Tudi zaradi takšnih avtomobilov, kot je Fiat Tipo, je avtomobilski svet zanimiv in nepredvidljiv. Pri večini bolj kot ne veš, kaj te čaka, saj so si avtomobili znotraj znamke zelo podobni, a vseeno so mogoča tudi presenečenja. In to pozitivna!
Fiat Tipo sam po sebi sicer ni presenečenje, saj ga v najnovejši izvedbi poznamo že kar nekaj časa, a prva karoserijska različica, ki je pripeljala na ceste in tudi k nam, je bila štirivratna limuzina. Z njo si večina evropskih voznikov ni na ti in posledično je odnos do takega avtomobila že takoj malce bolj negativen.
Povsem druga pesem je karavanska različica. Ta je tudi številnim Slovencem pisana na kožo, saj jih ima veliko pri nakupu novega avtomobila v glavi to, da potrebujejo veliko prostora. Vendarle se gre vsaj enkrat letno na dopust, pa je karavan pravzaprav že nuja ...
Kakorkoli, šalo na stran (ki na žalost to ni), novi Tipo v karavanski različici prijetno preseneti. Zdi se, da so Italijani našli idealno mešanico udobja, sodobnosti in racionalnosti. Tako Fiat Tipo Station Wagon sicer v ničemer prav posebej ne izstopa, a tudi nikjer ne razočara. Bistvo pa je, da ni večjih pripomb, mar ne?
Oblikovno je sprednji del seveda enak limuzinski različici, razlike pa nastanejo od B-stebrička naprej oziroma predvsem pri zadku. Ta je v prvi vrsti oblikovan tako, da ponuja prtljažnik veliko prostora, a oblika vseeno ni žrtev notranje prostornosti. Še več, italijanskim oblikovalcem je uspelo narediti zadek, ki je na las podoben še tretji različici, torej petvratnemu Tipu, s čimer jim je treba priznati dobro opravljeno delo.
Tudi z notranjostjo težav ni, zato se v njej povprečni voznik ne bo pritoževal. Ergonomija je dobra, merilniki veliki in pregledni, povsem spodoben pa je tudi osrednji zaslon. Jasno, vendarle govorimo o avtomobilu, ki naj bi bil cenovno ugoden, zato pretiranih ciljev in želja vendarle ne sme biti. Splošno počutje tako lahko označimo za nadpovprečno.
A najprijetneje Tipo preseneti z vožnjo. 1,6-litrski dizelski štirivaljnik sicer ni med najtišjimi na svetu, a se odkupi z izredno mirnim in zveznim delovanjem, pa tudi z odzivnostjo. Navsezadnje govorimo o le 1,6-litrskem motorju s 120 'konji'. Z mesta sicer ne boste speljali vedno prvi, pa tudi do hitrosti 100 kilometrov na uro se bo marsikdo odpeljal mimo, a svoje kakovosti je testni Tipo pokazal tudi ali predvsem pozneje. Avtocestne hitrosti so bile zanj mala malica in slovenska omejitev hitrosti povsem prenizka. Motor se namreč lepo vrti in deluje mirno tudi pri višjih hitrostih, kar po drugi strani pomeni, da je povprečna hitrost lahko precej visoka, hkrati pa pri tem poraba dizelskega goriva ne ubija voznikove denarnice.
A vsaka palica ima dva konca in tudi testni Tipo je presenetil dvakrat. Pozitivno plat smo že opisali, negativna pa je žal cena testnega avtomobila. Fiat Tipo sicer ni nizkocenovni avtomobil, a naj bi bila njegova cena vendarle njegov adut. Ob pogledu na ceno testnega avtomobila se bo marsikomu verjetno malce zataknilo, a mu je v obrambo vendarle treba priznati, da je bil avto zelo dobro opremljen. Že serijska oprema prinaša veliko, za dobrih 2.500 tisočakov (kar sicer ni malo) pa so paketi Comfort Plus, Safety East in Tech Plus DAB poskrbeli, da v avtomobilu resnično ni nič manjkalo.
Vseeno bo testni Tipo, kljub stalnemu popustu, za marsikoga predrag avtomobil. To je sicer slaba novica, je pa dobra ta, da je zastopnik pripravil tudi precej ugodnejšo in vseeno dobro opremljeno različico. Navsezadnje ne gre pozabiti, da je splošni vtis avtomobila več kot pozitiven.
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Uroš Modlic
Preberite še:
Fiat Tipo 4V 1.6 Multijet 16V Lounge - dobra mobilnost za primerno ceno
Fiat Tipo 1.6 Multijet 16v Opening Edition Plus
Cena osnovnega modela: | 20.290 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 22.580 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 916 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.750/min – največji navor 320 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Continental ContiEcoContact). Masi: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.895 kg. |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 3,4 l/100 km, izpust CO2 89 g/km. |
Zunanje mere: | dolžina 4.571 mm – širina 1.792 mm – višina 1.514 mm – medosna razdalja 2.638 mm – prtljažnik 550 l – posoda za gorivo 50 l. |
Okoliščine meritev: T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 1.639 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,2s ( 132km/h) |
poraba na testu: | 6,7 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,0m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
-
Z malce bolj racionalno opremo bi bil lahko Tipo Station Wagon primeren avtomobil za številne Slovence. Po drugi strani pa lahko zadovolji tudi tiste, ki so pripravljeni odšteti malce več, in takšnim bi lahko bil zanimiv testni avtomobil. Kot vedno ima denar glavno vlogo, pozitivno pa je vendarle to, da novi Fiat Tipo Station Wagon ponuja nadpovprečno dobro osnovo.