Ford Kuga 2.0 TDCi (100 kW) DPF 4x4 Titanium

25. 11. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Okuženi? . . Najprej se okužijo oči, nato čutite neizmerno potrebo po tem, da bi se ga dotaknili. Ko pa ste enkrat za volanom, vam ni več pomoči. Takrat, pravijo, ti virus zleze v vsako poro. Ste tudi vi že okuženi?

Ford Kuga ima že od začetka svoje poti neposrečeno ime. Na začetku so celo govorili, da bo pri nas imel drugo poimenovanje, vendar je na koncu ostalo pri bolezni ali ljubljanski in dolenjski izgovorjavi besede kaj.

A ko pomislimo na Nissanovega 'Kaškaja', katerega imena še dandanes ne zna napisati 90 odstotkov ljudi, izgovoriti pa polovica, potem beseda Kuga niti ni tako problematična. Je preprosta, hitro si jo zapomnite in pomeni okuženost. Tudi z avtomobilizmom se lahko okužimo, kajne?

Ford je že leta 2006 nakazal, da misli z majhnim SUV-om (športnim terencem) zelo resno. Na pariškem avtomobilskem salonu so pokazali prototip Ford Iosis X Concept in naznanili, da bodo v dveh letih predstavili serijskega brata. In tako je hitro za Forda, a pozno v primerjavi s tekmeci, nastal višji in lepši Ford Focus oziroma C-Max.

Vsi trije si namreč delijo enako platformo z oznako C, le da so jo za Kugo podaljšali. Medosje so raztegnili za 50 mm, kolotek pa za 43 mm. In ko so v francoski prestolnici z avtomobila potegnili zaščitno prevleko, smo si bili enotni: nedvomno je eden lepših, če ne celo najlepši SUV. Prikupnih oblik, zanimivih barvnih odtenkov, s serijskima dvema izpuhoma in z dvojnim načinom odpiranja prtljažnika kar vabi v svoje drobovje.

Tudi v notranjosti ne razočara. Bolj športen volanski obroč, prestavna ročica, ki je (zdaj tako priljubljeno) vpeta v greben med sredinsko konzolo in prednjima sedežema, velik in pregleden zaslon, ki je občutljiv za dotik, in panoramska sončna streha, ki vse to razkazuje sosedom v višjih nadstropjih, navdušijo.

A ko zlezete na voznikov sedež, se začnejo prve zamere. Razen če niste med manjšimi, boste sedeli previsoko, predvsem pa so bili pri Fordu zelo skromni pri odmerjanju dolžine sedalnega dela prednjih sedežev. Volkswagen Tiguan na prednjih sedežih bolj razvaja, res pa je tudi, da ima na zadnji klopi manj prostora za zadnjice potnikov.

Če upoštevamo še Kugovo drseče usnje, si lahko mislite, da dinamična vožnja skozi ovinke ni najbolj sproščeno opravilo. Ahh, ima pa gretje prednjih sedežev, kar omili zmrzovanje v mrzlih jutrih, ko gretje notranjosti še ne opravlja svojega dela.

Instrumentna plošča je pregledna in dobro založena, potovalni računalnik je (pogojno) na dosegu levice. Še vedno smo mnenja, da se je lažje sprehajati skozi menije z gumbom na obvolanski ročici kot pa preklapljati z vzvodom, ki je skrit v sredini leve ročice. V prvem primeru ni treba spustiti volanskega obroča, v drugem pa gre težko brez tega.

Tudi za izklop stabilizacijskega ESP-ja je pri Kugi treba iti v meni, kar je pri podobnih avtomobilih prej izjema kot pravilo, saj imajo samostojen gumb. Še najbolj jezni smo bili, ko smo prvič sedli v avtomobil in iskali, kje se ga zažene.

Pri Fordu so zelo uspešno skrili zagonski gumb na vrh sredinske konzole, zato ga prvič kar nekaj časa iščeš. A to je težava le prvič, potem se navadiš. Sicer pa tako imenovani pametni ključ deluje izvrstno.

Naravnost navdušeni pa smo bili nad oblazinjenimi vrati, natančneje nad delom pod stransko šipo, kjer pogosto počiva levi komolec. Naših levic že dolgo ni nič tako razvajalo – vsekakor vredno posnemanja!

Čeprav je imel testni Ford Kuga stalni štirikolesni pogon, je njegova terenskost potisnjena v kot. Tudi pri Fordu priznavajo, da so želeli narediti najboljšega športnega SUV-a, česar nekako ne gre povezovati z blatom. Zato je servovolan komunikativen, podvozje bolj togo (celo malce preveč za slabše ceste) in 18-palčne gume prav uživajo, ko grabijo asfalt v ovinkih.

Zlahka priznamo, da je Kuga eden najbolj uživaških SUV-ov, saj je recimo Tiguan bolj naravnan na udobje, pri dinamični vožnji pa je verjetno Kugov največji tekmec Honda CR-V.

