Kia Cee'd Sportswagon 1.6 CRDi EX GT-Line Navi

13. 9. 2016 | Tomaž Porekar
Deli

Morda je kdo med našimi bralci, ki mu je šlo ali mu še vedno gre na živce Kijino oglasno besedilo Več avta za vaš denar?

Potem pa sedeš v prenovljeno Kio Cee'd in ugotoviš, da imajo morebiti celo prav. Preizkusili smo namreč Kio Cee'd v prostornejši karoserijski različici z oznako Sportswagon in najdražjo opremo GT-Line Navi. Po temeljiti študiji cenika smo pri distributerju preverili, ali res za vso opremo z dolgega spiska ne zahtevajo nobenega doplačila. Res ga ne, in če je tako, lahko potrdimo trditev iz oglasa: pri Kii dobite zares veliko opreme za tisto, kar plačate.

Ob opremskih dodatkih, kot so TomTomova navigacijska naprava s precej aktualno vsebinsko podporo in tudi sedemletnim brezplačnim posodabljanjem, kamera za vzvratno vožnjo, pametni ključ, ki je zares tako pameten, da vam ga ne za odklepanje ne za zaklepanje ali zagon ni treba jemati iz torbice ali žepa, in zunanjih karoserijskih dodatkih je namreč prenovljeni Kia Cee'd tudi v vseh uporabnostnih pogledih precej napredoval. Opremljen z dovolj zmogljivim, močnejšim 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem, se je tudi na daljšem potovanju z uporabo nemških avtocest izkazal za odlično prevozno sredstvo, ob doseganju visoke povprečne potovalne hitrosti pa je še testno povprečje porabljenega goriva preseglo pričakovanja – 6,2 litra na 100 kilometrov. Tudi na preizkusu v našem normnem krogu se je gospodarnost potrdila, 4,9 litra je pokazal potovalni računalnik.

S podobnimi podatki se je na našem testu Cee'd Sportswagon izkazal že na prvem testu pred nekaj leti, tako da lahko zapišemo, da gre za že preizkušen motor. Presenečenje je bilo podvozje, saj so bile na tem najdražjem Cee'du nameščene nizkopresečne pnevmatike. Običajne izkušnje s podobnimi so, da na račun lepšega videza in nekaj kilometrov višjih hitrosti v ovinkih trpi udobje. A se je tudi glede tega Cee'd Sportswagon kar dobro izkazal, celo na prislovično luknjastih cestah glavnega slovenskega mesta ali okolice. Ker je tudi sicer lega na cesti pri Cee'du ena od postavk, pri kateri so se Korejci v zadnjih letih precej popravili, lahko zares nekaj manj pohvalnega zapišemo le za volanski mehanizem. Ta ne nudi dovolj stika s cesto in dobrega občutka pri iskanju smeri, ne glede na to, katero od treh stopenj pomoči volanske elektronike smo izbrali.

Sportswagon je pač karavanska različica, a tudi tej karoseriji ne moremo glede videza česa očitati, posrečena oblika celo dobro skriva, da je Cee'd kar dolg (4,31 metra); s pomočjo dodatkov za parkiranje (tipal spredaj in zadaj ter dodatne kamere za vzvratno vožnjo) pa ga lahko zanesljivo usmerimo v skoraj vse parkirne 'luknje'. Tudi kar zadeva prilagodljivost in prostornost, ponuja dovolj (a ni največji v svojem razredu). Pravzaprav niti pri tem nismo mogli najti kakšne zares omembe vredne stvari za grajo. Pohvalno se zdi predvsem udobje za voznika in sovoznika na sprednjih sedežih, tu celo nekoliko kratki sedalni deli ne motijo dobrega občutka sedenja na daljših poteh. Sredinski zaslon v Cee'du in dodatni zaslon med obema dovolj velikima merilnikoma omogočata zelo pregleden način sporočanja informacij ali preprosto navezovanje prenosnega telefona prek modrozobe povezave – vse deluje, kot si voznik želi. Kar je treba zapisati tudi za sistem pametnega ključa: če je tak sistem že 'pameten', potem naj bo vsaj uporaben in ga imamo lahko ves čas pospravljenega. Tudi glede tega so pri Kii delo opravili tako, kot je treba, in premagali marsikaterega tekmeca, ki tega sploh ne ponuja ali pa za takšen preprost elektronski dodatek zahteva zasoljeno doplačilo. Ne moremo šteti ravno za slabo, vendar dejstvo ostaja, da Cee'da s svojimi dodatnimi željami ne moremo podražiti: ni možnosti nakupa aktivnega tempomata ali sistema za zasilno zaviranje v primeru nevarnosti naleta. No, ko bo Kia v Cee'du ponudila tudi ta naprednejši del avtomobilske tehnologije, bodo morda morali zasnovati kakšno drugačno oglasno sporočilo.

Tomaž Porekar foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 16.390 €
Cena testnega modela: 21.490 €
Moč: 100kW (136 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.291 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.582 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 280 Nm pri 1.500–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Hankook Ventus Prime).
Zmogljivost: največja hitrost 197 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,4 l/100 km, izpust CO2 115 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.364 kg – dovoljena skupna masa 1.920 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.310 mm – širina 1.780 mm – višina 1.430 mm – medosna razdalja 2.650 mm – prtljažnik 380–1.318 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 27 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.184 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,2s ( 129km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,8/19,1s (IV./V)
Prožnost 80-120km/h: 13,4s (V)
poraba na testu: 6,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB