V svetu so štirje, ko pomislimo na italijanska predstavnika, ostaneta dva, večini pa bo verjetno Fiat precej bližje kot Lancia.
Phedra, ki je končno prišla na naš trg, želi biti namreč predvsem udobnejša in prestižnejša izvedba tega limuzinskega kombija, kar ne nazadnje dokazuje tudi s svojo ceno. Toda nič zato, Ulysse se v osnovi ne razlikuje veliko, končno pa je treba priznati, da so mu »Fiatovci« izbrali tudi daleč najbolj primerno ime. S počutjem, ki ga zagotavlja v notranjosti, je namreč resnično namenjen Ulyssejevim (beri Odisejevim) podvigom.
Z avtomobili, ki so pri nas na testu, se lahko le malokrat odpravimo na daljšo pot. Vsakodnevne obveznosti na delovnem mestu nam tega preprosto ne dovoljujejo. Ampak če je s katerim od avtomobilov to vredno storiti, mednje nedvomno sodi tudi Ulysse. Precejšnje zunanje mere, prilagodljiv in uporaben notranji prostor, bogata oprema in neutrujajoč položaj za volanskim obročem pričajo, da vožnja z njim ni pretirano naporna.
Zlaganje, podiranje in odstranjevanje sedežev sicer zahteva nekaj vaje, toda ko enkrat to delo osvojite, je vse skupaj le še vprašanje nekaj minut. Edina pomanjkljivost je njihovo fizično odstranjevanje, saj zaradi vgrajene varnosti (zglavniki, varnostni pasovi . . ) niso najlažji.
Res pa je, da sedmih sedežev v Ulyssejevi notranjosti ne boste pogosto uporabljali. Kljub precejšnjim zunanjim meram namreč potnikoma v tretji vrsti niso odmerili toliko prostora kot tistim v drugi, dodatno okrnjen pa je s sedmimi sedeži v notranjosti tudi prostor za prtljago. Torej lahko zaključimo, da več kot enega sedeža navadno ne boste odstranjevali iz avtomobila. Pa čeprav jih v tem Ulysseju dobite sedem.
Da je avto namenjen predvsem udobni vožnji petih potnikov s precej prtljage in le po potrebi sedmim, dokazuje Ulysse tudi z nekaterimi drugimi podrobnostmi. Največ uporabnih predalov je zaslediti predvsem pred voznikom in sovoznikom, kjer jih je celo toliko, da si velja zapomniti, kam ste odložili določeno malenkost, sicer je ne boste prav zlahka našli. V drugi vrsti s tem ne boste imeli večjih težav.
Tam je uporabnih površin, kamor bi lahko odložili različne drobnarije, manj, zato pa je veliko zračnikov in stikal za uravnavanje temperature in pretoka zraka. Slednjih v tretji vrsti na primer ne boste našli, kar je še en dokaz, da je avto namenjen predvsem petim potnikom. Za njihovo prijetno počutje pa so v testnem Ulysseju skrbele tudi dovolj previdno izbrane barvne kombinacije blaga, plastike in dekorativnih dodatkov z leskom aluminija.
Paket opreme Emotion je izredno bogat, saj ne manjka skoraj nič. Celo tempomat, obvolanska ročica za ukazovanje radijskemu sprejemniku in električni pomik stekel ter ogledal ne. Dobite pa tudi telefon, navigacijsko napravo in SOS-klic v primeru nezgode, čeprav zadnjih dveh dodatkov pri nas še ne morete uporabljati.
In ko to ugotovite, se najbrž povsem upravičeno vprašate, ali je smiselno za tako opremljenega Ulysseja odšteti dobrih 7.600.000 tolarjev. Pomislek je umesten, pa čeprav je res, da je 2, 2-litrski turbodizelski motor skupaj s petstopenjskim ročnim menjalnikom v tem avtu daleč najboljša izbira. Spodobno zmogljiv agregat namreč svoje delo opravlja suvereno tudi takrat, ko je Ulysse povsem obremenjen, hkrati pa njegova poraba goriva nikoli ne poskoči prek 10 litrov na sto prevoženih kilometrov.
Teh prednosti se očitno zavedajo tudi v Avto Triglavu, zato zdaj kupcem ponujajo še Ulysseja 2.2 16V JTD Dynamic. Nekoliko bolj skromno opremljen, zato pa cenovno precej bolj ugoden avto. Dejstvo je namreč, da je bolj kot poslovnim potrebam Ulysse namenjen predvsem družinskim odisejadam. In s tem paketom opreme mu bo to morda tudi uspelo.
Matevž Korošec
Foto Matevž Korošec
Cena osnovnega modela: | 31.409,61 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 32.102,32 € |
Moč: | 94kW (128 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,6 s |
Največja hitrost: | 182 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,4l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2179 cm3 - največja moč 94 kW (128 KM) pri 4000/min - največji navor 314 Nm pri 2000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 215/65 R 15 H (Michelin Pilot Primacy). |
Zmogljivost: | največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,6 s - poraba goriva (ECE) 10,1/5,9/7,4 l/100 km. |
Voz in obese: | prazno vozilo 1783 kg - dovoljena skupna masa 2505 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4719 mm - širina 1863 mm - višina 1745 mm - prtljažnik 324-2948 l - posoda za gorivo 80 l. |
T = 8 °C / p = 1019 mbar / rel. vl. = 75 % / Stanje kilometrskega števca: 1675 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,4s |
---|---|
402m z mesta: | 18,6s ( 119km/h) |
1000m z mesta: | 34,3s ( 150km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,1 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 15,5 (V.)s |
Največja hitrost: | 182km/h (V.) |
poraba na testu: | 8,7 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,4m |
AM meja: | 43m |