Jeep Renegade že s svojim videzom izstopa, ko pa ima pod pokrovom še opremo, zaradi katere mu res lahko rečemo džip, pa povsem prepriča.
Skorajda sočasno s temle s štirikolesnim pogonom ter z dvolitrskim turbodizlom opremljenim Renegadom smo imeli možnost preizkusiti tudi tistega na sprednji pogon in s precej manj zmogljivim motorjem. Oba imata svoj smisel. Medtem ko je tisti z manjšim motorjem povsem primeren za vsakodnevno vožnjo, drugi kandidat zmore še veliko več. Pri Jeepu imajo sicer še bolj za teren naravnano opremo (Trailhawk), a tudi ta v nekoliko manj bogato opremljenem in z manj zmogljivim motorjem (140 namesto 170 'konj') omogoča obvladovanje vožnje zunaj utrjenih poti. Te tako rekoč 'plezalne' lastnosti so dobro izražene tudi v samosvoje oblikovani škatlasti karoseriji, ki pričajo, iz katere družine prihaja Renegade.
Vsekakor štirikolesni pogon doda razširjeno dimenzijo uporabnosti avtomobila. Enako velja za kombinacijo dvolitrskega turbodizla z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom. Zmogljiv motor se dobro odziva, motil pa je le režim pretikanja, ki pri običajni vožnji večinoma izbira prestavno razmerje s previsokimi vrtljaji, ves čas se zdi, da bi motor z manj truda lahko stvari zmogel tudi v višjem prestavnem razmerju. Seveda lahko to voznik popravi, če iz popolne 'avtomatike' preklopi v ročno pretikanje in nato izbira prestave po svojem občutku. Ob tem je treba omeniti še malenkost, ki nas je – novince v uporabi – zelo motila. Zapore električne zavore ni mogoče 'prelisičiti' z običajnim speljevanjem z nekaj več plina, temveč jo je treba vedno ročno spustiti.
Renegade so letošnjo zimo rahlo prenovili, kar je pomenilo tudi posodobljenje infozabavnega sistema. Ta je zdaj pohvalno povezljiv s pametnimi telefoni (Applovimi in Androidnimi), pri konkretni uporabi pa je motila povezava med telefonom in kablom, saj je priključek USB na tako nesrečnem mestu, da med vožnjo lahko pride do prekinitve stika.
Posodobljeni so tudi elektronski vozni pomočniki, pohvalimo lahko Jeepovega za ohranjanje vožnje po voznem pasu, ki prav nežno posega v voznikovo izbiro in je eden od tistih, ki pri tem sploh ne moti.
Seveda tudi za tega Renegada velja, da je neverjetno prostoren, še posebej prtljažnik. Omeniti velja dokaj udobne sedeže. Nekoliko manj sicer zadovolji glede udobne vožnje, za kar so zaslužna velika kolesa (235/45 R 19), a pri avtomobilu s takšno funkcionalnostjo, kot jo ima, je tudi to sprejemljivo.
Cena testnega modela: | 40.470 EUR € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 32.890 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 36.423 EUR € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 103 kW (140 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.750/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 9-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/60 R 17 V (Goodyear Vector 4season) |
Zmogljivost: | največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 10 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,3 l/100 km, izpust CO2 154 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.615 kg – dovoljena skupna masa 2.100 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.239 mm – širina 1.805 mm – višina 1.723 mm – medosna razdalja 2.570 mm – prtljažnik 351–1.297 l – posoda za gorivo 48 l |
T = 16 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 1.523 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,3 ss |
---|---|
402m z mesta: | 17,1 ss ( 129 km/hkm/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 7,4 l/100 km l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 45,1 mm |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 61dB |
-
S štirikolesnim pogonom in zmogljivim motorjem je namenjen tistim, ki oboje res potrebujejo in so za to pripravljeni odšteti primerno ceno.