Countryman druge generacije se je izgubil med množico ostalih »modnih« križancev. Ga lahko osvežitev vrne med žive?
Miniji od nekdaj veljajo za modni statusni simbol. V njih se lahko vsakdo počuti mladostno in deluje modno, hkrati pa so se s kakovostno izdelavo in presenetljivimi športnimi talenti vedno prikupili tudi tistim, ki jim za izgled ni mar. Zato bi si mislil, da bo Countryman postal glavna zvezda v svojem razredu ravno zdaj, ko kupci vse pogosteje izbirajo modne jeklene konjičke, ki se lahko spopadejo tudi z aktivnim življenjskim slogom. Čeprav imajo s takšnimi strankami pri Miniju izkušnje že precej dlje kot večina drugih znamk, pa se je na Countrymana v drugi generaciji kar nekako pozabilo. Kajti modnih tekmecev je bilo vedno več, za vse manjši denar.
Končno je tudi pri Countrymanu prišel čas za medživljenjsko osvežitev in drugo priložnost za naskok na vrh razreda. Oblikovna zasnova je ostala skorajda enaka z izjemo nekaj težko opaznih podrobnosti. Celota še vedno izpade kot v vse smeri razpotegnjena različica »pravega« Minija, za največjo spremembo pa so zaslužni novi LED žarometi in preoblikovana maska spredaj ter žarometi v vzorcu zastave Združenega kraljestva zadaj. Lepa podrobnost, ki pa nagovarja le majhen delež »domačega« trga. Čeprav so ga v resnici zasnovali Nemci, sestavili pa na Nizozemskem.
Osvežitev je zaradi razširitve digitalizacije bolj občutna v kabini. Informativno-zabavni zaslon ima 8,8-palčni premer ter spada med najbolj intuitivne in uporabne na trgu. Gre za izpeljanko BMW-jevega iDrive sistema, zato ni najnaprednejša različica, ki jo poznamo od Bavarcev. To mu gre le v prid, saj ima še sprejemljivo količino podmenijev in pregleden vmesnik, ki ga lahko upravljam tako na dotik kot tudi z vrtljivim stikalom. Preprost in zmagovit recept. Ko bi ga le razumeli tudi ostali proizvajalci ...
Digitalizacija je doletela tudi ovalen voznikov zaslon, ki je zdaj enak kot v ostalih Minijih. Tudi ta je preprost, pregleden in gosti le najbolj ključne informacije. Moram pa priznati, da me je razočarala ostrina zaslona, ki deluje, kot da ga prekriva motno steklo. To je pravzaprav edini spodrsljaj v kabini, ki je v celoti minijevsko izvrstna. Od plesa ambientalne svetlobe in bližnjičnih stikal, kot jih najdemo na letalih, do skorajda popolne ergonomije in natančne izdelave.
Minijevski DNK je postal jasen tudi takrat, ko sem ga zapeljal skozi zavoje. Spremembe smeri so hitre in natančne. V zavojih zažarijo sedeži, ki me uspešno držijo na mestu, ne da bi bili neudobni. Čvrsto podvozje mi dovoli, da vedno znova preizkušam mejo oprijema, hkrati pa skozi volanski mehanizem sprejmem dovolj povratnih informacij o cestišču, da je ne prekoračim. Prenos teže je lepo nadzorovan, saj vzmetenje pri dinamični vožnji postane harmonično in se lepo prilagodi cestnim nepravilnostim. Žal je v mestni okolici nekoliko pretrdo za moje želje, a kompromis je jasen. Countryman kljub svojim letom še vedno velja za enega najbolj dinamičnih in vozniško zabavnih v svojem razredu.
Jasno je, da nima »gokart« občutka ostalih Minijev, saj gre za precej večji in težji avtomobil, za križanca pa je zelo prepričljiv. Dobro se odreže tudi pogonski sklop Cooper. Prisilno polnjen trivaljnik s 100 kilovati moči poganja prednji kolesni par in ima dober razpon talentov. Pri počasni vožnji je varčen in uglajen, pri dinamični pa odziven in poskočen. Tako kot ostali trivaljniki je tudi ta občutno odvisen od pomoči turbopolnilnika, zato je pri izhodu iz zavoja krivuljo navora potrebno zajahati ob pravem trenutku, sicer ima občutek podhranjenosti. Nekaj dodatne moči se vsekakor ne bi branil, za večino uporabnikov in vsakodnevnih nalog pa je motorna oznaka Cooper verjetno najboljši kompromis med močjo, težo in ceno.
V celoti pa medživljenjska osvežitev ni pripomogla k objektivnim argumentom. Countryman za denar še vedno ponudi (pre)malo prostora in uporabnosti, športni talenti in kakovost izdelave pa ne izstopajo dovolj, da bi upravičili zasoljeno ceno dobro opremljenega primerka. Ampak njegovi prodajni argumenti se ne skrivajo v merljivih kriterijih. Njegov čar se skriva v mladostnem in veselem občutku, ki me preplavi, ko zagledam avtomobil, poln oblikovnih podrobnosti, in se usedem v kvalitetno kabino, obdano z barvito ambientalno svetlobo. Countryman je še vedno izvrstna izbira za vse, ki si želijo nekaj več prostora, a jim mladostna duša še ne pusti, da si kupijo nekaj pretirano razumnega, pričakovanega ali dolgočasnega. Kot se za Minija spodobi. A
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena testnega modela: | 43.044 € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 27.000 € |
Cena testnega modela s popusti: | 43.044 € |
Moč: | 100kW (136 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 9,7 s |
Največja hitrost: | 205 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 660 € |
---|
Motor: | 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski– gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.500–6.500/min – največji navor 220 Nm pri 1.480– 4.100/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,3 l/100 km, izpust CO2 143 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 1.990 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.297 mm – širina 1.822 mm – višina 1.557 mm – medosna razdalja 2.670 mm – posoda za gorivo 51 l. |
Prtljažnik: | 450–1.390 l |
Poraba goriva na normnem krogu: | 7,6 l/100km |
---|