Kratek test: Fiat 500C 0.9 TwinAir Turbo Lounge

3. 2. 2012
Deli

Če vzamemo znano karoserijo Fiata 500C in dodamo tudi že znani dvovaljnik TwinAir, dobimo nov model, ki je znanec, a tudi drugačen.

Fiat 500C 0.9 TwinAIR Turbo Lounge je rezultat sodobne kombinatorike avtomobilskih izdelovalcev. Na (virtualnih) policah imajo različne karoserije, podvozja, opreme in motorje. Po želji kupcev pa lahko te zadeve kombinirajo tako, da ti dobijo različne modele. Prav to je seveda tudi 500C z novim dvovaljnim motorjem, ki mu je posebna žirija avtomobilskih novinarjev podelila celo naslov motor leta 2011.

Varčna dva valja?

Pri naši reviji smo ta motor že dvakrat preizkusili: v podobnem Fiatu 500 in v novi Lancii Ypsilon. Izkušnje preizkuševalcev? Najbolj se razhajajo pri povprečni porabi goriva. Razlike gre najbrž pripisati različnemu načinu uporabe avtomobila (beri: teži pritiska na stopalko plina). Kako se ta odzove, je razložil že Vinko v testu običajnega Fiata 500 (AM 21-2011), da se v prvem delu giba precej upira in je zato potreben odločnejši pritisk nanjo.

Že ob začetku testa sem se tudi odločil, da bom preizkusil dodaten program delovanja motorja z oznako Eco. Zanj se zdi, da ima podoben učinek kot kastriranje, saj nikoli ne omogoči polne moči motorja.

Priznam, da mi je to šlo malce na živce, ker se mi je ves čas zdelo, da bi bil lahko malo hitrejši (a avtomobil nikoli ni bil ovira na cesti!). Ves čas je bilo mogoče držati korak s preostalim prometom v mestih, na avtocestah pa do splošne omejitve 130 km/h tudi ni bilo težav.

Rezultat tega poskusa je le malenkostno manjša povprečna poraba. To pa je pravzaprav dokaz, da je ta dvovaljnik, ki ves čas delovanja svoje zasnove sploh ne skriva, možno spraviti tudi do nižjega povprečja – a z običajno vožnjo je obljubljeno normno porabo vseeno zelo težko doseči.

V preostalem je 500C povsem zadovoljiv in sprejemljiv avtomobil, zlasti za tiste, ki imajo radi neposreden stik s svežim zrakom, čeprav morajo zaradi tega v zakup vzeti manjšo prtljažno odprtino.

Bese­di­lo: Tomaž Porekar, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17.300 €
Cena testnega modela: 18.905 €
Tehnični podatki
Motor: 2-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 875 cm3 – največja moč 63 kW (85 KM) pri 5.500/min – največji navor 145 Nm pri 1.900/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/55 R 15 H (Goodyear EfficientGrip).
Zmogljivost: največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,5 s – poraba goriva (ECE) 4,9/3,7/4,1 l/100 km, izpust CO2 95 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.045 kg – dovoljena skupna masa 1.385 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.546 mm – širina 1.627 mm – višina 1.488 mm – medosna razdalja 2.300 mm –prtljažnik 182–520 l – posoda za gorivo 35 l.
Naše meritve
T = 6 °C / p = 933 mbar / rel. vl. = 78 % / stanje kilometrskega števca: 9.144 km
Pospešek 0-100km: 12,0s
402m z mesta: 18,2s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,3s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 14,1s (V.)
Največja hitrost: 173km/h (V.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,9m
AM meja: 42m
Ocena
  • Čeprav je 500C že kar nekaj časa na naših cestah, še vedno vzbuja pozornost. Z dvovaljnim turbomotorjem obeta manjšo porabo goriva po podatkih, ki jih obljublja tovarna, kot pa jih je mogoče doseči v realnosti.

Hvalimo in grajamo
še vedno zanimiv videz
zadovoljiva lega na cesti
majhen, a dovolj zmogljiv motor
prilagodljivost sedeža in položaj za volanom
zaradi mehke strehe manjša odprtina prtljažnika
veliko odstopanje realne povprečne porabe od normnih podatkov