Pri Kii so očitno v modi nahrbtniki. Pred kakšnim letom so namreč najmanjšemu modelu Pride nataknili nahrbtnik v obliki podaljšanega zadka. Enako so storili sedaj še s Sportageom, obema pa so po predelavi dodali naziv Wagon.
Nadgradnjo so pri Kii izvedli povsem preprosto. Za osnovo so vzeli običajen model Sportage, mu podaljšali zadek za 315 milimetrov in tako dobili že v osnovi zelo uporabno prostornino prtljažnega prostora. V nasprotju z običajnim Sportageom ima Wagon rezervno kolo namesto na zadnjih vratih spravljeno v dnu prtljažnega prostora.
Dodatna posledica podaljška je seveda povečanje osnovne prostornine, ki po novem znaša kar 640 litrov. To prostornino pa se lahko z dodatnim podiranjem zadnjega naslonjala (deljivim po polovici) in zlaganjem celotne klopi poveča na ogromnih 2, 2 kubičnega metra. Med vožnjo s tako povečanim prtljažnikom pa boste deležni še dodatne popestritve.
Zložena klop se zaradi nestabilnosti pri pospeševanju in zaviranju neprijetno premika in udarja ob prednja sedeža ali po prtljagi. Najbrž ni treba poudarjati, da je pri močnejšem zaviranju močnejši tudi udarec.
Ko že govorimo o udarcih, se posvetimo še tistim s ceste oziroma podlage pod kolesi. Ti se namreč zaradi trdega vzmetenja neugodno prenašajo v notranjost. Dodatna posledica čvrstosti podvozja pa je v primerjavi z drugimi terenci majhno nagibanje v ovinkih, dokler . . dokler ga ne obremenite. Takrat postane prenos grbin s ceste znosnejši, hkrati pa se seveda poveča nagibanje karoserije.
Kljub vsem spremembam, ki so Sportagea doletele ob »pretvorbi« v Wagon, je na terenu še vedno dobri stari Sportage. Tako boste ob pomoči samodejne zapore zadnjega diferenciala, priklopljivega štirikolesnega pogona in reduktorja splezali iz marsikatere luknje in se povzpeli po še tako strmem klancu.
Poleg nespremenjenega podvozja je v službi pogona ostal tudi že dobro poznani petstopenjski (nekoliko nenatančen) ročni menjalnik, 2, 0-litrski štirivaljnik s šestnajstventilsko tehniko pa je prav tako še vedno nadvse žejen in glasen, kot se ga spominjamo iz preostalih Sportegeov. O slednjem pričajo tudi izmerjene vrednosti trušča in porabe goriva, ki se je v povprečju gibala okoli 15 litrov goriva. Poraba tudi v najboljšem primeru ni padla pod 13, 3 litra na 100 kilometrov prevožene poti. Vzrok za tolikšne vrednosti gre iskati predvsem v zaostalosti konstrukcije agregata (sama štiriventilska tehnika še ni merilo napredka) in relativno veliki masi vozila (slaba poldruga tona), ki pač zahtevata svoj davek.
Tudi v notranjosti nas pričaka že iz drugih Sportageov znano delovno okolje. Tako še vedno prevladujejo ceneni materiali, kot so trda plastika na armaturni plošči, sedežne obloge iz cenenega blaga in ne ravno pohvalna izdelava. Potem je tu še držalo za pločevinke spredaj, ki med uporabo zastira pogled na uro in otežuje dostop do nekaterih stikal (klimatske naprave, notranjega kroženja zraka in gretja zadnje šipe), med katerimi je celo stikalo za vklop vseh štirih smernikov.
Ko smo že pri skritih stikalih, ne moremo mimo stikal za vklop zadnjega brisalnika in zadnje meglenke. Oba sta namreč nameščena na armaturni plošči pod merilniki za volanskim obročem. Stikalo za meglenko je vsaj osvetljeno, kar pa ne velja za stikalo zadnjega brisalnika, tako da vam ponoči ne preostane drugega kot otipavanje.
