Stranica a krat stranica b krat stranica c je enako volumen. In pri Dobloju je ta ogromen.
Prostor!
Prav neverjeten je občutek, ko se človek usede v Dobloja. Nad glavo je prostora za še eno nadstropje. Res si oblikovalci niso zastavili visokih ciljev pri oblikovanju Dobloja, saj je bila uporabnost očitno prednost, so pa poskušali olepšati prednji del avtomobila glede na prejšnjo različico.
Seveda gre največ pozornosti pri takem avtomobilu posvetiti notranjosti. Ta je za potnike na zadnji klopi dostopna prek dvoje drsnih vrat, ki so za starše, ki posedajo otroke v sedeže, pravi balzam na ozkih parkiriščih. Tisti s šibkejšimi rokami utegnejo potožiti nad trdoto odpiranja in zapiranja vrat.
Zadnja klop zaradi kratkega sedalnega dela ne omogoča prav razkošne vožnje in tudi vzdolžno pomična ni, jo je pa mogoče zložiti in tako dobimo ogromno ravno površino, ki 'požre' tudi kakšno napihljivo spalno blazino dveh avanturistov. Dostop do prtljažnega prostora je odličen zaradi ogromnih vrat. Pri odpiranju je v nižjih garažah potrebna previdnost, saj zgornji rob vrat sega precej visoko. Pa tudi ko je treba zapreti vrata, se je treba kar malce obesiti na vzvod.
Notranjost je precej izboljšana glede na prejšnjo izvedenko. Prostora je tudi spredaj dovolj, za položno nameščenim in po višini nastavljivim volanskim obročem se sedi visoko. Plastika je boljša, linije čistejše, tudi predalčkov je dovolj. Nekateri konkurenti Dobloja prekašajo z različnimi sistemi stropnih odlagalnih mest. Ta ponuja le navaden odlagalnik nad glavama prednjih potnikov.
Šibkejši dizel je zadovoljiv
Tokrat smo preizkusili šibkejšo turbodizelsko različico Dobloja. Pri polni obremenitvi ali morebitni vleki prikolice bi se vam prav gotovo kolcalo po močnejšem motorju, v večini drugih primerov pa 77-kilovatni motorček izvrstno opravlja delo. Zagotovo mu precej pomaga suveren šeststopenjski menjalnik. Poraba goriva? Varčneži na podeželskih cestah bodo s potovalnega računalnika razbrali malce manj kot šest litrov porabe, medtem ko avtocestni nabiralci kilometrov porabijo med osmimi in devetimi litri na sto prevoženih kilometrov.
Medtem ko so bile prve generacije Doblojev le za silo dodelani dostavniki, pa se ta zdaj vse bolj oddaljuje od svojega dostavniškega pedigreja. Pomembno je, da ohranja tisto najpomembnejše – prostornost.
Besedilo in foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Avto Triglav d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 18.290 € |
Cena testnega modela: | 18.290 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 4.000/min – največji navor 290 Nm pri 1.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/60 R 16 H (Michelin Energy Saver). |
Zmogljivost: | največja hitrost 164 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,4 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,7/5,2 l/100 km, izpust CO2 138 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.485 kg – dovoljena skupna masa 2.130 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.390 mm – širina 1.832 mm – višina 1.895 mm – medosna razdalja 2.755 mm –prtljažnik 790–3.200 l – posoda za gorivo 60 l. |
T = 9 °C / p = 992 mbar / rel. vl. = 73 % / stanje kilometrskega števca: 6.442 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,6s |
---|---|
402m z mesta: | 17,6s ( 122km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,6/15,5s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,5/18,0s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 164km/h (VI.) |
poraba na testu: | 6,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,5m |
AM meja: | 41m |
-
Izredno uporaben ni le kot dostavnik, ampak tudi kot velik družinski avtomobil. Prostornost je zagotovo njegov največji adut.