Kratek test: KIA Sportage 2.0 CRDi (135 kW) AWD Limited

3. 8. 2012
Deli

Ne, ne za to, da bi kam prišli, 135 kilovatov je dovolj, da tale Sportage zmore hitra potovanja, čas si vzemite za to, da preberete seznam serijske opreme.

Ta je, ker je v imenu avtomobila oznaka Limited, zelo dolg (pravzaprav je treba doplačati le za samodejni menjalnik, 1.700 evrov). Na njem je skoraj vse, kar si kupec SUV-a za 35 tisočakov lahko zaželi. Usnjeno oblazinjenje (prednji sedeži so ogrevani), navigacija z zaslonom, občutljivim za dotik (prek katerega upravljamo tudi druge funkcije avtomobila), zvočni sistem z aktivnim nizkotonskim zvočnikom, sistem za prostoročno telefoniranje Bluetooth, tempomat, ksenonske žaromete, pametni ključ, pa tudi panoramsko strešno okno.

Prav zadnje je temu Sportageu prislužilo največji minus: povzroča preveč hrupa v notranjosti, na žalost pa se mu, če želite opremo Limited z navigacijsko napravo, ne boste mogli izogniti. Edina rešitev: odpoveste se popolnemu usnju (ne pa tudi ogrevanju) na sedežih ter navigaciji, prihranite dva tisočaka in se hkrati znebite strešnega okna ...

Vse drugo v avtomobilu je natanko takšno, kot bi pričakovali. Jasno je, da za slabih 35 tisočakov ob takšni količini opreme ne gre pričakovati čudežev. Počutja, kot bi ga doživeli v SUV-ih za dva ali trikrat tolikšno ceno, ne pričakujte.

A vseeno: sedi se dobro, podvozje je dovolj čvrsto, da se Sportage ne nagiba preveč in da nima težav na slabših cestah (ali brezpotjih), hkrati pa še dovolj dobro blaži udarce izpod koles. Samodejni menjalnik ni biser, a tudi ni nič slabši od kopice povprečnih avtomatikov, ki jih najdete pri konkurenci. Je še dovolj hiter, še dovolj uglajen in še dovolj inteligenten, da ga voznik skoraj ne opazi. In to je, roko na srce, bistvo avtomatike. Štirikolesni pogon (ki je krivec za oznako Dynamax v imenu avtomobila) je stalni, prilagodljiv, z možnostjo zaklepa razporeditve navora med prednjo in zadnjo os (z gumbom ob prestavni ročici), vsakdanje neopazen in v spolzkih razmerah učinkovit.

Motor? Več kot dovolj zmogljiv, več kot dovolj prožen, da je v kombinaciji z menjalniško avtomatiko Sportage živahen ne glede na vozne razmere, dovolj tih, da ne moti, in dovolj varčen, da ne izstopa. Nekaj čez devet litrov je povsem korektna poraba za tako velik in težak štirikolesno gnan avto.

Skratka: lahko se odločite, da boste dobrih 30 tisočakov porabili za oskubljeno različico enako velikega SUV-a bolj prestižno zveneče znamke. Lahko se odločite, da želite več opreme v manjšem SUV-u bolj prestižno zveneče znamke. A če Sportagea ne boste uvrstili na seznam avtomobilov, ki jih je pred nakupom treba preizkusiti, boste naredili (veliko) napako.

Bese­di­lo: Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 32.490 €
Cena testnega modela: 34.990 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 4.000/min – največji navor 383 Nm pri 1.800–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/55 R 18 W (Hankook Optimo).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 9,1/6,1/7,2 l/100 km, izpust CO2 189 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.600 kg – dovoljena skupna masa 2.140 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.440 mm – širina 1.855 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 564–1.353 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.170 mbar / rel. vl. = 31 % / stanje kilometrskega števca: 2.335 km
Pospešek 0-100km: 9,1s
402m z mesta: 16,5¸s ( 132km/h)
Največja hitrost: 195km/h (VI.)
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
AM meja: 40m
Ocena
  • Najsportage bi lahko rekli tej različici – najmočnejši motor, največ opreme in seveda najvišja, a realno gledano sploh ne visoka cena. V tem razredu je tak Sportage vsekakor odlična izbira.

Hvalimo in grajamo
videz
oprema
cena
uporabnost
osvetlitev merilnikov
pusta temna plastika v notranjosti
preglasno stekleno strešno okno