Sportage je eno od tradicionalnih imen med srednjimi terenci, saj ga poznamo že od leta 1993. A tale nova, četrta generacija dokazuje, da gre tudi za najbolj uveljavljen model pri Kii.
Je že kar običaj, da se s spremembo rodu avtomobili enakega imena povečajo, a pri Kii so Sportagea ohranili v skoraj enakih merah. Skoraj, 4 centimetre daljša karoserija (in 3 cm daljša medosna razdalja) pripomore k večji prostornosti, malenkost več gre tudi v prtljažnik. Bolj pomembno pa je, da je oblikovalcem uspelo izdelati precej bolj vpadljivo obliko, čeprav so pri tem pravzaprav spremenili le nekatere karoserijske dodatke.
Z drugače izvedeno kombinacijo stranskih zračnikov in meglenk na spodnjem delu prednjega dela ter dnevnimi lučmi LED v skupnem sklopu žarometov je Sportage zdaj dobil kar agresiven videz. A tudi to je pravzaprav v Kijinem slogu: zaradi dobrega videza avta se zanj lahko odloči več kupcev. Razlogov za nakup pa je še več. Prvi je vsekakor prepričljiv turbodizelski motor; tako glede zmogljivosti kot tudi glede gospodarnosti glede porabe goriva je povsem v okviru pričakovanega oziroma tistega, kar lahko ponudijo tudi tekmeci. Kii lahko zamerimo pravzaprav le to, da je mogoče ta manj zmogljivi motor dobiti le v kombinaciji s prednjim pogonom.
Prav dobro bi se namreč lahko izkazal tudi s štirikolesnim. A to je že 'višja matematika' različnih tržnih planerjev. Velja omeniti tudi zelo dober vtis, ki ga voznik dobi že s prvim stikom z notranjostjo avtomobila. Kakovost uporabljenih materialov in njihova vgradnja sta zelo zadovoljivi, zdi se, da v marsičem boljši kot pri večini tekmecev, a tudi tu s pripombo, da vam mora biti všeč izvedba celotne potniške kabine v zelo temni barvi. Veliki in pregledni merilniki s sredinskim informacijskim zaslonom, upravljavski gumbi na volanskem obroču ter sredinski zaslon za nadzor nad vsem, kar ponuja sistem infozabavnosti, res ugajajo. Nekaj manj prepričljivo deluje Sportage, ko se z njim zapeljemo, volanski mehanizem ne posreduje primernega stika s cesto, a to je že kar stalna pripomba pri Kii. Njihov odgovor: raje smo poskrbeli za voznikovo udobje.
Morebiti res, a tudi glede tega lahko najdemo kakšno pripombo – pri vožnji po slovenskih luknjastih cestah bi tudi tukaj lahko bilo nekaj več filtriranja udarcev izpod koles. Veliko več dobrega počutja pa pri Kii ponujajo s številnimi opremskimi postavkami pri Sportageu. Naš avtomobil je bil izredno bogato opremljen, a v dinamiki uveljavljanja novega modela na trg so v nekaj več kot pol leta, odkar so novega Sportagea začeli ponujati, tudi že spremenili oznake in vsebino opremskih stopenj, ki jih ponujajo. Opremi z oznako EX Inital bi zdaj pri novi porazdelitvi še najbolj ustrezala tista z oznako EX Fusion. Pri slednji od pomembnih postavk, ki jih že zaradi primerne varnosti nekako moramo izbrati, manjka sistem za samodejno zaviranje v sili. Ta je na voljo pri najdražji opremi Sportagea z 1,7-litrskim turbodizlom, pri EX Limited, kar še podraži tudi sicer ne ravno privlačne cene te Kie.
Tu govorimo o 31.790 evrih kot ceni za Sportage 1.7 CRDi EX Fusion in dodatku 400 evrov za samodejni zavorni sistem pri EX Limited Eco. Na splošno lahko zapišemo, da se je hkrati s kakovostjo izdelka, njegovo privlačnostjo in ne nazadnje tudi ugledom na višjo raven dvignil tudi cenovni prag. Rečeno drugače, Sportagea je vreden več, tudi v denarju!
Tomaž Porekar foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 21.690 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 30.490 € |
Moč: | 85kW (115 KM) |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.362 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.685 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 4.000/min – največji navor 280 Nm pri 1.250–2.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/60 R 17 V (Kumho Solus KH 25). |
Zmogljivost: | največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 124 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.500 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.480 mm – širina 1.855 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.670 mm – prtljažnik 491–1.480 l – posoda za gorivo 62 l. |
Okoliščine meritev: T = 23 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 8.523 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,2s |
---|---|
402m z mesta: | 18,1s ( 123km/h) |
1000m z mesta: | 8,9/12,6s ( IV./V.km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 13,1/22,3s (V./VI) |
poraba na testu: | 6,9 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,3m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 59dB |
-
S spremenjenim videzom je zdaj sicer Sportage bolj agresiven, a sicer predvsem glede uporabnosti naravnan na vsakodnevno uporabo, le voznega udobja bi si lahko zaželeli več.