Avtomobili z Daljnega vzhoda pri ljudeh vzbujajo različne občutke. Eni jih cenijo zaradi njihove kakovosti in vzdržljivosti, drugi zaradi dostopnih cen in garancijskih rokov (velja predvsem za korejske avtomobile), tretji pa - ravno nasprotno - grajajo njihovo obliko, skrb za varnost potnikov, ekološko neosveščenost in še bi lahko naštevali.
Če bi trdili, da so linije avtomobilov z Daljnega vzhoda evropskim kupcem prikupne, bi se zlagali. Spectrin nizek nos, na primer, v katerega so združeni skoraj elipsasta, s kromom obrobljena maska in optično povsem premajhna žarometa, ne vzbuja pretirano pozitivnih občutkov. Tudi boki ne. Pa tokrat ni kriva stranska linija - ta se proti zadku dviguje natančno tako, kot to določajo današnji trendi - ampak premajhna kolesa.
Evropski avtomobilski proizvajalci namreč 14-palčna kolesa natikajo le še na predstavnike nižjega in najnižjega avtomobilskega razreda. In to vas lahko pri Spectri še kako zmoti. Vas pa lahko zato prav prijetno preseneti zadek. Optično ni videti premajhen, oblikovno zanimive zadnje luči in prtljažni pokrov, zaključena v spojler, pa znajo zadovoljiti tudi evropske okuse.
Toda ali bi ob pogledu na Kio Spectro verjeli, da v dolžino meri dobre štiri metre in pol? Renault Mégane Classic na primer meri kar 70 milimetrov manj, torej Spectri ni pravi tekmec. Celo Opel Vectra je še vedno za 15 milimetrov krajša, povsem pa se ji med evropskimi tekmeci približa Škoda Octavia. To pomeni, da je Spectra v primerjavi s Sephio II, katero je pravzaprav nadomestila, zrasla za 65 milimetrov, kar je precej spodbuden podatek.
Precej manj spodbudno pa je dejstvo, da stoji na povsem enako dolgi medosni razdalji. Še manj spodbudni postanejo občutki, ko odprete pokrov simpatično zaključenega zadka. Tam je na voljo le 416 litrov, tkanina, s katero je prevlečen, je podpovprečna, prav tako obdelava, odprtina, skozi katero je mogoče poriniti daljše predmete v potniško kabino, pa je premajhna. Toda grajanje prtljažnika se s tem še ne zaključi. Namesto teleskopskih nosilcev sta tu še vedno klasična, pokrov prtljažnika je z notranje strani povsem gol, naluknjana pločevina, ki bi z nekaj domišljije lahko služila kot roč za zapiranje pokrova, pa ima tako ostre robove, da vtikanje prstov vanjo nikakor ni priporočljivo. Torej vam, če želite prtljažnik zapreti, ostane le eno - pokrov prijeti z zunanje strani in si tako umazati roke. Toda ko že nekoliko razburjeni storite tudi to, vas dočaka še eno presenečenje. Barvno neskladje! Zadnji odbijač se namreč od drugih karoserijskih delov za nekaj odtenkov razlikuje. Saj ne more biti res? ! Pa je! Tudi prednji se.
Da pri Kiah ne dobite daljinskega upravljalnika, s katerim bi ukazovali srednji ključavnici, je že dolgo znano. Vsaj tako dolgo, kot je poznana notranjost potniške kabine. Plastika je še vedno turobno siva in precej trda. Črni dodatki, ki poživijo sredinsko konzolo in predel okoli merilnikov, ostajajo gladki in na otip povsem enake (podpovprečne) kakovosti. Merilniki so pregledni, toda preveč preprosti, osvetlitev rumenkastozelena, ob tem pa merilnik hitrosti še vedno ponuja obe skali (kilometrsko in tisto z miljami). Tudi stikala na armaturni plošči so še vedno nelogično razporejena in mnoga od njih ponoči neosvetljena.
Občutek, da vendarle ni vse tako kot v Sephii II, pa nekoliko popravita prednja sedeža. Predvsem voznikov, ki sicer ne ponuja hvale vrednega bočnega oprijema, je pa primerno trd, da ne utruja na daljših poteh, in predvsem izdatno nastavljiv. Slednje velja tudi za volanski obroč, če pri tem odmislimo globinsko nastavitev. Toda to vam ne bo v pomoč! Edini sprejemljivi položaj, primeren povprečnemu evropskemu vozniku, je takrat, ko je sedež v najnižji, volanski obroč pa v najvišji točki, saj v nasprotnem primeru - ne boste verjeli - prostora za noge med njima kaj hitro zmanjka. Še en dokaz, da Spectra ni narejena povsem po meri evropskega kupca. To pa dokazuje tudi s prostornostjo na zadnji klopi. Tam je prostora sicer dovolj, nikakor pa ne toliko, kot bi ga pričakovali od avtomobila, ki v dolžino meri štiri metre in pol.
Za to dolžino avtomobila je v primerjavi z evropskimi tekmeci skromna tudi motorna paleta, saj ponuja le 1, 5- in 1, 6-litrski štirivaljnik. Torej le dva bencinska motorja, od katerih močnejši zmore zgolj povprečnih 75 kW/102 KM in 144 Nm navora. To pomeni, da nad pospeševanjem ne boste razočarani, nad elastičnostjo motorja pa zagotovo.
