Kratki test: Kia Venga 1.4 CVVT Style

27. 7. 2017
Deli

Venga je eden od tistih modelov, s katerimi je korejska avtomobilska znamka postala zares evropska in dovolj privlačna, da so v njej tudi največji skeptiki začeli videti verodostojno tekmico do tedaj bolj uveljavljenim znamkam.

Tako kot tedaj si tudi v sedanji prenovljeni podobi Kia Venga precej lastnosti deli s Hyundaiem ix20, a kljub temu ohranja precej samosvojih elementov, da je zamenjava s koncernskim sorodnikom izključena.

Venga na zunaj deluje precej majhna in ji ne prisodimo, da spada v spodnji srednji avtomobilski razred, a to razkrije s prostorno in zračno notranjostjo. Sedi se precej visoko, za marsikateri okus morda celo previsoko, in dovolj udobno tudi za daljše vožnje. Dovolj prostora za kolena in glave je tudi na zadnji klopi, zaradi visokih sedežev pa je seveda prav tako preprosto vstopanje in izstopanje. Prtljažnik je že v osnovi dovolj prostoren, pa tudi dovolj povečljiv, da prevozi prtljage ne bi smeli pomeniti nikakršnih težav, le nakladalni rob bi lahko bil nekoliko nižji.

Voznikov delovni prostor je pregleden in oblikovno dovolj osvežen, da kljubuje času, z izjemo sklopa okoli radia, pri katerem se najbolj pozna, da ima Venga za seboj že precej modelne kilometrine. Dober je tudi razgled navzven, ki ga nekoliko ovira le zajeten stebriček A. Presoja o zunanjih dimenzijah je sicer lahko nekoliko varljiva, saj je avtomobil precej krajši, kot se zdi vozniku, kar se pozitivno odraža predvsem med parkiranji.

Bolj kot športni je Venga namenjena udobni vožnji. Vzmetenje je precej mehko in solidno blaži cestne neravnine, v ovinkih pa je treba sprejeti nekaj nagibanja. Razmeroma lahek je tudi volan, ki sprva vzbudi vtis nenatančnosti, pa vendar ne pripravi neprijetnih presenečenj.

Testno Vengo je poganjal osnovni 1,4-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik, ki se je žal izkazal za šibak člen avtomobila. Zdi se, da se – na papirju sicer solidnih 90 'konj' – izgubi nekje med prenosom na cesto. Motor je slaboten že prej, nad hitrostjo 100 kilometrov na uro pa izrazito izgubi voljo do pospeševanja in postane tudi neprijetno glasen. Podhranjenost se žal odraža tudi v povečani porabi goriva. Kia Venga si zato vsekakor zasluži močnejši turbodizelski motor, ki je tudi na voljo.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 14.590 €
Cena testnega modela: 14.990 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 421 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 855 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.396 cm3 – največja moč 66,2 kW (90 KM) pri 6.000/ min – največji navor 137 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Continental Premium Contact).
Zmogljivost: največja hitrost 168 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,0 l/100 km, izpust CO2 140 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.178 kg – dovoljena skupna masa 1.710 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.075 mm – širina 1.765 mm – višina 1.600 mm – medosna razdalja 2.615 mm — posoda za gorivo 48 l.
Prtljažnik: 440–1.253 l
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl.= 43 % / stanje kilometrskega števca: 1.662 km
Pospešek 0-100km: 13,3s
402m z mesta: 18,8s ( 118km/h)
Prožnost 50-90km/h: 15,9s (4)
Prožnost 80-120km/h: 24,6s (5)
poraba na testu: 8,4 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 65dB
Hvalimo in grajamo
prostornost
udobje
preglednost
hrup v kabini
poraba goriva