Pisati o pozitivnih straneh globalnega segrevanja je malce tvegano. Kaj hitro si za vrat naprtite koga iz vrst ‘zelenih’. Naj zapišemo le, da smo vso zimo uživali v vožnji s Civicovim Type-R-om na letnih gumah. In to nam je ne glede na to, kaj si o tem mislijo ‘zeleni’, zelo ugajalo.
Zdaj, ko se ptički ženijo tudi uradno, lahko povemo, da smo imeli na Type-R-u vso zimo letne gume. In zaradi tega nismo bili v prekršku, saj smo v prtljažniku pridno vozili verige. Naj ob koncu zime strnemo občutke.
Torej, nekje sredi zime (natančneje decembra) smo bili v manjši dilemi. Ali dotrajane letne gume zamenjati z novimi zimskimi ali letnimi? Odločili smo se za letne. Zakaj? Našteli bomo naše razloge, vi pa jih primerjajte s svojimi, če se boste kdaj znašli v podobni situaciji.
Najmočnejši argument je, da imamo čez zimo v testni floti precej avtomobilov, ki so opremljeni z zimskimi gumami, torej lahko ob sneženju Honda mirno prespi v garaži. Drugi razlog je, da bi pri temperaturah in količini padavin, ki smo jih bili priča to zimo, zimske gume (zaradi mehkejše zasnove) kaj hitro uničili. Da pa se letna guma pozimi obnese bolje od zimske, če le ni snega ali ledu na cesti, pa smo tudi že dokazovali s testi. To je torej že kar nekaj močnih razlogov za letne gume. In naj ne govorimo o boljšem udobju v vožnji, občutku pri zaviranju, vožnji skozi ovinke, manjšem hrupu . .
Če se že odločimo za letne gume tudi pozimi, je vsekakor pomembno, da so te dobre. In ne stare, saj s staranjem postajajo vedno trše, kar v povezavi z mrazom ne prinaša nič dobrega. Ker pa je pozimi več padavin, je pomembno še, da imamo dovolj globoke kanale za odvajanje vode izpod koles.
Tik preden smo Hondi obuli nove gume, smo lahko kdaj pa kdaj začutili, kako na kakšni večji luži ‘zaplava’. Z novimi gumami se tega nismo več bali.
In kako mraz vpliva na avtomobil? Ob zagonu se motor v prostem teku zavrti malce pod dva tisoč obrati, kar lahko pomeni manjšo težavo pri polžji vožnji, saj stopalka sklopke hitro prijema. Če se prvih nekaj kilometrov vozimo od semaforja do semaforja, bo čutiti nekoliko več cukanja, dokler se avto ne segreje (tisti, ki ste kdaj vozili čistokrvne dirkalnike, boste v teh začetnih kilometrih hitro prepoznali podobnosti).
Voznik pa bo na svoji koži mraz začutil na aluminijasti ročici menjalnika. Ta se v mrzlih dneh tako shladi, da jo je prav težko prijeti. Tu bi vam prav prišle vozniške rokavice, čeprav bi vam lahko kdo rekel, da ste v njih videti smešni.
Honda je bila tako, tudi zahvaljujoč dokaj topli zimi, v pogonu vso zimo. Še nekaj: fotografije so bile posnete sredi zime na enem izmed hribov v okolici Ljubljane.
Saša Kapetanovič, foto:? Saša Kapetanovič
Članek ni plačljiv, na spletu je objavljen v celoti!