Športni terenci oziroma križanci po svetu, predvsem pa v Evropi, doživljajo pravi razcvet, a večina nikoli ne opravlja svoje druge vloge, torej izletov na teren, ampak bolj ali manj ostaja na urejenih tlakovanih podlagah. Tudi zato jih znamke veliko ponujajo zgolj s sprednjim pogonom, tudi Kia, ki je v ta razred lani stopila s Stonicom.
Kot smo že večkrat ugotavljali, je Stonic bolj blizu malim kombilimuzinam kot pa terencem, s čimer v bistvu ni nič narobe. S tem je namreč v veliki meri ohranil živahne vozne lastnosti malih mestnih kombilimuzin, (seveda imamo v tem primeru v mislih predvsem Kio Rio), hkrati pa sta zaradi večje oddaljenosti od tal olajšana vstop na sedeže in navsezadnje ravnanje z otroškimi sedeži. Ker so sedeži v višji kabini bolj pokončni, je, ob podobnih merah kot pri kombilimuzini, boljši tudi vtis o prostornosti potniške kabine. Premagovanju mestnih kilometrov je Stonic naklonjen tudi z dobrim razgledom na okolico, povišano podvozje pa bolje opravi z 'ležečimi policaji' in podobnimi cestnimi ovirami.
V kombinaciji s precej kombilimuzinskimi voznimi lastnostmi se dobro izkaže tudi motor, ki je poganjal testnega Stonica. V tem primeru je bil to 1,4-litrski štirivaljnik, ki razvije enakih 100 'konjev' kot šibkejši litrski trivaljnik (test z njim opremljenega Stonica si lahko preberete v prvi letošnji številki Avto magazina), a mu pri razvoju moči ne pomaga turbinsko puhalo. Zaradi tega je manjši predvsem njegov navor, kar vpliva na prožnost, s tem pa tudi na pospeške, ki seveda ne dosegajo pospeškov Stonica s turbobencinskim motorjem. A kljub temu Kie Stonic s tem motorjem ne bi mogli ravno označiti za počasneža, saj dobro opravi z vsakdanjimi opravki po mestu in z avtocestnimi vožnjami, ob nekaj več dela z ročico natančnega menjalnika pa pokaže celo nekaj športnosti.
Od atmosferskega bencinskega štirivaljnika tudi ne bi pričakovali pretirane varčnosti, a poraba na normnem krogu se je s 5,8 litra izkazala za razmeroma ugodno, a za dobrega pol litra večja od porabe turbobencinskega trivaljnika. Med vsakdanjimi testnimi vožnjami se je tudi gibala na območju precej pričakovanih sedmih litrov. K temu je najverjetneje prispevalo tudi to, da ima tako motoriziran Stonic šeststopenjski menjalnik, ki ob tem, da pomaga pri varčevanju z gorivom, na avtocestah poskrbi tudi za zmanjšanje hrupa.
Kia Stonic torej ni namenjena tistim, ki križance kupujejo za izlete na neutrjeno podlago, ampak bolj tistim, ki si želijo njihovih drugih kakovosti, kot so nekoliko boljši razgled, bolj preprosto vstopanje v kabino, lažje premagovanje urbanih cestnih ovir in navsezadnje tudi privlačen videz, saj Stonic s svojo obliko vsekakor pritegne precej pogledov.
Preberite še:
Test: Kia Stonic 1.0 T-GDi Motion Eco
Cena testnega modela: | 20.890 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 13.490 € |
Cena testnega modela s popusti: | 18.390 € |
Obvezno zavarovanje: | 372 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 909 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.368 cm3 – največja moč 73,3 kW (100 KM) pri 6.000/ min – največji navor 133,3 Nm pri 4.000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 17 V (Kumho Intercraft) |
Zmogljivost: | največja hitrost 172 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,5 l/100 km, izpust CO2 125 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.160 kg – dovoljena skupna masa 1.610 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.140 mm – širina 1.760 mm – višina 1.500 mm – medosna razdalja 2.580 mm – posoda za gorivo 45 l |
Prtljažnik: | 352–1.155 l |
T = 7 °C / p = 1.063 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 8.144 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,0s |
---|---|
402m z mesta: | 18,2s ( 123km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,9/19,0s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 18,0/24,8s (V./VI.) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 43,0m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi | 60dB |
-
Kia je s Stonicom ostala precej blizu malim mestnim kombilimuzinam, zato bo všeč predvsem tistim, ki ne pomislijo, da bi se z njim res odpravili zunaj urejenih cest