Kia Sportage 1.7 CRDi Initial

Sportage je eno od tradicionalnih imen med srednjimi terenci, saj ga poznamo že od leta 1993. A tale nova, četrta generacija dokazuje, da gre tudi za najbolj uveljavljen model pri Kii.

Prenesi PDF testa
Kia Sportage 1.7 CRDi Initial (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
25. 9. 2016

Je že kar običaj, da se s spremembo rodu avtomobili enakega imena povečajo, a pri Kii so Sportagea ohranili v skoraj enakih merah. Skoraj, 4 centimetre daljša karoserija (in 3 cm daljša medosna razdalja) pripomore k večji prostornosti, malenkost več gre tudi v prtljažnik. Bolj pomembno pa je, da je oblikovalcem uspelo izdelati precej bolj vpadljivo obliko, čeprav so pri tem pravzaprav spremenili le nekatere karoserijske dodatke.

Z drugače izvedeno kombinacijo stranskih zračnikov in meglenk na spodnjem delu prednjega dela ter dnevnimi lučmi LED v skupnem sklopu žarometov je Sportage zdaj dobil kar agresiven videz. A tudi to je pravzaprav v Kijinem slogu: zaradi dobrega videza avta se zanj lahko odloči več kupcev. Razlogov za nakup pa je še več. Prvi je vsekakor prepričljiv turbodizelski motor; tako glede zmogljivosti kot tudi glede gospodarnosti glede porabe goriva je povsem v okviru pričakovanega oziroma tistega, kar lahko ponudijo tudi tekmeci. Kii lahko zamerimo pravzaprav le to, da je mogoče ta manj zmogljivi motor dobiti le v kombinaciji s prednjim pogonom.

Prav dobro bi se namreč lahko izkazal tudi s štirikolesnim. A to je že 'višja matematika' različnih tržnih planerjev. Velja omeniti tudi zelo dober vtis, ki ga voznik dobi že s prvim stikom z notranjostjo avtomobila. Kakovost uporabljenih materialov in njihova vgradnja sta zelo zadovoljivi, zdi se, da v marsičem boljši kot pri večini tekmecev, a tudi tu s pripombo, da vam mora biti všeč izvedba celotne potniške kabine v zelo temni barvi. Veliki in pregledni merilniki s sredinskim informacijskim zaslonom, upravljavski gumbi na volanskem obroču ter sredinski zaslon za nadzor nad vsem, kar ponuja sistem infozabavnosti, res ugajajo. Nekaj manj prepričljivo deluje Sportage, ko se z njim zapeljemo, volanski mehanizem ne posreduje primernega stika s cesto, a to je že kar stalna pripomba pri Kii. Njihov odgovor: raje smo poskrbeli za voznikovo udobje.

Morebiti res, a tudi glede tega lahko najdemo kakšno pripombo – pri vožnji po slovenskih luknjastih cestah bi tudi tukaj lahko bilo nekaj več filtriranja udarcev izpod koles. Veliko več dobrega počutja pa pri Kii ponujajo s številnimi opremskimi postavkami pri Sportageu. Naš avtomobil je bil izredno bogato opremljen, a v dinamiki uveljavljanja novega modela na trg so v nekaj več kot pol leta, odkar so novega Sportagea začeli ponujati, tudi že spremenili oznake in vsebino opremskih stopenj, ki jih ponujajo. Opremi z oznako EX Inital bi zdaj pri novi porazdelitvi še najbolj ustrezala tista z oznako EX Fusion. Pri slednji od pomembnih postavk, ki jih že zaradi primerne varnosti nekako moramo izbrati, manjka sistem za samodejno zaviranje v sili. Ta je na voljo pri najdražji opremi Sportagea z 1,7-litrskim turbodizlom, pri EX Limited, kar še podraži tudi sicer ne ravno privlačne cene te Kie.

Tu govorimo o 31.790 evrih kot ceni za Sportage 1.7 CRDi EX Fusion in dodatku 400 evrov za samodejni zavorni sistem pri EX Limited Eco. Na splošno lahko zapišemo, da se je hkrati s kakovostjo izdelka, njegovo privlačnostjo in ne nazadnje tudi ugledom na višjo raven dvignil tudi cenovni prag. Rečeno drugače, Sportagea je vreden več, tudi v denarju!

Tomaž Porekar foto: Saša Kapetanovič

Kia Sportage 1.7 CRDi Initial

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 21.690 €
Cena testnega modela: 30.490 €
Moč: 85kW (115 KM)

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.362 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.685 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 4.000/min – največji navor 280 Nm pri 1.250–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/60 R 17 V (Kumho Solus KH 25).
Zmogljivost: največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,1 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,7 l/100 km, izpust CO2 124 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.500 kg – dovoljena skupna masa 2.000 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.480 mm – širina 1.855 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.670 mm – prtljažnik 491–1.480 l – posoda za gorivo 62 l.

Naše meritve

Okoliščine meritev: T = 23 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 8.523 km
Pospešek 0-100km: 13,2s
402m z mesta: 18,1s ( 123km/h)
1000m z mesta: 8,9/12,6s ( IV./V.km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,1/22,3s (V./VI)
poraba na testu: 6,9 l/100km
Poraba na normnem krogu: 5,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,3m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Ocena
  • S spremenjenim videzom je zdaj sicer Sportage bolj agresiven, a sicer predvsem glede uporabnosti naravnan na vsakodnevno uporabo, le voznega udobja bi si lahko zaželeli več.

Hvalimo in grajamo
videz
zmogljivosti motorja
opremljenost testnega avtomobila
kakovost izdelave
uporabnost
udobje
zapozneli preklop med dnevnimi in nočnimi žarometi
piš vetra pri večjih hitrostih

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri