Sorento se je pri nas uveljavil kot dokaj poceni, a spodobno zmogljiv in kakovosten avtomobil med priljubljenimi mestnimi terenci. Toda kaj pomeni, če osnovnemu modelu LX, ki ga dobite že za šest milijonov tolarjev, dodate kup luksuzne opreme in vas na koncu stane skoraj devet milijonov? Lahko sploh še govorimo o razumni ceni?
Naj se sliši še tako čudno, toda Kia Sorento z motorjem 2.5 CRDi, samodejnim menjalnikom in praktično vso opremo, ki si jo danes lahko izmislimo v takem avtomobilu, kljub nenavadno visoki ceni za to korejsko znamko ni pretirano drag avtomobil. Vprašanje pa je, ali se vam tak nakup izplača.
To je bilo glavno vprašanje, na katerega smo si skušali odgovoriti na našem testu. Tako poceni in predvsem tako markantno velikega športnega terenca namreč ne dobite za vsakim vogalom. Naj navedemo samo primer: Sorento z opremo LX Extreme in ročnim menjalnikom ter 2, 5-litrskim dizelskim motorjem CRDi ima za okroglih šest milijonov tolarjev vse, kar potrebuje povprečno, no, morda celo nekoliko nadpovprečno razvajeni slovenski voznik avtomobila.
Premore dve varnostni blazini, ABS s porazdelitvijo zavorne moči, ESP, sistem za nadzor oprijema koles, lita platišča, klimatsko napravo, električni pomik stekel, osrednjo ključavnico in odbijače v barvi karoserije, če naštejemo le najpomembnejše kose opreme. Želite morda še kaj? Mi ne bi, zadovoljni smo s ceno in opremo. Zakaj je to pomembno, boste vprašali? Torej, to pišemo le zato, da bi vam predstavili, kaj pomeni 2.674.200 tolarjev več (tolikšna je razlika v ceni) v takem avtomobilu.
Za ta denar dobite še samodejni menjalnik, v usnje oblečene sedeže, prestižni izgled plastičnega lesa, nekaj kromiranih obrob in avto, ki na zunaj in tudi od znotraj ne izgleda slabo. Vas to prepriča? !
Če vas, potem tu ni kaj dosti razmišljati, luksuzni Sorento je pravi. V kolikor se vas lotevajo dvomi in niste popolnoma prepričani, da prestižno opremljeno Kio res potrebujete, bolj priporočamo cenejšo izvedbo.
Iz preprostega razloga - ker usnje ni najbolj kakovostno, je precej plastično, drseče, sicer pa lepo šivano. Imitacija lesa je takšna kot vsaka druga imitacija, torej nikakor prepričljivo podobna pravemu lesu. Še največji razlog, zakaj bi se sami raje odločili za cenejšo izvedbo Sorenta, pa je samodejni menjalnik.
Toda dovolite, da razjasnimo še nekaj: naj to, kar smo ravnokar našteli, ne zveni kot graja. Nikakor ne, ta oprema predstavlja povsem solidno povprečje med avtomobili z daljnega vzhoda, po drugi strani pa nismo prepričani, da so precej dražji evropski avtomobili tudi toliko boljši. Vse, kar želimo povedati, je, da razmislite (v kolikor vas zanima nakup tega avtomobila), ali res potrebujete ponujeni luksuz, ki avtomobil toliko podraži.
V vožnji se pri Sorentu hitro pokažejo njegove ameriške korenine. Spredaj posamične obese, zadaj pa toga prema, ki ne more delati čudežev. Kia se dobro pelje predvsem naravnost, takrat nudi kar precej udobja, morda malo motijo le slabo zadušeni tresljaji na zadnji klopi, ko avto zapelje prek ostre ovire. Tudi samodejni (petstopenjski) menjalnik se bo najbolje počutil na ravnini, še najraje na avtocesti, kjer se mu ne bo treba ubadati s številom motornih vrtljajev in izbiranjem prave prestave.
Da, vozili smo že bolj živahne, hitreje in natančneje odzivne samodejne menjalnike. Pohvaliti moramo možnost izbire ročnega pretikanja, ki pri zmerni vožnji pride do pravega izraza, ob nekoliko bolj ostri vožnji pa je izbira ročnega pretikanja pomenila le samodejno pretikanje pri nekoliko višjih motornih vrtljajih.
