Čeprav je Kia v polnem zaletu z novejšimi modeli, je Sorento (še vedno) vreden pozornosti. Ker je bil prvi od, hmm, mikavnih.
Trenutno sta pri Kii skupaj z zdaj že zimzeleno Kio Cee'd (s Pro Cee´dom) vroča predvsem Sportage in Venga. Vendar pa morate pogledati širše, če želite videti gozd namesto dreves. No, v bistvu morate pogledati višje, saj je prav Sorento znova zbudil zanimanje za Kio – tudi v razvitih zahodnoevropskih državah!
Večina dela je bila opravljenega že pri prejšnjem modelu, a kar nekaj prostora je ostalo za napredek naslednika. In tu je nadaljevanje zgodbe o korejskem uspehu. Le poglejte ga: velik, visok (čeprav za 15 mm nižji od predhodnika), z dinamično oblikovanimi ksenonskimi žarometi in s črno obarvano (samonosno) karoserijo. Z zatemnjenimi zadnjimi šipami je videti celo malce zlobno, vsekakor pa pritegne pozornost. Odlično opravljeno delo nemškega oblikovalca Petra Schreyerja, skratka. Edino, nad čemer smo nekateri vihali nosove, so ogromne zadnje luči. A če že niso najlepše, pa z LED-diodami (na žalost le najboljši opremi Platinum) prav gotovo prispevajo k večji varnosti.
Podobno navdušeni smo bili nad notranjostjo, saj je dobro založena z opremo in usnjem. Možnosti za izboljšave so; recimo plastika na sredinski konzoli in stikala na vratih delujejo preveč ceneno, a to zmoti le pikolovce. Dodatno gretje sedežev, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji, tempomat, dvokanalna klimatska naprava, dve strešni okni (od katerih je le prvo pomično) in tako naprej razveselijo vsakega, čeprav, odkrito rečeno, kakšne stvari ne bi potrebovali.
Smo pa pogrešali prednja parkirna tipala in še kakšno sodobnejšo elektronsko novost, kot so aktivni tempomat, prikazovanje mrtvega kota, opozarjanje na nepričakovano zapuščanje voznega pasu itd. Toda spet se spotaknemo ob vprašanju, ali te novosti res tako potrebujemo, čeprav zvišujejo raven aktivne varnosti.
Sorento ni terenski avtomobil, čeprav ima stalni štirikolesni pogon z elektronsko podprto visko sklopko (z zaporo, kjer uzakonimo razmerje 50 : 50 s tipko 4WD Lock, ki se nad hitrostjo 40 km/h samodejno izklopi), pomoč pri speljevanju v klanec (HAC) in sistem za zanesljivejšo vožnjo po klancu navzdol (DBC, ki deluje do 10 km/h). Štiri krat štiri sicer pomaga, da lahko na kakšen spolzek klanec prilezete veliko lažje kot s klasičnim avtomobilom na prednji ali zadnji pogon, vendar velja tudi opozorilo, da je plastika pred motorjem in pod njim zelo nežna in posledično pri pretiravanju ranljiva. Tudi na snežnih kupih, ki bodo na mestnih parkiriščih kmalu aktualni.
Zato se ne zanašajte preveč na vhodni kot 25, 1 stopinje in odhodni 23, 1 stopinje, s katerim se baha Sorento, saj za to potrebujete predvsem bolj grobe gume. Ima pa štirikolesni pogon tudi grdo lastnost, da večino navora najraje spelje k prednjim kolesom, kar v povezavi z večjo maso nosu dodatno pripomore k zoprnemu podkrmiljenju pri pretiravanju z dinamiko vožnje. Hitrega voznika Sorento res ne mara, saj karoserija tudi ni primerno vzvojno trdna (šibkost togosti karoserije je bila najbolj na preizkusu med vožnjo v službeno garažo, ko se v nekaj metrih spustimo tri nadstropja, saj je kar ječala), piš vetra postane pri večjih hitrostih precej zoprn in samodejni šeststopenjski menjalnik deluje najbolje pri nežni desni nogi.
Če podvozje ne bi bilo tako togo, bi dejali, da boste pri umirjeni vožnji v okviru hitrostnih omejitev več kot zadovoljni, tako pa vas bo na kakšni luknji tudi malce pretreslo. Turbodizelski 2, 2-litrski motor je dobra izbira, čeprav bi lahko bil za ta avtomobilski razred malce bolj uglajen in – hmm, varčen. Že podobno opremljen Hyundai Santa Fe, ki smo ga objavili v peti letošnji številki, je dokazal, da je 10, 6 litra povprečne porabe pri normalni vožnji povsem realna številka za ta motor. Mogoče se v številko ne bi niti vtaknili, če se ne bi zadnje čase vozili s VW Touaregom 3.0 TDI (176 kW) s povprečno porabo 9, 8 litra in z Mitsubishijem Outlanderjem 2.2 DI-D (115 kW), ki je 'popil' le 9, 7 litra.
