Ford Focus 2.0 TDCi (100 kW) Titanium

28. 8. 2008
Deli

Nekje v zgodnjih devetdesetih smo pri Avto magazinu preizkušali nekega Forda Escorta z 1, 8-litrskim, takrat jasno 'klasičnim' turbodizlom. Ha, kar malce športen hoče biti tale turbodizel v nosu, smo ugotavljali.

Do danes so se seveda kriteriji pošteno dvignili in ta isti Escort bi bil – v primerjavi s tokratnim Focusom – malodane smešen. Ostaja pa ista misel: Ford, razen s posamičnimi različicami, ne slovi kot izdelovalec izključno športnih avtomobilov, Focus z našega testa pa to v nekem smislu vseeno je, in to celo v tolikšni meri, da ostaja med mnogimi testnimi avtomobili v spominu.

Tista prava športnost sledi iz občutkov, ki jih daje tehnika. V tem Fordi vse od predstavitve prvega Mondea vozijo v prvih vrstah. Tudi tokrat. Zakaj torej smemo trditi, da je takšen Focus, čeprav turbodizelski, športen?

Ker ima odličen volan. Mehanizem je izjemno natančen in neposreden, kar pomeni, da se ga bo razveselil vsak ljubitelj vožnje na nož. V preprostem besednjaku to pomeni, da z le malo zasuka (manj od povprečja v razredu) avtomobil znatno zavije in da se tudi najmanjši zasuk volanskega obroča pozna pri gibanju vozila. Kdor izmed treh programov ojačenja volanskega serva (nastavlja se v meniju, nastavitev pa ostane tudi po ponovnem zagonu motorja) izbere športno nastavitev, bo deležen še togega serva, se pravi veliko sile za malo zasuka, kar dodatno pripomore k dobremu športnemu občutku.

Ker ima zelo dobro podvozje. Sukanje volana se odraža kot sledenje koles temu ukazu, kar se sicer sliši smešno, je pa v praksi med avtomobili precej odstopanj, vse do znatnih (in hitrih) bočnih zdrsov koles takrat, ko si voznik tega ne želi. Focus je drugačen: pohvali se z odličnim, predvidljivim občutkom vodenja skozi ovinke. Pa še neudoben ni zaradi tega.

Ker ima odlične gibe prestavne ročice. Morda celo najboljše v razredu. Roka mora biti odločna, je pa povratna informacija vrhunska.

Ker ima zelo odzivno stopalko plina – nič 'praznega' giba, takojšen odziv motorja.

Ker ima zelo živahen, poskočen motor. V spodnjem in srednjem področju vrtljajev. Potem sicer živahnost umira (čeprav ni zaznati posebnega upora motorja, ko ga voznik vse do pete prestave priganja do rdečega polja pri 4.500 vrtljajih v minuti), ampak šest prestav menjalnika zadostuje, da se voznik poigrava z odličnim navorom v spodnjih vrtljajih in tako izkoristi vse športne ambicije motorja.

In ne nazadnje – ker si pusti izključiti stabilizacijski ESP, pa tudi če ostane vključen, se še vedno izkaže za zanesljivega, a ne 'zateženega', saj dopušča nekaj igranja z lego na cesti.

Drobni tisk? Umirjeni vozniki s takšnima volanom in stopalko plina ne bodo zadovoljni, saj terjata več zbranosti in manj odpuščata voznikove napake.

To je to. Obstajajo seveda tudi druge različice Focusa. In zelo podobno je bilo z Escortom. Toliko o zgodovini.

Vinko Kernc

foto:? Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 19.670 €
Cena testnega modela: 21.745 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 209 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm? – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 17 W (Continental SportContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 209 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – poraba goriva (ECE) 7,2/4,6/5,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.300 kg – dovoljena skupna masa 1.950 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.337 mm – širina 1.839 mm – višina 1.487 mm – 1.247 l – posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: prtljažnik 396 l
Naše meritve
T = 27 °C / p = 1.275 mbar / rel. vl. = 22 % / Stanje kilometrskega števca: 7.554 km
Pospešek 0-100km: 9,8s
402m z mesta: 17,1s ( 133km/h)
1000m z mesta: 32,2s ( 173km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,4 / 12,8s
Prožnost 80-120km/h: 8,9 / 11,8s
Največja hitrost: 203km/h (VI.)
poraba na testu: 9,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • V nekaterih elementih tega Focusa je športnost izražena v tolikšni meri, da utegne motiti povprečnega voznika. Treba je preizkusiti, da bi to ugotovili. Sicer pa je tudi tale Focus zelo dober paket tehnike in avtomobila nasploh.

Hvalimo in grajamo
vodenje menjalnika
volan, podvozje
odzivnost stopalke plina
nerestriktiven ESP
motorni navor
notranja osvetlitev
avdiosistem (Sony)
nastavitev mehanike ni na ljubo umirjenim voznikom
gume hitro 'splavajo'
previsoko sedenje, preveč oddaljen volanski obroč
(z izjemo armaturne plošče) dolgočasen videz notranjosti
malo uporabnih notranjih predalov
izklop sistema ESP v meniju
ni (učinkovitega) mesta za majhno plastenko
oblika armaturne plošče
nima tempomata