Na ovinkastih cestah smo ugotovili, da Sorento ni najbolj prepričljiv v legi na cesti in v natančni vodljivosti. Nihanja in nagibanja je pri hitrejšem ubiranju ovinkov veliko, blažilniki pa kakšnemu hitro odpeljanemu zaporedju različnih ovinkov sledijo le z veliko težavo. Zato je najlepši tempo vožnje umirjen, nikakor športen ritem. Tu bi še izpostavili, da avto ob odločno pohojeni stopalki za plin solidno pospeši in se tudi povsem spodobno ustavi. Ni pa kak rekorder, a večino voznikov v avtomobilskem razredu SUV povsem prepriča.
Njegova odlika pa seveda niso le prostornost, lep izgled in velikanska pojava, kamorkoli se pripelje. Dobro se izkaže tudi na manj zahtevnem terenu. Stalni štirikolesni pogon (prednji in zadnji par koles povezuje visko sklopka) ima namreč možnost vklopa reduktorja. Vse, kar je treba storiti, je, da zavrtite gumb, ki se nahaja na dosegu roke levo od volanskega obroča. Sorento se tako precej suvereno odpelje tudi po drseči podlagi. Torej za vse, ki živite v krajih s pogostimi zameti, reduktor ima in zato ga boste lahko tudi uporabljali. Pohvalno, saj je to tudi lepa prednost pred konkurenco.
Če odmislimo nekoliko majhen prtljažnik, ki svojo prostornino žrtvuje na račun praktičnosti in lepega izgleda, saj je peto kolo spravljeno na dnu prtljažnika, je Sorento lep, športen terenski avtomobil, ki se lahko pohvali s kakovostno izdelavo, dodelano notranjostjo z armaturo in vsemi predalčki vred, za povrh vsega pa se še dobro pelje po terenu. Na račun samodejnega menjalnika je poraba goriva nekoliko visoka, saj je bilo testno povprečje 13 litrov dizelskega goriva na 100 prevoženih kilometrov, a ob nekoliko višji ceni, kot smo je vajeni za Kiine avtomobile, to lahko razumemo kot del prestiža, ki ga ta avto vsekakor ponuja. Luksuz seveda ni bil nikoli prav poceni.
Peter Kavčič
Foto Aleš Pavletič
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 36.195,96 € |
Cena testnega modela: | 36.195,96 € |
Moč: | 103kW (140 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 15,5 s |
Največja hitrost: | 171 km/h |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2497 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 3800/min - največji navor 350 Nm pri 2000/min. |
---|---|
Prenos moči: | stalni štirikolesni pogon - 5-stopenjski samodejni menjalnik - gume 245/70 R 16 (Kumho Radial 798). |
Zmogljivost: | največja hitrost 171 km/h - pospešek 0-100 km/h 15,5 s - poraba goriva (ECE) 8,5 l/100 km. |
Voz in obese: | terenski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - karoserija na šasiji - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, po dve trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj toga prema, vzdolžni vodili, Panhardov drog, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni (prisilno hlajeni) - rajdni krog 12,0 m - posoda za gorivo 80 l. |
Mase: | prazno vozilo 2146 kg - dovoljena skupna masa 2610 kg. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 L): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l) |
T = 27 °C / p = 1030 mbar / rel. vl. = 39 % / Stanje kilometrskega števca: 12690 km | |
Pospešek 0-100km: | 15,4s |
---|---|
402m z mesta: | 20,2s ( 113km/h) |
1000m z mesta: | 36,8s ( 143km/h) |
Največja hitrost: | 170km/h (D) |
Najmanjša poraba: | 12,0l/100km |
Najvišja poraba: | 14,0l/100km |
poraba na testu: | 13,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,6m |
AM meja: | 43m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 56dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 55dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 55dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 65dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 63dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 60dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 65dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 62dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Kia Sorento 2.5 CRDi EX A/T Prestige ponudi veliko luksuza, ki pa ga je treba tudi doplačati. A skoraj 8,7 milijona tolarjev kljub vsemu ni pretiran znesek za to, kar avto ponudi. Blesti v dizajnu, šepa pa v voznih lastnostih, porabi goriva in delovanju samodejnega menjalnika.
-
Zunanjost (14/15)
Sorenta naredita markantnost in skladnost.
-
Notranjost (107/140)
Veliko prostora, udobni sedeži, le prtljažnik je majhen.
-
Motor, menjalnik (37 /40)
Motor je dober menjalnik bi lahko bil boljši.
-
Vozne lastnosti (66 /95)
Vozne lastnosti so dobre, a le na ravni cesti.
-
Zmogljivost (26/35)
2,5 litrski motor je dorasel velikemu avtomobilu.
-
Varnost (32/45)
ABS, ESP, nadzor zdrsa pogonskih koles, štirikolesni pogon, ... vse to govori v prid varnosti.
-
Gospodarnost
Poraba goriva je precej visoka.