Pred slabim letom je Volkswagen pokazal prenovljenega Sharana. Z nekajmesečno zamudo so mu sledili pri Fordu z Galaxyjem. Za slednjega pravijo, da se mnogo bolj razlikuje od brata, kar je bil poleg vseh izboljšav tudi osnovni namen pomladitve. Jim je uspelo?
Ford in Volkswagen sta pred začetkom skupnega projekta limuzinskega kombija postavila na Portugalskem tovarno, za katero sta prispevala enak delež sredstev. Seveda so potem s tekočih trakov prihajali tako Galaxyji kot tudi Sharani. No, pred približno enim letom je Ford prodal svoj delež Volkswagnu, hkrati pa so sklenili dogovor, da bodo v tovarni kljub temu še vedno izdelovali tudi Galaxyja.
Ravno ta dogovor je še kako opazen tudi v Galaxyjevi notranji podobi, zaradi česar močno trpi razpoznavnost, medtem ko zunanjost s prednjimi žarometi in masko močno spominja na Focusa, bočna linija je ostala dokaj nespremenjena, zato pa je po novem toliko bolj fordovski zadek.
V notranjosti so značilno fordovski le všečen štirikraki volanski obroč, ki je nastavljiv po višini in globini, lepo oblikovana, toda ponoči nekoliko nepregledna ovalna ura na vrhu armaturne plošče, grafika merilnikov z napisom Galaxy na merilniku vrtljajev, prestavna ročica in radio. Vse drugo je neposredno preneseno iz Volkswagna ali vsaj močno spominja nanj. Saj ne, da bi to Fordu hudo zamerili. Navsezadnje prihajata dvojčka z iste proizvodne linije in čudežev, upravičenih z ekonomskega vidika, si preprosto niso privoščili. Ni kaj, treba bo zamižati na eno oko.
V notranjosti je prostor za voznika in šest potnikov oziroma ogromno prtljage. Če nameravate prevažati potnike, bo vsakdo sedel na svojem sedežu, in sicer dva v prvi vrsti, trije v srednji in dva v zadnji. Za tretjo vrsto je še vedno dovolj prostora za 330 litrov prtljage, kar pa najbrž ne bo dovolj za potrebe vseh sedmih potnikov. No, če boste odstranili zadnjo vrsto, kar je popolnoma preprosto, boste dobili poldrugi kubični meter prtljažnega prostora. Še ni dovolj?
Potem odstranite še srednjo vrsto in prostora bo že za 2.600 litrov prtljage. In še to. Kadar se boste vozili z vsemi nameščenimi sedeži, toda brez potnikov, vam priporočamo, da jim vsem po vrsti zložite naslone, saj bo tako pregled nad dogajanjem za vozilom veliko boljši.
Prednost povezave z Volkswagnom je tudi zelo dobra ergonomija v notranjosti, ki je v primerjavi s predhodnikom precej boljša. Prostora za glavo bodo imeli dovolj tudi člani košarkarske lige NBA, enako velja za bogato odmerjene centimetre v širino. Povrh vsega lahko vzdolžne centimetre za kolena v drugi in tretji vrsti dodatno odmerjate z vzdolžno nastavitvijo sedežev (pomik posameznega sedeža znaša približno pet centimetrov). Sedeži v vseh vrstah so ravno prav čvrsti, tako da boste tudi po daljši vožnji stopili iz avtomobila sproščeni. Voznik in sovoznik imata za povrh vsega še možnost dodatne sprostitve rok na natančno nastavljivih naslonih za roke.
Drugi pogoj za sproščeno in neutrudljivo vožnjo je tudi dobro podvozje. In Galaxyjevo sodi med boljše. Med vožnjo praznega vozila je prenos kratkih neravnin na dokaj sprejemljivi ravni, pri obremenitvi pa se še izboljša. Takrat se vozilo sicer tudi nekoliko bolj nagiba, vendar postane prenos grbin mnogo ugodnejši in mehkejši. V obeh primerih pa je vsrkavanje dolgih valov odlično in popolnoma nič neprijetno.
Med vožnjo je pomembno tudi to, koliko se morate poigravati s prestavno ročico, da motor še premaguje vse obremenitve. Osnovna izbira je povezava 2, 3-litrskega štirivaljnika s petstopenjskim ročnim menjalnikom, ki smo jo imeli na testu. Motor zaznamujeta tehnični dognanji - dve izravnalni gredi za izničevanje prostih vztrajnostnih momentov v motorju in štiriventilska tehnika. Vse to sicer na papirju še vedno ne da najlepše krivulje navora, toda v praksi se izkaže, da je izbrana motorizacija kar pravšnja za vstop v Galaxyjev svet. Agregat je sicer nekoliko bolj žejen (povprečna poraba na testu je znašala 13, 8 l/100 km), kot bi si marsikdo želel, vendar je treba tono in 650 kilogramov težko gmoto pločevine in plastike z nečim premikati.
Po drugi strani pa je motor dovolj prožen, kar pride najbolj do izraza pri manjši obremenitvi avtomobila, saj si lahko takrat brez vsake slabe vesti privoščite lenarjenje s prestavno ročico. Ta s kratin do določene mere dovolj natančnimi gibi navduši, toda navdušenje se ob bolj športnih željah po hitrem prestavljanju nekoliko razblini. Takrat se lahko ob prehodu iz druge v tretjo prestavo ročica zatakne v vodilu prve prestave.
Seveda so pomembne tudi zavore. Z dobrim odmerjanjem zavorne sile, zadovoljivimi izmerjenimi vrednostmi in s podporo sistema ABS opravljajo svoje delo na povsem spodobni ravni in dajejo vozniku zanesljiv občutek.
Testirani model je bil opremljen s paketom opreme Trend, v katerem so skoraj vsi danes močno zaželeni, če ne že kar nujni pripomočki. Mednje vsekakor spadajo samodejna klimatska naprava (ločena za prednji in zadnji del), sedem sedežev, čelni in bočni varnostni blazini spredaj, sistem ABS, radijski sprejemnik z desetimi zvočniki in še kaj bi se našlo. In če na koncu seštejete zadovoljivo zmogljiv pogonski agregat, napredno in preizkušeno tehniko, prostornost z odlično prilagodljivostjo in bogato opremljenost, boste ugotovili, da je nakup vreden svojega denarja. Le Fordovi privrženci bodo nekoliko razočarani, saj se bodo peljali v Volkswagnu s slabo Fordovo preobleko.
Peter Humar
Foto:Uroš Potočnik
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 22.917,20 € |
Moč: | 107kW (145 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,3 s |
Največja hitrost: | 196 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 10,1l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 89,6 × 91,0 mm - gibna prostornina 2259 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 107 kW (145 KM) pri 5500 vrt/min - največji navor 203 Nm pri 2500 vrt/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (EEC-V) - tekočinsko hlajenje 11,4 l - motorno olje 4,0 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,667; II. 2,048; III. 1,345; IV. 0,973; V. 0,805; vzvratna 3,727 - diferencial 4,231 - gume 195/60 R 15 T (Fulda Kristall Gravito M+S) |
Zmogljivost: | največja hitrost 196 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,3 s - poraba goriva (ECE) 14,0/7,8/10,1 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | 5 vrat, 7 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, poševna vodila, vijačne vzmetni, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBV - volan z zobato letvijo, servo |
Mase: | prazno vozilo 1650 kg - dovoljena skupna masa 1958 - dovoljena masa prikolice z zavoro 1800 kg, brez zavore 700 kg - dovoljena obremenitev strehe 75 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4641 mm - širina 1810 mm - višina 1732 mm - medosna razdalja 2835 mm - kolotek spredaj 1532 mm - zadaj 1528 mm - rajdni krog 11,1 m |
Notranje mere: | dolžina 2500-2600 mm - širina 1530/1580/1160 mm - višina 980-1020/940-980/870 mm - vzdolžnica 880-1070/960-640/530-730 mm - posoda za gorivo 70 l |
Prtljažnik: | (normno) 330-2600 l |
T = 0 °C, p = 1030 mbar, rel. vl. = 60 % | |
Pospešek 0-100km: | 12,0s |
---|---|
1000m z mesta: | 33,8s ( 151km/h) |
Največja hitrost: | 191km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 12,4l/100km |
poraba na testu: | 13,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 48,5m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 55dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Avtomobil za ljudi z »galaktično« veliko potrebo po notranji prostornosti, ki lahko prepelje do šest (brez voznika) potnikov ali 2,6 kubičnega metra prtljage.