Med vožnjo boste ob glasnejšem poslušanju glasbe vsekakor opazili tudi stresanje notranjega vzvratnega ogledala. To je posledica nizkih tonov (npr. bobnov med glasbo), ki se širijo po strehi iz zadnjih zvočnikov, saj so pred prtljago umaknjeni (vgrajeni) v strop. In ko smo zopet pri prtljagi, ne moremo mimo dejstva, da avto nima police ali prtljažnega roloja, s katerim bi zastrli vpogled v vsebino zadka.
Sicer ga lahko dodatno naročite, toda po našem mnenju bi takšna zelo dobrodošla in predvsem z varnostnega stališča potrebna stvar lahko bila del že skoraj tradicionalno korejsko bogate serijske opremljenosti. Ta vsebuje avtoradio s šestimi zvočniki, ABS, dve varnostni blazini spredaj, klimatsko napravo, servovolan, vse štiri električno pomične šipe in osrednjo ključavnico (na žalost brez daljinskega upravljanja). Ne smemo pa pozabiti še na »nahrbtnik«, ki ga lahko napolnite z veliko prtljage.
Za tako opremljen Wagon bodo pri zastopniku razbremenili vaš bančni račun za slabih 4, 2 milijona tolarjev. Torej, če niste preveč občutljivi na nekatere Wagonove pomanjkljivosti in vam mnogo več pomenita uporabnost ter sposobnost prevažanja veliko prtljage, ob vsem tem pa se radi spopadete še z nekoliko zahtevnejšim terenom, vam nakup vsekakor priporočamo.
Peter Humar
Foto: Uroš Potočnik
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena testnega modela: | 17.578,83 € |
Moč: | 94kW (128 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 14,7 s |
Največja hitrost: | 166 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 11,6l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 86,0 × 86,0 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 9,2 : 1 - največja moč 94 kW (128 KM) pri 5300 vrt/min - največji navor 175 Nm pri 4700 vrt/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 9,0 l - motorno olje 4,7 l - uravnavani katalizator |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja zadnja kolesa (priklopljivi štirikolesni pogon) - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,717; II. 2,019; III. 1,363; IV. 1,000; V. 0,804; vzvratna 3,445 - reduktor, prestavi 1,000 in 1,981 - diferencial 4,778 - gume 205/70 R 15 S (Yokohama Geolander A/T) |
Zmogljivost: | največja hitrost 166 km/h - pospešek 0-100 km/h 14,7 s - poraba goriva (ECE) 15,4/9,4/11,6 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95) ; Terenske zmogljivosti (tovarna): premagovanje vzpona 36° - dovoljen bočni nagib 48° - vstopni kot 30°, prehodni kot 21°, izstopni kot 30° - dovoljena globina vode 380 mm |
Voz in obese: | 5 vrat, 5 sedežev - karoserija na šasiji - spredaj posamične obese, vzmetni nogi, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj toga prema, poševna vodila, Panhardov drog, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS - volan s kroglicami, servo |
Mase: | prazno vozilo 1493 kg - dovoljena skupna masa 1928 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1800 kg, brez zavore 465 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4435 mm - širina 1764 mm - višina 1650 mm - medosna razdalja 2650 mm - kolotek spredaj 1440 mm - zadaj 1440 mm - rajdni krog 11,2 m |
Notranje mere: | dolžina 1570 mm - širina 1390/1390 mm - višina 965/940 mm - vzdolžnica 910-1070/820-660 mm - posoda za gorivo 65 l |
Prtljažnik: | (normno) 640-2220 l |
T = 5 °C, p = 1001 mbar, rel. vl. = 72 % | |
Pospešek 0-100km: | 13,8s |
---|---|
1000m z mesta: | 35,9s ( 144km/h) |
Največja hitrost: | 167km/h (V.) |
Najmanjša poraba: | 13,3l/100km |
poraba na testu: | 15,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 53,1m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 61dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 56dB |
Napake med testom: | ABS ni deloval, pregorela je varovalka za radio in uro |
-
»Mutirani« Sportage je ob vseh že obstoječih pomanjkljivostih in prednostih pridobil še novo prednost: uporabno velik prtljažnik. Ali drugače povedano, terenski avto za ljudi z veliko prtljage.