Honda Accord 2.4 Executive Plus

23. 2. 2009
Deli

O okusih se menda ne razpravlja, a vseeno: težko bi našli koga, ki bi imel ob pogledu na črnega Accorda kako slabo pripombo glede videza.

2, 4 Executive Plus je največ (in najdražje), kar si pri Accordu lahko zaželite. Če želite samodejni menjalnik (je le petstopenjski, zato ga odsvetujemo), vas bo to stalo tisočaka in pol več, sicer pa je to (z izjemo 550 evrov doplačila za kovinsko ali biserno barvo) to. Za slabih 38 tisočakov torej dobite avto, ki je ne le na pogled izstopajoč predvsem po zaslugi kombinacije biserno črne in kromanih dodatkov ter kovinsko sivih 17-palčnih platišč, temveč tudi res temeljito opremljen.

Ob tistem, kar bi v takšnem avtu pričakovali (samodejna dvoconska klimatizacija, navigacija brez zemljevida Slovenije, usnje, izmenjevalnik CD-jev, ksenonski žarometi, kamera za vzvratno vožnjo . . ), je ta Honda bogata tudi z varnostno elektroniko. Stabilnostni sistem je seveda samoumeven, tu pa ga spremlja še sistem CMBS (Colission Mitigantion Braking System), ki skupaj z radarjem (ta sicer služi tudi serijskemu aktivnemu tempomatu) zaznava ovire pred avtomobilom, če pa je treba, tudi samodejno zavira, da bi bile posledice trka, če je ta neizbežen, čim manjše. Sistem za sledenje voznemu pasu (LKAS) je eden najboljših ta hip, saj je mogoče po avtocesti (ob uporabi aktivnega tempomata) voziti tako rekoč 'brez rok in nog'.

Sistem sicer zahteva roko na volanu (sicer se po nekaj sekundah po zvočnem opozorilu izklopi), a je dovolj, da roka počiva na voznikovem kolenu in le z enim prstom vsakih nekaj sekund le nežno premaknete volanski obroč za milimeter ali še manj – ravno toliko, da senzorji zaznajo zunanji vpliv. In tako bi se lahko po avtocesti peljali in pri tem brali časopis – kar seveda močno odsvetujemo!

Sicer pa za takšno nezainteresirano vožnjo ni prav nobene potrebe. Accord je lahko zelo zabaven voz, podvozje je dovolj čvrsto, da med ovinki ne obupa, volan je dovolj natančen, dobrih 200 'konjev' (natančneje: 148 kilovatov) pa je dovolj za nemajhne vozniške užitke, še posebej, ker je menjalnik hiter in natančen, zavore pa zlepa ne obupajo.

V takih trenutkih si voznik želi boljših bočnih opor sedežev (tudi zaradi usnja na njih, ki je kot vedno bolj drseče od blaga ali alkantare), sicer pa nima razloga, da bi se nad svojim 'delovnim mestom' pritoževal.

Vzdolžni pomik prednjih sedežev bi lahko bil malo daljši, da bi udobno sedeli tudi nad 190 centimetrov visoki vozniki, nad preostalim prostorom okoli sebe pa se ni treba pritoževati. Dobrodošel bi bil tudi bolj dodelan sistem upravljanja funkcij avtomobila, s katerim bi nekoliko zmanjšali število gumbov na sredinski konzoli (odlično nadomestilo bi bil recimo bližje vozniku pomaknjen za dotik občutljiv LCD-zaslon namesto sedanjega bolj oddaljenega in kombiniranega z večjim gumbom za upravljanje), a preživeti se da tudi brez njega.

Zadaj je prostora dovolj (in nič več kot to). Enako velja za prtljažnik, ki je sicer velik, toda zaradi limuzinskega zadka in posledično manjše odprtine ne tako uporaben, kot obljubljajo številke na papirju.

2, 4-litrski štirivaljnik svoje delo opravlja dovolj uglajeno, v višjih vrtljajih sicer nekoliko glasno, a je na srečo zvok dovolj športen, da je njegov zvok prej v užitek kot v nadlogo. Več navora v nižjih vrtljajih bi bilo sicer dobrodošlega, saj bi bilo potrebnega manj pretikanja, a s tem se je treba sprijazniti že ob sami izbiri tipa motorja, ki naj poganja avto. Če brez navora ne morete, pač posezite po dizlu . . Dobite ga lahko z enako opremo.

Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 37.225 €
Cena testnega modela: 37.775 €
Moč: 148kW (201 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,8 s
Največja hitrost: 227 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 2.354 cm? – največja moč 148 kW (201 KM) pri 7.100/min – največji navor 234 Nm pri 4.300/min.
Prenos moči: poganja sprednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 18 V (Continental ContiSportContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 227 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,8 s – poraba goriva (ECE) 11,9/7,0/8,8 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.551 kg – dovoljena skupna masa 1.995 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.725 mm – širina 1.840 mm – višina 1.440 mm – posoda za gorivo 65 l.
Prtljažnik: prtljažnik 460 l
Naše meritve
T = 12 °C / p = 1.070 mbar / rel. vl. = 64 % / Stanje kilometrskega števca: 14.108 km
Pospešek 0-100km: 8,5s
402m z mesta: 16,2s ( 143km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,3 / 11,4s
Prožnost 80-120km/h: 10,8 / 13,9s
Največja hitrost: 227km/h (VI.)
poraba na testu: 12,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
AM meja: 39m
Ocena
  • Takle Accord bo zanimiv za tiste, ki si želijo dokaj športne limuzine z veliko opreme za ugodno ceno. Ne more se sicer zmogljivostno kosati s tekmeci, ki imajo šestvaljne ali s turbino podprte motorje (in tudi ni najcenejši med takšnimi), je pa vsekakor vreden razmisleka, če kupujete takšen avto.

Hvalimo in grajamo
videz
oprema
menjalnik
marnostni sistemi
navigacija ne pozna Slovenije
prekratek vzdolžni pomik prednjih sedežev
poraba