Kratek test: KIA Sportage 1.7 CRDi

24. 10. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Kia je v zadnjih letih izboljšala svoj ugled: namesto zasmehovanih modelov, ki so ostajali na zalogi pri trgovcih, ponujajo avtomobile, ki ugajajo. Eden takih je tudi Sportage.

Tretji rod Sportagea smo dočakali lani, slovenski zastopnik jih je začel prodajati med prvimi. In je tudi med prvimi ugotovil, kako iskani postajajo. Tako so našemu uredništvu že obljubili preizkusni avto, pa so ga kot vročo robo le nekaj dni pred začetkom preizkusa tudi že – prodali.

Najvztrajnejšemu kupcu seveda. Naročila za Sportagea so se nato nabirala po vsej Evropi, Kia je v svoji slovaški tovarni v Žilini le stežka dohitevala povpraševanje. No, potem pa se je le zgodilo in v drugem poskusu smo lahko naredili kratek preizkus tega modela, ki je v marsičem soroden Hyundaievemu ix35. V različici z manjšim turbodizelskim motorjem, zgolj prednjim pogonom in precej bogato opremo pa je tudi hitro dokazal, da je vreden tega, kar obljublja privlačna zunanjost, delo nemškega oblikovalca Petra Schreyerja.

Tudi osnovna turbodizelska motorna oprema je za ta avtomobil povsem sprejemljiva, čeprav vozne zmogljivosti niso ravno prepričljive. Bo pa zato ta motor prava izbira za tiste, ki jim je manj do dobrih izidov pri pospeških in bolj do daljših prevoženih poti z enim polnjenjem posode za gorivo. Naše testno povprečje (v sicer precej kratkem preizkusu) je zneslo zgolj 6,1 litra goriva na 100 km.

Dosegli smo tudi dva skrajna izida, 5,7 pri zmerni vožnji in 8,5 litra na 100 km pri mestni vožnji in pri vožnji s polnim plinom ter z ostrim pospeševanjem. Vožnja s Sportageem se zdi dovolj udobna, sorazmerno za visoko nasajen avtomobil je tudi lega na cesti zadovoljiva. Manj prepričljiv je bil naš izmerjeni preizkus zaviranja, čeprav po občutku tega sicer ni bilo čutiti.

Oprema Limited je največ, kar si pri Sportageu lahko izberemo, in treba je zapisati, da je res že zelo popolna, saj to pomeni tudi usnjene sedežne prevleke (ki v ovinkih slabše držijo telo) pa tudi navigacijsko napravo, ki je pohvalno sveža pri prikazu slovenske cestne mreže, kamero za vzvratno vožnjo in panoramsko streho.

Zaradi vseh teh štirih dodatkov se oprema Limited tudi razlikuje od nižje Style, za kar je treba doplačati zgolj 1.200 evrov. Pravzaprav še ena izmed ugodnosti, zaradi katerih Kia pri kupcih žanje uspeh.

Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 27.390 €
Cena testnega modela: 27.840 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.658 cm3 – največja moč 85 kW (116 KM) pri 4.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.250–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/60 R 17 W (Hankook Optimo).
Zmogljivost: največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,3 s – poraba goriva (ECE) 4,8/6,3/5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.490 kg – dovoljena skupna masa 1.940 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.440 mm – širina 1.855 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 740–1.353 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 18 °C / p = 1.070 mbar / rel. vl. = 31 % / stanje kilometrskega števca: 1.117 km
Pospešek 0-100km: 12,9s
402m z mesta: 18,7s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,1/ 13,7s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,4/ 16,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 173km/h (VI.)
poraba na testu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Sportage je v primerjavi s predhodnikom ter večino tekmecev odločno popravil vtis.

Hvalimo in grajamo
zmogljiv in varčen motor
popolna oprema
prepričljiv videz
sprejemljiva cena
sedemletna garancija
ne dovolj učinkovite zavore
zgolj dvokolesni pogon
volanski mehanizem s premalo občutka
precej 'plastična' notranjost