Kratek test: Kia Rio 1.4 CVVT EX Luxury

21. 1. 2013 | Tomaž Porekar
Deli

Rio se je uveljavil tudi pri nas, a je opremo treba skrbno izbrati!

Kia Rio je zdaj že uveljavljen majhen družinski avtomobil, ki si je ugled pridobil predvsem zaradi prepričljivega videza in cen, ki se z najrazličnejšimi popusti znižajo pod kataloško oziroma uradno. Tale naša preizkušena je imela dve posebnosti: le en par vrat na bokih in opremo, ki je največ, kar si lahko pri Riu izberete in ima oznako EX Luxury.

Le pri motorjih bi si lahko izbrali še kaj več, saj bencinski 1,4-litrski še ima za tisoč evrov dražje nadomestilo, turbodizelskega z enako veliko prostornino, nekaj manjšo močjo, a tudi manjšo normno porabo goriva. Toda zdaj, ko je dizelsko gorivo že skoraj enako drago kot bencin, je izračun, kdaj se povrne naložba v dizelski motor, precej drugačna kot pred časom. Tistim, ki se bodo z Riom vozili manj, recimo do 15.000 kilometrov na leto, se gotovo splača izračunati predvidene stroške.

Ima pa lahko tudi tak račun neznanke. Normna poraba goriva je eno, realna pa nekaj povsem drugega. To je bil tudi najpomembnejši vtis pri preizkušenem Riu. Le ob zares zmernem pritiskanju na plin in stalnem upoštevanju hitrega pretikanja v višje prestave se je povprečna poraba vsaj rahlo približala porabi 5,5 litra iz tehničnih podatkov (našemu smo tedaj namerili povprečje 7,9 litra). Če pa si poskušal vsaj malo izrabiti motorno moč, ki je pri višjih vrtljajih tudi na razpolago, se je povprečje ustalilo kar pri desetici. Takšne razlike so sicer neprijetne, a resnične.

Sicer pa smo bili z Riom dokaj zadovoljni. Tako kot zunanjost ugaja tudi notranjost. Pohvala velja prednjim sedežem. Že zaradi koles (velikost gum 205/45 R 17) bi voznik pričakoval bolj športno naravnanost avtomobila, a si podvozje in gume odločno nasprotujejo in je vse skupaj precej neuglajeno. Priporočam izbiro kakšne drugačne kombinacije, s platišči velikosti 15 ali 16 palcev!

Kia Rio je dober avtomobil, a EX Luxury malce pretirava v nepravo smer.

 

Besedilo: Tomaž Porekar

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 14.190 €
Cena testnega modela: 15.180 €
Pospešek (0-100 km/h): 11,6 s
Največja hitrost: 183 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.396 cm3 – največja moč 80 kW (109 KM) pri 6.300/min – največji navor 137 Nm pri 4.200/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/45 R 17 W (Continental ContiPremiumContact).
Zmogljivost: največja hitrost 183 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,5 s – poraba goriva (ECE) 5,5/4,5/5,5 l/100 km, izpust CO2 128 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.248 kg – dovoljena skupna masa 1.600 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.045 mm – širina 1.720 mm – višina 1.455 mm – medosna razdalja 2.570 mm –prtljažnik 288–923 l – posoda za gorivo 43 l.
Naše meritve
T = 26 °C / p = 1.151 mbar / rel. vl. = 35 % / stanje kilometrskega števca: 2.199 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 17,7s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,1/15,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 14,1/18,3s (V./VI.)
Največja hitrost: 183km/h (VI.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 41m
Ocena
  • Rio je že zaradi tega, kar dobite za denar, ki ga morate za avtomobil odšteti, zelo ugoden nakup. A prihranite si luksuz z opremo Luxury!

Hvalimo in grajamo
skoraj popolna oprema
prostornost glede na velikost
prednja sedeža
dober vtis notranjosti spredaj
zgolj par vrat
brez nadomestnega kolesa
usklajenost podvozja, gum in elektro servovolana
udobje na luknjastih cestah