Kuga preseneča tako na suhem asfaltu kot na mokrem in spolzkem cestišču. Stalnega štirikolesnega pogona ne boste čutili, saj je v osnovi vsa moč speljana k prednjemu kolesnemu paru, le okoli 10 odstotkov pa gre proti zadnjemu. Zato tudi ni tistega nadležnega tresenja in upiranja volanskega sistema pri manevriranju na prepolnem parkirišču. Ko pa prednji kolesi izgubita stik s podlago, se navor samodejno prenese prek sklopke Haldex do zadnjega kolesnega para, vendar največ do 50 odstotkov.

Če na suhem asfaltu štirikolesnega sistema ni občutiti, pa na spolzkem (ljubljanskem) asfaltu poln plin pomeni, da bo zadek zdrsnil prav toliko, da boste potem 'poravnani' z izhodom iz ovinka. Nič pretresljivega, a dovolj, da štirikolesni pogon priporočamo.

No, v primerjavi z bratom, ki je gnan le na prednji kolesni par, je različica 4 x 4 težja za okroglih 40 kilogramov, zato ima po tovarniških podatkih slabši pospešek (desetinka), manjšo končno hitrost (dva kilometra na uro) in večjo porabo (deciliter). Skratka, zanemarljivo.

Če pa imate hiško na težje dostopnem mestu in vas vseeno zanima, koliko si lahko privoščite na terenu, lahko povemo, da štirikolesno gnana Kuga omogoča vstopni kot 21 in izstopni 25 stopinj. Tudi višina 'trebuha' avtomobila bo verjetno netežavna, bodo pa šibka točka gume. Tiste velikosti 235/50 R18 niso za vožnjo po terenu, to nam lahko verjamete na besedo, če ne želite ponižno hoditi okrog kmetov, da vas potegnejo iz prvega blata.

Dvolitrski turbodizelski TDCi, ki ga (za zdaj) kot edinega ponujajo v Fordovih salonih, je zelo primeren za ta avtomobil. Tehnologija skupnega voda in neposredni vbrizg (do 1.650 barov! ) poskrbijo za poskočnost, hkrati pa razvajajo z uglajenostjo in mirnostjo teka.

Šeststopenjski Getragov menjalnik pogonsko mehaniko le še oplemeniti. A avtomobilskim sladokuscem, ki si to lahko privoščijo, svetujemo, da še malce počakajo. Prihaja še 2, 5-litrski prisilno polnjeni petvaljnik, ki zmore okroglih 200 'konjev' in nad katerim smo bili navdušeni že pri drugih avtomobilih (beri: v Volvovem T5). Ponudili naj bi ga z ročnim in s samodejnim menjalnikom.

Čeprav je prostora v notranjosti v primerjavi s tekmeci manj, pa je prtljažnik tisti, ki najbolj razočara. Prostora je res malo, zgolj za primerjavo naj povemo, da ima Tiguan 470-litrski osnovni prtljažnik, Renault Koleos 450-litrskega, Nissan Qashqai 410-litrskega, Honda CR-V pa celo 524-litrskega.

Ford Kuga s 360 litri zato ni prav po meri velikih družin, dejstvo pa je, da se lahko pri preklopljenem naslonu zadnjih sedežev poveča (razmerje 40 : 60, ravno dno prtljažnika). Kot smo že omenili, ponuja Kuga odličen dostop do prtljažnika. Lahko odprete celotna vrata prtljažnika, lahko pa odprete ločeno le zgornji del zadnjih vrat.

Razlika v primerjavi s tekmeci je v tem, da se tam odpira le šipa, medtem ko so pri Fordu naredili kar dvojna vrata in jih poimenovali vrata v vratih!

Kuga se na asfaltnih površinah počuti kot riba v vodi, zato ne preseneča, da je po užitku med dinamično vožnjo v samem vrhu. Če niste obremenjeni z velikostjo prostora (predvsem prtljažnika) in radi sedite malce višje, potem že veste, kateri lepotec bo kraljeval v vaši garaži. Toda pozor, okužba bo lahko zelo huda, čeprav se take infekcije ne bi prav otepali, kajne?

Koliko stane v EUR

Dodatna oprema testnega vozila:

Kovinska barva 310

Kolesne zavesice 50

Paket Udobje 480

Električno poklopni vzvratni ogledali 80

Alarmna naprava 155

Pametni ključ 390

Tipala za parkiranje spredaj in zadaj 560

Rezervno kolo 80

Nadzor tlaka v gumah 155

Biksenonski žarometi 1.240

Paket Titanium X 2.170

Iz oči v oči . .

Dušan Lukič: Če smo pred časom ugotovili, da je Renaultov Koleos odličen na makadamu in da se ziblje na asfaltu, je Kuga njegovo nasprotje. Na razriti cesti vas utegne sicer pretresti, a na asfaltu se pelje kot klasičen, skoraj športen avto. Škoda, da se Kuge (še) ne da dobiti z bencinskim motorjem in s samodejnim menjalnikom.

