Hyundai Coupe 2.0 16V FX

Novi Hyundai Coupé je postal pravi lepotec, šarmer z vrtnico med zobmi! Njegovi največji aduti očem niso skriti, zato ni čudno, da privlačna športna oblika pritegne mnogo občudujočih pogledov. Prav tako kot postavna mladenka, ki ne skriva mladostne samozavesti. Lahko bi predrzno dejali, da sta kot ustvarjena drug za drugega. Mlada in zaljubljena!

Prenesi PDF testa
18. 4. 2002

Morda tudi zato ni tako nenavadno, da so veliko Hyundaievih Coupejev prejšnje oblike v veliki meri vozile ženske. Ženske imajo pač rade lepe stvari in zakaj ne bi imele lepega avtomobila? S prihodom Coupeja druge generacije pa lahko rečemo, da bodo po njem bolj posegali tudi moški. Postal je pravi mačistični avtomobil, ki pomlajuje moško dušo.

Pri Hyundaiu so s Coupejem nedvomno naredili velik korak naprej. Ponudili so novo obliko, ki ima s staro skupnih le nekaj osnovnih potez. Ni skrivnost, da prav športna, že nekoliko agresivna zunanjost najbolj pritegne pogled. Coupé na zunaj resnično obljublja veliko športnosti, še posebno zaradi nekoliko izbuljenih vseh štirih blatnikov in položne stranske linije. Za sladokusce so takoj za kolesi namenili tudi zračne reže, ki zaradi oblike ribjih škrg sprožijo asociacijo na morskega psa.

Dolg motorni pokrov se nadaljuje v položno vetrobransko šipo, do nazaj potegnjene strehe ter zadnje šipe, ki se na koncu prtljažnega pokrova konča z ličnim zračnim stabilizatorjem. Povsem po vzoru slavnih športnih avtomobilov. Na zadku vsekakor ne moremo mimo dvojne izpušne cevi zajetnega premera, kar je le pika na »i« pri ustvarjanju prvega vtisa o dirkalniku (ops, Coupeju).

Ko enkrat zagrgra dvolitrski štirivaljnik, njegov pridušen zvok prijetno poboža ušesa. Toda iz zasanjanosti vas kaj hitro prebudi majhna nevšečnost. Pri ostrejšem pospeševanju in vklopljenem nadzoru proti zdrsavanju pogonskih koles velja opozoriti, da bo nepripravljenega voznika Coupé presenetil z neposlušnim volanom. Takrat je treba volanski obroč prijeti bolj po »moško«, sicer bo nos avtomobila neprijetno »zaplaval« levo-desno. Posledica je, da hoče volan izpuliti iz rok. Tu so mnenja različna: nekaterim je to neprijetno, drugim je všeč, saj daje (varljiv) občutek, da voziš avtomobil z dvesto ali več konji.

Coupé z dvolitrskim štirivaljnikom pa jih (žal) nima dvesto, ampak sto šestintrideset, kar sicer še vedno ponudi dovolj športnih doživetij. »Puljenje« volana iz rok pa lahko nekoliko omilite z izklopom gumba za TCS, ki je lahko dosegljiv in dovolj velik na armaturi levo od volana. Sicer pa, ko se enkrat privadite temu, postane pospeševanje prav zabavno. Verjetno so pri Hyundaiu želeli s tem nadomestiti rahlo pomanjkanje moči motorja, čeprav je avtomobil na videz agresiven.

Ni namreč odveč poudariti, da je Coupé zelo primeren za vse tiste, ki se z avtomobilom radi postavljajo in jih ne moti, če avtomobil zmore malo manj pospeškov, kot jih obljublja navzven s svojo športno obliko. Verjamemo, da je pri najmočnejši različici z zmogljivim motorjem V6 obojega dovolj in je občutek med vožnjo resnično dirkaški, ne le kopija. Morda pa so izbrali preširoke gume? !

Ko govorimo o legi na cesti, si sicer Coupé zasluži samo pohvale (govorimo o splošnem vtisu med vožnjo in ne o pospeševanju). Če pri motornih zmogljivostih malce razočara zahtevnejše voznike, navduši z odlično smerno stabilnostjo pri večjih hitrostih.

Verjetno pa ni treba posebej poudarjati, da je najlepše na ovinkasti cesti. Pretikanje je natančno, gibi športne prestavne ročice so kratki z dobro izbranimi prestavnimi razmerji. Avtomobil je dobro uravnotežen, tako da ga ni težko loviti tudi, ko široke gume začno izgubljati oprijem.