Razočarali vas bodo tudi hrup v višjih vrtljajih, poraba goriva, če ga boste priganjali, ter nenatančen menjalnik in premehko vzmetenje. Vendar je treba takoj priznati, da pri zakonsko omejenih hitrostih tega skoraj ne občutite. Motor takrat postane zmerno zmogljiv in tih, poraba goriva povsem sprejemljiva, vzmetenje prične neravnine požirati mehko in udobno, prav prijetno pa je tudi počutje v potniški kabini. Nad glavami potnikov je namreč vse lično urejeno. Osvetlitvena lučka, dve bralni lučki, predal za očala in kozmetični ogledalci, pospravljeni v senčnikih.
Podobnost z Elantro in Matrixom (Hyundai) tu nikakor ni zgolj naključna! To dokazujejo tudi v usnje oblečena prestavna ročica in volanski obroč, čisto prava opora voznikove leve noge, za oporo desne roke pa v Spectri poskrbi še pomičen predal, nameščen med prednjima sedežema. No, to pa so povsem drugačni občutki od tistih, ki jih doživite ob pogledu v Spectrin prtljažni prostor oziroma ob njenem priganjanju.
Torej, kar smo zapisali v naslovu, drži - Spectra vam lahko pričara zelo širok spekter občutkov. Kako širokega, pa je odvisno predvsem od vas in vaših pričakovanj.
Matevž Korošec
FOTO: Uroš Potočnik
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 10.369,18 € |
Cena testnega modela: | 11.760,22 € |
Moč: | 75kW (102 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,5 s |
Največja hitrost: | 186 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,0l/100km |
Garancija: | 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 6 let garancije na prerjavenje, 5 let ali 160.000 kilometrov garancije Plus (motor in menjalnik) |
Obvezno zavarovanje: | 312,97 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 315,06 € |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 78,0 × 83,4 mm - gibna prostornina 1594 cm3 - kompresija 9,5 : 1 - največja moč 75 kW (102 KM) pri 5500/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,3 m/s - specifična moč 47,1 kW/l (64,0 KM/l) - največji navor 144 Nm pri 4500/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,0 l - motorno olje 3,4 l - akumulator 12V, 60 Ah - alternator 80 A - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,416; II. 1,895; III. 1,276; IV. 0,968; V. 0,780; vzvratna 3,272 - prestava v diferencialu 4,167 - platišča 5,5J × 14 - gume 185/65 R 14 T (Bridgestone Blizzak LM 18), kotalni obseg 1,80 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 33,2 km/h |
Zmogljivost: | največja hitrost 186 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 10,7/6,5/8,0 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) |
Voz in obese: | limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = ni podatka - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, vzdolžna vodila, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama |
Mase: | prazno vozilo 1169 kg - dovoljena skupna masa 1600 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1250 kg, brez zavore 530 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4510 mm - širina 1720 mm - višina 1415 mm - medosna razdalja 2560 mm - kolotek spredaj 1470 mm - zadaj 1455 mm - najmanjša razdalja od tal 150 mm - rajdni krog 8,5 m |
Notranje mere: | dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1670 mm - širina (komolci) spredaj 1400 mm, zadaj 1410 mm - višina nad sedežem spredaj 930-960 mm, zadaj 900 mm - vzdolžnica prednji sedež 920-1130 mm, zadnja klop 870-650 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 50 l |
Prtljažnik: | normno 416 l |
T = -2 °C, p = 1002 mbar, rel. vl. = 59 %, Stanje kilometrskega števca = 2250 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,2s |
---|---|
1000m z mesta: | 34,4s ( 150km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,9 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 22,5 (V.)s |
Največja hitrost: | 182km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 9,1l/100km |
Najvišja poraba: | 9,9l/100km |
poraba na testu: | 9,5 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 61,0m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 68dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 62dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 70dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 68dB |
Napake med testom: | brez napak |
-
Kia Spectra z vsem, kar ponuja, sicer komaj doseže oceno tri, toda če k temu prištejemo še ugodno ceno in dolge garancijske roke, potem ta na koncu vendarle postane dovolj trdna.
-
Zunanjost (10/15)
Oblika si zasluži povsem povprečno oceno, nerazumljivo pa je, da so odtenki barve na pločevini in odbijačih različni.
-
Notranjost (93/140)
Notranjost je sivo turobna, ergonomija podpovprečna, stikala pa nelogično razporerejena, toda največjo grajo si zagotovo zasluži majhen in neobdelan prtljažnik.
-
Motor, menjalnik (25 /40)
1,6-litrski motor zadovolji povprečno zahtevnega voznika, žal pa to ne velja za menjalnik, ki je izredno nenatančen.
-
Vozne lastnosti (64 /95)
Največjo zamero si zasluži premehko vzmetenje, zato pa vse ostalo deluje povsem solidno.
-
Zmogljivost (22/35)
Nad pospeševanjem in končno hitrostjo ni večjih pripomb (v mejah pričakovanj!), majhna količina navora pa že vnaprej sporoča, da elastičen ta motor ni.
-
Varnost (42/45)
O osnovnem paketu opreme sta vključeni le dve varnostni blazini, za vse preostalo je pač potrebno doplačati.
-
Gospodarnost
Sprejemljiva cena, poraba goriva ter dolgi garancijski roki so Spectri zagotovo v prid, žal pa to ne velja za izgubo vrednosti.