Mitja Reven: Škoda je, da Kuga znotraj ni manj Focus in več Kuga. Nekaj rešitev, kot je oblazinjenje za komolec na vratih, je prav posrečenih, nekaj pa ne, recimo zagonski gumb (prvo iskanje si bo zagotovo zapomnil prav vsak voznik) in preveč bleščeč zaslon. Razočaral me je prostor na zadnji klopi, navdušila pa me je vodljivost. Komaj čakam na turbobencinca 2.5. Vseeno moj favorit ostaja Mazda CX-7.

Matevž Korošec: Verjetno sem vam zdi, da gre le še za enega SUV-a. Pa ni tako. Če pozabimo na rahlo neposrečeno ime, je tale Ford v resnici zelo posrečen mestni terenec z vrsto zanimivih rešitev in detajlov. Manj posrečeni se zdijo velikost prtljažnika, usnjeni sedeži (previsoki in pregladki) in rolo sončne strehe, ki ne prepreči vdora sonca. Zadnjima dvema dodatkoma se lahko brez omahovanja odpoveste. Pa še cena bo zato nižja. Vprašanje, ki se pojavlja, pa je, ali se bo v poplavi SUV-ov temu Fordu uspelo prebiti v povprečje.

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 31.000 €
Cena testnega modela: 36.670 €
Moč: 100kW (136 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,7 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 2 leti mobilne garancije, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.190 €
Gorivo: 8.856 €
Gume (1) 2.916 €
Obvezno zavarovanje: 2.625 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.275 €
Skupaj 37.409 € (strošek na km: 0,37 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 85 × 88 mm – gibna prostornina 1.997 cm? – kompresija 17,9 : 1 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,7 m/s – specifična moč 50,1 kW/l (68,1 KM/l) – največji navor 320 Nm pri 2.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – turbinski polnilnik na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,58; II. 1,95; III. 1,24; IV. 0,87; V. 0,67; VI. 0,56; – diferencial 4,53 (1-4); 3,24 (5-6) – platišča 7,5J × 18 – gume 235/50 R 18 V, kotalni obseg 2,05 m.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,7 s – poraba goriva (ECE) 8,1/5,4/6,4 l/100 km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vzdolžna vodila, vzmeti, teleskopski blažilniki – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.613 kg – dovoljena skupna masa 2.130 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.100 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.842 mm – kolotek spredaj 1.450 mm – zadaj 1.410 mm – rajdni krog 11,6 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.430 mm, zadaj 1.450 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnji sedež 490 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 58 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1.160 mbar / rel. vl. = 48 % / Stanje kilometrskega števca: 4.776 km / Gume: Goodyear Exeelence 235/50/R18 V
Pospešek 0-100km: 11,4s
402m z mesta: 17,7s ( 125km/h)
1000m z mesta: 32,8s ( 155km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,7/12,1s
Prožnost 80-120km/h: 11,4/14,1s
Največja hitrost: 180km/h (V. in VI.)
Najmanjša poraba: 8,4l/100km
Najvišja poraba: 9,7l/100km
poraba na testu: 9,0 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 65,4m
Zavorna pot pri 100km/h: 39,1m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 55dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 66dB
Trušč v prostem teku: 42dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (344/420)
  • Ford je s Kugo zadel žebelj naravnost na glavico. Zaradi manjših mer je lažje obvladljiv v mestu, zaradi športnih genov pa dinamične voznike prav razvaja. Lahko pa le uživate v uglajenosti turbodizla, kar se bo poznalo tudi pri porabi. Le na velikost prtljažnika pozabite …

  • Zunanjost (15/15)

    Dobro narejen lepotec. Smo lahko še bolj jasni?

  • Notranjost (95/140)

    Nekaj zamere gre manjši prostornini potniškega in prtljažnega prostora, malce več težav pa smo imeli z visokim položajem za volanom.

  • Motor, menjalnik (56 /40)

    Motor je kar pravi, čeprav kilovatov in njutonmetrov ni nikoli dovolj. Dober pogon, športen volanski sistem in tudi menjalnik.

  • Vozne lastnosti (60 /95)

    Bolj kot je gladko cestišče, bolje se pelje. Kuga navduši tako po suhem kot po mokrem (4 x 4).

  • Zmogljivost (32/35)

    Povsem dovolj za zmerne voznike, dinamični vozniki pa počakajte na bencinski mortor.

  • Varnost (48/45)

    Dobra pasivna in aktivna varnost, manjkajo smerni žarometi in opozorilnik za mrtvi kot.

  • Gospodarnost

    Za štirikolesno gnano različico je poraba zmerna pa tudi cena in izguba vrednosti vam ne bosta povzročili glavobola.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 4/5

Hvalimo in grajamo
videz
menjalnik
motor
športna lega na cesti
odpiranje prtljažnika na dva načina
posoda za gorivo brez ‘pokrovčka’
panoramska streha v mrzlih dneh
oblazinjen notranji rob vrat
štirikolesni pogon
za dotik občutljiv zaslon
udobje na slabši cesti
sedeži
majhen (plitek) prtljažnik
prostornost (predvsem zadaj)
zvočna izolacija podvozja
ESP se lahko izklopi le v potovalnem računalniku
panoramska streha v poletni pripeki