Pri novem Coupeju ne boste imeli težav ne z odnašanjem zadka ne s siljenjem nosu iz ovinka. Občutek, ko se z malce večjo hitrostjo pripelješ v ovinek in te športni sedeži trdno zadržijo na svojem mestu, je naravnost uživaški. Delovanje podvozja in posledično vodljivost avtomobila je ob pomoči odličnih Avonovih nizkopresečnih gum zato zelo blizu tistemu, kar zmorejo dirkalni avtomobili. Seveda morate vedeti, da ko zapeljete prek grbine na cesti in se sunek dokaj trdo prenese na karoserijo in potnike, to odvzame delček udobja. Vendar je vredno potrpeti!

Nekaj več muke bo le na zadnji klopi, ki je očitno namenjena le odlaganju vsakodnevne prtljage ali otrokom. Prostora je pač, kot je pri teh avtomobilih običajno, malo. Odrasel potnik bo na zadnji klopi nedvomno trpel. Edini položaj, ko se z glavo ne dotika zadnje šipe, zahteva že nekaj poznavanja veščin joge: s spodvitim vratom in z glavo med koleni ali napol iztegnjen prek cele zadnje klopi.

Skratka, Coupé je bolj dvosedežnik kot kaj drugega. Na sprednjih sedežih se namreč sedi povsem udobno in predvsem športno, kar Coupeju tudi najbolj pristoji. Če odmislimo zadnjo klop, lahko dodamo, da v Coupeju ni malo prostora (prej omenjena višina strehe na zadnjih sedežih je pač posledica coupejevske oblike). Prtljažnik namreč pogoltne kar nekaj prtljage, posebno pa navdušijo zadnja dvižna vrata, ki olajšajo dostop do prtljažnega prostora.

Potrudili so se tudi pri varnosti, kjer poleg varnostnih blazin, ABS-a in TCS-ja navdušijo učinkovite zavore. Te so povsem kos ustavljanju nekaj manj kot 1, 3 tone težkega avtomobila. Lahko zapišemo, da so poleg oblike in lege na cesti eden izmed treh Coupejevih adutov.

Hyundai je s tem Coupejem ponudil športni avtomobil za dokaj zmerno ceno dobrih štirih milijonov tolarjev. Če lahko rečemo, da mu kaj manjka, bi malo za šalo malo za res citirali enega izmed članov uredništva, ki je s hudomušnim nasmeškom modro razmišljal: »Le šestvaljni motor z nekaj več konji in nimam mu kaj očitati.«

K žlahtnosti očitno pripomore tudi malenkost, kot je pokrovček posode za gorivo. Žal skladnost celotnega avtomobila nekoliko skazi le debela in visoko v zrak štrleča radijska antena. Veliko raje bi videli športno zaobljen »repek« na strehi ali vsaj manj opazno tanjšo anteno. Od daleč ali na sliki namreč celoten avtomobil spominja na male daljinsko vodene modelčke avtomobilov, s kakšnimi se igrajo otroci. Toda ne bodimo preveč zamerljivi, saj Coupé ponuja še veliko drugih dobrot.

Že pogled od spredaj daje obetajoč občutek širine. Nos krasijo velike zračne reže za dotok svežega zraka in veliki ter lično izdelani žarometi, ki se vzdolž pokrova motorja (vsak na svoji strani) nadaljujejo z rahlo privzdignjeno izboklino. Izza volana je zato pogled na privzdignjena in široka prednja blatnika prijeten ter vliva veliko samozavesti. Zato lahko mirne vesti zatrdimo, da je novi Coupé balzam za dušo. Seveda, če se lahko voznik v njem sprosti in te drobne malenkosti tudi opazi.

Hyundai tudi v notranjosti ne razočara. Po višini nastavljiv športni volan dobro sede v roke, zato je sukanje volana med hitrim vijuganjem po serpentinah pravi užitek. Športnosti v prid sta dobro vidna velika merilnika vrtljajev in hitrosti. Nekaj dodatne očarljivosti in športnega vzdušja pa dodajo še trije manjši merilniki na sredini armaturne plošče, torej desno od volana. Če začnemo z leve proti desni: prvi kaže navor, drugi električno napetost, tretji trenutno porabo goriva. Resda so bolj lepotni dodatek, toda včasih so tudi uporabni. In to se vseskozi prepleta v tem Coupeju. Športnost z malo šminke in z izredno začinjenimi detajli.

