Kratek test: Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Overland

Če rečeš Jeep, skoraj zagotovo misliš tudi Grand Cherokee.

Kratek test: Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Overland (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
11. 1. 2013

Ameriška avtomobilska industrija se ne more pohvaliti s prav velikim ugledom svojih avtomobilov. Pa vseeno, prav na vrhu, visoko nad drugimi, je Jeep. Specialist za terence se je v zadnjih letih (začasno?) umaknil iz široke evropske avtomobilske ponudbe, toda finančne težave lastnikov, Chryslerja, so zdaj mimo in z osvežilnim vložkom evropske avtomobilske industrije, Fiatovim, je Jeep odločno izpeljal iz finančnega in drugačnega blata. Za takšno dobro predstavo je po svoje 'kriv' tudi četrti rod Grand Cherokeeja (od 1992), ki je zdaj v ZDA na voljo že več kot leto dni. Pri nas pa bo Jeep najbrž poleg novega Grand Cherokeeja potreboval še kakšno štirikolesno podporo, da se bo bolj uveljavil.

S stališča tehnike in ponudbe ni kaj reči, Grand Cherokee v podobi črnega velikana, ki smo ga lahko na kratko preizkusili, ponuja veliko. Overland pomeni najbogatejšo opremo, oznaka 3.0 CRD V6 pa svež ter nov trilitrski turbodizelski šestvaljnik s sodobno tehniko neposrednega vbrizgavanja in skupnega voda (s 1.800 bari tlaka) in sodobno zasnovanimi šobami, s Fiatovo sodobno tehnologijo MultiJet II. Garrettovo puhalo s prilagodljivo geometrijo skrbi, da je 'turboluknja' zares zanemarljiva, in motor s svojimi 550 njutonmetri že pri 1.800 vrtljajih v minuti povsem prepriča. V kombinaciji s petstopenjskim samodejnim menjalnikom mu nimamo kaj očitati, v vseh voznih razmerah se zdi povsem suveren.

Primeren program vožnje izberemo kar na sredinski konzoli, tik za prestavno ročico, in sicer za običajno vožnjo po cestah ali pa za tisto zunaj utrjenih poti. Na voljo je pet programov, pogonska oprema (štirikolesno gnana) omogoča izbiro ves čas prilagodljivega prenosa moči. S pomočjo tipal sredinski diferencial samodejno prilagaja porazdelitev pogonske moči na oba para koles; če zaznajo zdrs enega para, se pogon povsem (100-odstotno) preseli na drugi par. Če izberemo dodaten prenos (4WD Low), pa sredinski diferencial porazdelitev moči zapre v razmerju 50 : 50. Dodatno je tu elektronska diferencialna zapora na zadnjem diferencialu. Pri običajni vožnji je razmerje med močjo na prednji in zadnji kolesi 48 : 52.

Preizkušeni Grand Cherokee se izkaže z odličnim udobjem, za kar skrbi zračno vzmetenje. To poleg udobja na gladkih in luknjastih cestnih površinah seveda omogoča, da se avtomobil odlično obnaša tudi na terenu. Skupaj ga lahko od parkirnega položaja dvignemo za 10,5 centimetra in dosežemo največjo oddaljenost dna avtomobila od tal 27 centimetrov, običajno je dno od tal oddaljeno 20 centimetrov, pri hitri vožnji se samodejno zniža še za 1,5 centimetra.

Pa še nazaj k oznaki Overland. Ta je pravzaprav tista, ki običajnemu Grand Cherokeeju doda obilno mero prestiža in dodatne vrednosti. Kabina prepriča zaradi videza (obilne količine delov iz lesnega furnirja in usnja) in prostornosti (tudi prtljažnika, saj je zdaj nadomestno kolo pod dnom), dodatne opreme, ki skrbi za udobje, pogled navzgor (prvič s stekleno streho v dveh delih, prednji del poskrbi za svežino in je pomičen nazaj), zabavo manjših in večjih potnikov zadaj (dva LCD-zaslona in DVD-predvajalnik), skratka za skoraj vse, kar si predstavljate, da je v avtomobilu visokega razreda potrebno.

Ko vse to 'preštejemo', se zdi cena Jeepa Cherokeeja celo upravičena, čeprav je res, da bo prav to tista ovira, ki bo še naprej preprečevala, da bi se na slovenskih cestah vozile večje količine takšnih američanov.

 

Besedilo: Tomaž Porekar

Kratek test: Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD V6 Overland

Osnovni podatki

Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.987 cm3 – največja moč 177 kW (241 KM) pri 4.000/min – največji navor 550 Nm pri 1.800/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 5-stopenjski samodejni menjalnik – gume 265/60 R 18.
Zmogljivost: največja hitrost 202 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – poraba goriva (ECE) 10,3/7,2/8,3 l/100 km, izpust CO2 218 g/km.
Mase: prazno vozilo 2.355 kg – dovoljena skupna masa 2.949 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.822 mm – širina 1.943 mm – višina 1.781 mm – medosna razdalja 2.915 mm –prtljažnik 782–1.554 l – posoda za gorivo 93 l.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri