Hyundai SantaFe 2.7 4WD TOP-KU

11. 1. 2001
Deli
Hyundai SantaFe 2.7 4WD TOP-KU

Statistika kaže, da se trg civilnih terencev nezadržno širi. To so ugotovili tudi pri Hyundaiu in se odločili ponuditi trgu svojo vizijo takšnega vozila ter s tem hkrati na daljevati »terensko« zgodbico, ki so jo začeli pred leti z Galloperjem.

Za osnovo so vzeli samonosno karoserijo, jo postavili na podvozje s posamično obešenimi vsemi štirimi kolesi, nato pa vse skupaj nekoliko odmaknili od tal in speljali pogon na vse štiri »okončine«. Stalni štirikolesni pogon je speljan prek viskozne sklopke, ki razporeja navor v razmerju 60 : 40 v prid prednjega kolesnega para. Takšno razmerje navora se odraža tudi v stabilni in s tem nekoliko brezskrbnejši vožnji brez nezaželenega poplesavanja zadka in podobnih »popestritev«.

Zanesljiva stabilnost se odraža tudi v dobri legi vozila, medtem ko vodljivost nekoliko peša. Vzrok za slednje je premalo neposreden krmilni mehanizem, ki z naraščanjem hitrosti premalo otrdi. Posledica nekoliko večje oddaljenosti od tal pa je v hitreje odpeljanih ovinkih večje nagibanje karoserije. Slednje so pri Hyundaiu poskusili odpraviti s čvrstejšim vzmetenjem in do neke mere jim je to kar dobro uspelo, vendar zaradi tega trpi udobje pri vožnji čez kratke cestne grbine, da o »terenskih« luknjah ne izgubljamo besed, saj povzročijo v avtomobilu nemalo ušesu neprijetnih melodij in čričkov.

Da Santa Fe ni ravno čistokrvni terenec, se še enkrat potrdi, ko v tehničnih podatkih iščemo zapore diferencialov (možnost doplačila za zadnjo os), ki so jih pri Hyundaiu »nadomestili« z napravo proti zdrsu pogonskih koles (TCS). »Hribolazci« bodo pogrešali tudi reduktor, vendar pa njegovo vlogo dokaj uspešno opravlja motor V6. Ta iz prostornine 2, 7 litra iztisne 127 kW (173 KM) pri 6000 vrtljajih glavne gredi v minuti ter 250 Nm navora pri 4000 vrtljajih v minuti. Te številke med drugim zagotavljajo spodobno kosanje z vsakdanjim prometom (izmerjeni pospešek od 0 do 100 km/h v 11, 9 sekunde in največja hitrost 182 km/h) in tudi zmernim terenom.

Motor navdušuje s kultiviranostjo teka in dovolj veliko zalogo moči ter navora. Nekoliko manj navdušeni bodo le tisti, ki nočejo biti redni gosti bencinskih črpalk, čemur pa se s tako motoriziranim »svetnikom« ne bodo mogli izogniti. Testno povprečje je namreč znašalo kar 18, 4 litra na 100 kilometrov prevožene poti, najmanjša vrednost pa ni padla pod 14, 6 litra na 100 kilometrov, na kar pa je zaradi zajetne lastne mase, samodejnega menjalnika in malo večje prostornine motorja vsekakor treba računati.

Ker pa mora biti odličen motor povezan z vsaj enako dobrim menjalnikom, če ne že boljšim, so pri Hyundaiu poskrbeli tudi za to. Na agregat V6 so tako priklopili izvrsten samodejni štiristopenjski menjalnik, ki deluje na zavidljivo visoki ravni. Vklapljanje programa D (Drive) steče gladko in brez vsakega stresanja, prav tako tudi vsa nadaljnja prestavljanja potekajo spontano in z občutkom, da ima menjalnik vedno vklopljeno točno tisto prestavo, ki jo mora imeti. Poleg tega pa elektronika z »ročnim programom« omogoča ravno pravšnjo mero voznikovega vmešavanja v samodejnost menjalnika, tako da voznik nima občutka »ogroženosti« pred avtomatiko.

Zasnova pogona, povezava dobrega motorja z odličnim samodejnim menjalnikom in povečana oddaljenost od tal sicer omogočajo poigravanje z nekoliko globljimi lužami in nekoliko večjim blatom pod kolesi, vendar vam odsvetujemo pretiravanje, saj lahko kaj hitro dosežete mejo sposobnosti vozila, ki je navsezadnje še vedno namenjen predvsem asfaltnim cestam.

Delovni prostor je vsekakor eden boljših v tem razredu. Videz armaturne plošče je všečen ter z vsemi hribčki in dolinicami zelo dinamičen in mladosten. Stikala so nameščena na dosegu roke, žal pa večinoma še vedno neosvetljena in za Hyundai na običajnih mestih. Za ugodno počutje bo skrbela zmogljiva samodejna klimatska naprava, sedeli boste na dobrih sedežih, oblečenih v mehko usnje, ki pa nimajo ravno zavidljive bočne opore, kar je še toliko bolj opazno zaradi drsečega usnja.

Med sicer redke zamere Santa Feju sodita kljub po višini nastavljivega voznikovega sedeža pomanjkanje prostora za glavo, kar je bilo v testnem vozilu še toliko bolj opazno zaradi vgrajenega električno pomično/dvižnega strešnega okna (zanj je treba doplačati), in zaradi prekratkega vzdolžnega pomika prednjega sedeža nekoliko omejen vzdolžni prostor, kar bodo najbolj opazili visoko raščeni. Po drugi strani pa je na zadnji klopi vzdolžnega prostora več kot dovolj, toda primanjkuje nekaj centimetrov v višino.

V avtomobilu boste našli ogromno prostora za drobnarije in malenkosti, če boste le vedeli, kje jih iskati. Pijačo boste lahko odlagali v dve odprtini na sredinskem »tunelu«, če boste zelo dobro pogledali pod sovoznikov sedež, boste tam našli »skrit« predal, žepi so tudi na vseh štirih vratih in tudi levo ob volanskem drogu na armaturni plošči, pred izbirno ročico ter pod radiem in v prednjem delu sredinske komolčne opore. Pomembnejše stvari pa boste lahko spravili v predal pred sovoznikom, ki ga lahko tudi zaklenete. Če vse to še ni dovolj, pojdite v prtljažnik, kjer boste pod dnom našli še dodatne predale. Skratka, prostora za odlaganje kolikor hočete.

Nekoliko večje predmete boste seveda spravili v zajeten prtljažni prostor, ki že v osnovi ponuja 690 litrov. Prostornino lahko še povečate z nastavljanjem naklona zadnje klopi, pri čemer ga lahko postavite v popolnoma navpičen položaj in tako dobite geometrijsko pravilno obliko nakladalnega prostora, kar še dodatno izboljša uporabnost prtljažnika. S podrtjem zadnje klopi pa pridobite že kar ogromnih 2100 litrov prostora, s tem da do tovora pridete z odprtjem celotnega pokrova prtljažnika ali le z ločenim odpiranjem stekla.

Seveda ne moremo mimo večnega vprašanja: Koliko pa stane? Pri zastopniku vam ga brez vseh nadaljnih vprašanj odstopijo za dobrih 5, 4 milijona tolarjev. Če se ozremo še h konkurenci, ugotovimo, da ponujajo vozila s podobnimi terenskimi zmogljivostmi, toda manjšimi motorji in tudi z manj serijsko vgrajene opreme za par stotisočakov manj. In ko na koncu potegnemo črto pod seštevkom, smo prepričani, da je Santa Fe s tem motorjem in to opremljenostjo zelo dober, če ne že kar odličen izbor.

Ob upoštevanju vseh njegovih vrlin in spregledanju malenkostnih zamer lahko za Santa Fe mirne duše zapišemo, da jim je pri Hyundaiu nadaljevanje »terenske« zgodbe prvovrstno uspelo, čeprav so jo nekoliko »skomercializirali«.

Peter Humar

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.592,76 €
Cena testnega modela: 22.830,45 €
Moč: 127kW (173 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,7 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 11,4l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 splošne garancije, 6 letna garancija na pločevino
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 655,15 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.043,23 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-60° - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,7 × 75,0 mm - gibna prostornina 2656 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 127 kW (173 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,0 m/s - specifična moč 47,8 kW/l (65,0 KM/l) - največji navor 250 Nm pri 4000/min - ročična gred v 4 ležajih - 2×2 odmični gredi v glavi (zobati jermen/veriga) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 7,0 l - motorno olje 4,5 l - akumulator 12V, 68 Ah - alternator 95 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - hidravlična suha sklopka - 4-stopenjski samodejni menjalnik, položaji prestavne ročice P-R-N-D-(+/-) - prestavna razmerja I. 2,842; II. 1,495; III. 1,000; IV. 0,731; vzvratna 2,720 - prestava v diferencialu 4,520 - platišča 6,5J × 16 - gume 225/70 R 16 M+S (Goodyear Wrangler Ultra Grip M+S), kotalni obseg 2,18 m - hitrost v IV. prestavi pri 1000/min 40,5 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,7 s - poraba goriva (ECE) 14,9/9,4/11,4 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) ; Terenske zmogljivosti (tovarna) vstopni kot 28°, prehodni kot 21°, izstopni kot 26°
Voz in obese: terenski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, dvojna prečna vodila, vzdolžna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1722 kg - dovoljena skupna masa 2380 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2300 kg, brez zavore 700 kg - dovoljena obremenitev strehe 34 kg
Zunanje mere: dolžina 4500 mm - širina 1820 mm - višina 1675 mm - medosna razdalja 2620 mm - kolotek spredaj 1540 mm - zadaj 1540 mm - najmanjša razdalja od tal 207 mm - rajdni krog 11,4 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1510-1740 mm - širina (komolci) spredaj 1470 mm, zadaj 1480 mm - višina nad sedežem spredaj 905-930 mm, zadaj 915 mm - vzdolžnica prednji sedež 870-1070 mm, zadnja klop 950-725 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 470 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 390 mm - posoda za gorivo 65 l
Prtljažnik: (normno) 690-2100 l
Naše meritve
T= 6 °C, p = 1024 mbar, rel. vl. = 85 %
Pospešek 0-100km: 11,9s
1000m z mesta: 34,5s ( 151km/h)
Največja hitrost: 182km/h (IV.)
Najmanjša poraba: 14,6l/100km
Najvišja poraba: 21,3l/100km
poraba na testu: 18,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 49,0m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 67dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 72dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 70dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Hyundaiu je uspela zelo dobra sestavljenka. Njene koščke so tokrat pametno pobrali bodisi iz sveta osebnih vozil bodisi iz sveta terencev. Navsezadnje kupca oziroma uporabnika ne zanima, od kod so koščki, pomembno je le, kako delujejo, ko so povezani v celoto. In v Santa Feju delujejo zelo dobro.

Hvalimo in grajamo
samodejni menjalnik
motor
opremljenost
prilagodljivost
veliko odlagalnih mest
poraba goriva
višinska prostornost za glavo
spredaj in zadaj premalo vzdolžnega prostora