Podaljšani test: Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4WD Elegance

2. 10. 2017 | Primož Jurman
Deli

Veste, kateri je najbolj povprečen avto na svetu? Beli \'japonec\'. Naj gre za Toyoto, lahko pa je tudi Honda. In prav s Hondo, modelom CR-V, sva se družila nekaj dni.

Sicer nisem avtomobilski sladokusec, ki bi se mu ponoči sanjalo o množici gumbov, stikal in podobne novotarije, ki jo srečujem v najnovejših avtomobilih. Nekateri imajo celo hibridni pogon, ki ga lahko prav tako izbiram z vklopom na gumb. Zadnji krik tehnike so digitalne armature, katerih videz si lahko prav tako nastavim po želji. Predvidevam, da bo vsaj del tega v nekaj letih utripal, oznanjal in cingljal tudi na motociklih in v njih – ti me vseeno bolj zanimajo. No, prav zaradi tega pa je vožnja z različnimi avtomobili prav zanimiva. Bogati občutke in širi obzorja.

Bliskanje in svetlikanje

Honda CR-V je predstavnica razreda, ki postaja (ne, je že) čedalje bolj priljubljen. SUV-e imajo v svojem naboru vse pomembnejše znamke, zato je boj za kruh precej trd in zanj se je treba potruditi. Ko takole opazujem (prenovljeno) Hondo, mi deluje nekoliko robustno – na svojsko japonski način. Vzhodnoazijskih genov pač ne more skriti. Če je sprednji del s poševnimi lučmi (kar je zdaj hudo dobra norma v segmentu) še nekako všečen, pa tega ne morem trditi za zadek z velikimi lučmi, ki deluje stilsko precej okorno in 'težko'. Notranjost je prostorna in dimenzijsko razkošna, posebno poglavje so voznikova pomagala, ki so zahtevala določen čas, da se jih navadiš in ugotoviš način delovanja. A ko logiko sistema usvojiš, je vse lažje.

Vozljiva praktičnost

Vožnja je dolgočasno predvidljiva in prav zato navdušuje. Nisem imel občutka, da bi bil agregat prešibak ali da bi mu manjkalo kaj drugega, res pa je, da sem se vozil sam, brez kakšne posebne obremenitve. Vse je bilo na svojem mestu s prej omenjeno naučeno logiko, ki je za tekočo vožnjo nujna. Sem se pa spraševal, kdo bi bil tipični kupec te Honde. Ne vem, zakaj, ampak v glavi se mi je vseskozi prikazoval – sosedov mesar. Avto je dovolj velik, praktičen, nekompliciran in malce robusten, da pristaja k profilu mesarja. Hm, ali se pač motim?

besedilo: Primož Jurman
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 20.870 €
Cena testnega modela: 33.240 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.450 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.597 cm3 – največja moč 118 kW (160 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Continental Premium Contact).
Zmogljivost: največja hitrost 202 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,9 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.720 kg – dovoljena skupna masa 2.170 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.605 mm – širina 1.820 mm – višina 1.685 mm – medosna razdalja 2.630 mm – prtljažnik 589–1.669 l – posoda za gorivo 58 l.
Naše meritve
T = 17 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 53 % / stanje kilometrskega števca: 11662 km
Pospešek 0-100km: 10,6s
402m z mesta: 17,6s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,9/11,9 ss (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,9/12,2 ss (V./VI.)
poraba na testu: 8,4 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB