Kratek test: KIA Cee´d 1.4 CVVT Style

Uspehe je lepo doživeti in se jih veseliti, a ponoviti jih je navadno težje kot doseči. Bo Cee'du druge generacije uspelo?

Za Kio Cee'd prve generacije, ki so jo izdelovali od leta 2007, se je po vsem svetu odločilo 633.000 kupcev. Tudi v Sloveniji je Kia z modelom Cee'd povzročila pravi avtomobilski potres, sploh s športnim modelom Pro_Cee'd. Jasno, poleg všečne oblike je k temu veliko pripomogla zelo ugodna cena, morda je koga prepričalo tudi dolgoletno jamstvo.

Zdaj se Kia v boj za kupce podaja s povsem prenovljenim modelom. Za oblikovno nesporen avtomobil je ponovno poskrbel nemški oblikovalec Peter Schreyer, a 50 milimetrov daljši avtomobil ni več tako zelo poceni, sploh če je opremljen z opremo EX Style, četudi v kombinaciji z osnovnim, 1,4-litrskim bencinskim motorjem (testni avtomobil).

Poleg tega se 100 'konjev' sicer sliši oziroma bere precej, a se ob skoraj 1,3 tone težkem avtomobilu hitro upehajo, če je v njem več potnikov in/ali dodatna prtljaga, pa še toliko prej. Posledično je precej večja tudi poraba bencina. A vse le ni tako črnogledo. Novi Cee'd postreže z nič kaj korejsko notranjostjo, dobrim sedenjem voznika in sopotnikov, pohvalo si zaslužijo tudi volanski obroč in za upravljanje nezahteven ter nadpovprečno natančen menjalnik. Za povsem spodobno se izkaže tudi podvozje, ki je zaradi le 16-palčnih koles tudi družinsko udobno.

 

Besedilo: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 16.490 €
Cena testnega modela: 16.910 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,6 s
Največja hitrost: 182 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.396 cm3 – največja moč 73,2 kW (100 KM) pri 4.000/min – največji navor 137 Nm pri 4.200/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Hankook Ventos Prime 2).
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,8 s – poraba goriva (ECE) 7,9/4,9/6,0 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.258 kg – dovoljena skupna masa 1.820 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.310 mm – širina 1.780 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.650 mm –prtljažnik 380–1.318 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 3.107 km
Pospešek 0-100km: 12,6s
402m z mesta: 18,3s ( 123km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,4/16,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 19,2/25,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 182km/h (VI.)
poraba na testu: 8,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,6m
AM meja: 41m
Ocena
  • Novi Cee’d je v primerjavi s predhodnikom zagotovo stopil stopnico višje, žal pa se je tudi podražil.

Hvalimo in grajamo
videz, oblika
vozne lastnosti
prednja sedeža
volanski obroč
pomik in natančnost prestavne ročice
moč oziroma navor motorja
povprečna poraba bencina
cena (testni avtomobil)