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Hyundai Coupe 2.0 16V FX

Osnovni podatki

Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17.317,64 €
Cena testnega modela: 19.671,13 €
Moč: 102kW (139 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,2 s
Največja hitrost: 206 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,4l/100km
Garancija: 100.000 kilometrov ali 3 leta splošne garancije, 6 let garancije za prerjavenje

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Obvezno zavarovanje: 466,53 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 255,12 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 82,0 × 93,5 mm - gibna prostornina 1975 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 102 kW (139 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 18,7 m/s - specifična moč 51,6 kW/l (70,2 KM/l) - največji navor 181 Nm pri 4500/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 4,0 l - akumulator 12V, 68 Ah - alternator 80 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,462; II. 2,053; III. 1,393; IV. 1,061; V. 0,837; vzvratna 3,250 - prestava v diferencialu 4,056 - platišča 7J × 17 - gume 215/45 R 17 Y, kotalni obseg 1,89 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 33,3 km/h - rezervno kolo T125/70 R 16 L (Kumho), dovoljena hitrost 80 km/h - TCS
Zmogljivost: največja hitrost 206 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,2 s - poraba goriva (ECE) 11,2/6,6/8,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombikupe - 3 vrata, 4 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,34 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, dvojna prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1438 kg - dovoljena skupna masa 1740 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1400 kg, brez zavore 550 kg - dovoljena obremenitev strehe 40 kg
Zunanje mere: dolžina 4375 mm - širina 1760 mm - višina 1330 mm - medosna razdalja 2530 mm - kolotek spredaj 1490 mm - zadaj 1490 mm - najmanjša razdalja od tal 152 mm - rajdni krog 10,9 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1540 mm - širina (komolci) spredaj 1430 mm, zadaj 1370 mm - višina nad sedežem spredaj 930-960 mm, zadaj 800 mm - vzdolžnica prednji sedež 880-1100 mm, zadnja klop 790-550 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 470 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: (normno) 312 l

Naše meritve

T = 5 °C, p = 1018 mbar, rel. vl. = 20 %, Stanje kilometrskega števca: 2484 km, Gume: Avon ZZ3
Pospešek 0-100km: 9,9s
1000m z mesta: 31,5s ( 165km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,9 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 16,2 (V.)s
Največja hitrost: 210km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,2l/100km
Najvišja poraba: 15,3l/100km
poraba na testu: 12 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 63,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,1m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (324/420)
  • Hyundai Coupé bo zadovoljil tiste, ki želijo nevsakdanji avtomobil in ki znajo ceniti podrobnosti, sposojene iz dirkaškega športa. Cena je z nekaj več kot štirimi milijoni tolarjev za osnovni model zmerna. Navdušuje še z lego na cesti med hitrim vijuganjem. Sicer pa velja, da za ta denar dobite zelo veliko športnega avtomobila.

  • Zunanjost (12/15)

    Coupejeva zunanjost je privlačna, izdelava natančna, zato lahko rečemo, da na zunaj ponudi zelo veliko.

  • Notranjost (133/140)

    Ah, ta coupejevska utesnjenost! Spredaj se sicer sedi udobno, zadaj pa porazno. Nekateri so se še pritoževali nad višino strehe in pogrešali boljšo nastavljivost volana.

  • Motor, menjalnik (26 /40)

    Zmogljivosti motorja (že malo zastarelega) so povprečne, pohvale pa zasluži natančen in dobro delujoč menjalnik.

  • Vozne lastnosti (63 /95)

    Zaradi »puljenja« volana iz rok, ko zapeljete na vzdolžno naguban asfalt, ki nastane zaradi tovornjakov, je bil Coupé deležen največ graje. Sicer je lega na cesti zelo dobra.

  • Zmogljivost (20/35)

    Zmogljivosti bi lahko bile malo boljše: predlagamo Hyundaiev motor V6 ali vsaj še 20 do 30 KM.

  • Varnost (33/45)

    Avtomobil ponuja veliko vgrajene varnosti, najbolj pa navduši kratka zavorna pot.

  • Gospodarnost

    Nizka osnovna cena je njegov velik adut, malo pa razočara poraba goriva.

AM ocena: 4/5
Hvalimo in grajamo
vrata, ki se odpirajo »na široko«
velik prtljažnik
zmogljive zavore
preglednost (vzvratna ogledala)
izklopljiv TCS
sprednji sedeži
drobni detajli
volan
prestavna ročica
podvozje
privlačna zunanjost
izpostavljenost sončni pripeki (skozi zadnjo šipo) na zadnji klopi
glasnost pri več kot 130 km na uro
dolgi hodi stopalk
motor je malce preslaboten za prave športne užitke
poraba pri priganjanju
nemirnost nosu pri pospeševanju

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri