Stanje kilometrskega števca: 8712 km
Pospešek 0-100km: 8,5s
402m z mesta: 16,1s ( 140km/h)
1000m z mesta: 29,5s ( 178km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 13,5 (V.)s
Največja hitrost: 209km/h (V.)
poraba na testu: 10,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,7m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
motorni navor, zmogljivosti
občutek notranje kompaktnosti
glas motorja
lega na cesti
volan
nečitljiv merilnik hitrosti
neprepričljiva klimatska naprava
premajhni zunanji ogledali