Morda s Sorentom niso tako napredovali kot s Sportageem ali Vengo, toda razočaral prav gotovo ni. Vsaj najbolje opremljena različica ne.
Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 35.990 € |
Cena testnega modela: | 38.410 € |
Moč: | 145kW (197 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,1 s |
Največja hitrost: | 190 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 10,6l/100km |
Garancija: | 7 let ali 150.000 km splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 7 let garancije za prerjavenje. |
Menjava olja vsakih | 20.000 km |
Servisni pregled na | 20.000 km |
Obvezno zavarovanje: | 5.020 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 6.415 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 85,4 × 96 mm – gibna prostornina 2.199 cm? – kompresija 16,0 : 1 – največja moč 145 kW (197 KM) pri 3.800/min – srednja hitrost bata pri največji moči 12,2 m/s – specifična moč 65,9 kW/l (89,7 KM/l) – največji navor 421 Nm pri 1.800–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 4,21; II. 2,64; III. 1,80; IV. 1,39; V. 1,00; VI. 0,77 – diferencial 3,91 – platišča 7J × 18 – gume 235/60 R 18, kotalni obseg 2,23 m. |
Zmogljivost: | največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,0 s – poraba goriva (ECE) 9,0/6,2/7,4 l/100 km, izpust CO2 194 g/km. |
Voz in obese: | terenska kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (stopalka) – volan z zobato letvijo, hidravlični servo, 3 zasuki med skrajnima točkama. |
Mase: | prazno vozilo 1.896 kg – dovoljena skupna masa 2.510 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg. |
Zunanje mere: | širina vozila 1.885 mm – kolotek spredaj 1.618 mm – zadaj 1.621 mm – rajdni krog 10,9 m. |
Notranje mere: | širina spredaj 1.580 mm, zadaj 1.560 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 510 mm, zadnji sedež 490 mm – premer volanskega obroča 375 mm – posoda za gorivo 70 l. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika, izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 5 sedežev: 1 × letalski kovček (36 l), 1 × kovček (85,5 l), 2 x kovček (68,5 l), 1 × nahrbtnik (20 l). |
T = 6°C / p = 999 mbar / rel. vl. = 52 % / Gume: Nexen Roadian 571 235/60/R 18 H / Stanje kilometrskega števca: 8.543 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,1s |
---|---|
402m z mesta: | 16,4s ( 135km/h) |
Največja hitrost: | 190km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 9,1l/100km |
Najvišja poraba: | 11,8l/100km |
poraba na testu: | 10,6 l/100km |
Zavorna pot pri 130km/h: | 66,1m |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,6m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 54dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 52dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 60dB |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 66dB |
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi | 65dB |
Trušč v prostem teku: | 39dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Prikupna zunanjost, zanimiva notranjost, velik prtljažnik, spodoben samodejni menjalnik in dober motor. Dobrih stvari je veliko, zato bi tudi kakšni pomanjkljivosti (poraba goriva, pretrdo podvozje, kljub oglaševanim sedmim letom povprečna garancija …) pogledali skozi prste.
-
Zunanjost (12/15)
Mnenje večine: lep. Nekateri oklevajo pri zadku.
-
Notranjost (95/140)
Pohvalili smo prostoren prtljažnik, nekaj točk smo mu odtegnili zaradi manjšega udobja, manjkajoče opreme (prednja parkirna tipala) in nekaj slabosti pri ergonomiji (težje dosegljiv potovalni računalnik).
-
Motor, menjalnik (46 /40)
Poskočen motor in uglajen samodejni menjalnik, pretrdo podvozje in premalo poveden volanski mehanizem.
-
Vozne lastnosti (52 /95)
Besede nekoga, ki ni navajen tako velikih avtomobilov: »Nisem vedel, da je tako preprosto voziti tako velik SUV – tudi v mestu.«
-
Zmogljivost (26/35)
Več ne potrebujete, čeprav se v vaši krvi pretaka tudi adrenalin.
-
Varnost (45/45)
Dobra pasivna varnost, pri aktivni pa manjkajo najnovejši elektronski pripomočki, kot so aktivni tempomat, nadzor nad mrtvim kotom, aktivni žarometi …
-
Gospodarnost
Sedem let splošne garancije je sicer super, manj pa omejitev kilometrov, samo sedem let garancije proti prerjavenju in nič mobilne garancije.