Kratek test: Mercedes-Benz E 250 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY

Zima je odličen letni čas za preizkus štirikolesnega pogona.

Kratek test: Mercedes-Benz E 250 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
2. 3. 2012

4Matic in zimske tegobe

Poledica, morda celo sneg, vsekakor pa vsaj hladen asfalt v kombinaciji z zimskimi gumami poskrbijo, da se morata podvozje in pogonski sklop avtomobila še bolj potruditi, da avtomobil varno ostane v začrtani smeri.

Mercedesov 4Matic je prava rešitev za zimske tegobe. Avtomobil gre kot vlak po tirnicah skozi ovinke in treba je res nesramno pretiravati, da vozniku elektronika pove: zdaj je pa dovolj, umiri tempo vožnje, sicer ne odgovarjam več, če se bo tole končalo v jarku. Tudi speljevanje v zaledeneli klanec ni prav nič drugače kot poleti, ko je toplo in suho. Za 4Matic torej čista petka!

Močan in varčen

Da pa se sploh lahko kaj zgodi, pod kolesi najprej poskrbi motor. E250 CDI je temu avtomobilu pisan na kožo. Da, saj bi bilo super, če bi se v nosu skrival 'šestak' ali morda celo 'osmak', ki sta na voljo v Mercedesih razreda E, ampak v današnjih časih, ko je vsak liter goriva pomemben in ko morda za prestiž ne namenimo s takšno lahkoto vseh prisluženih evrov, je dobrih 200 'konjev' močan motor povsem dovolj.

Da vam ne bo dolgčas, poskrbi tudi 500 njutonmetrov navora, ki motorju daje piko na i in mu pomaga pri učinkovitosti v vožnji. Lahko bi celo rekli, da je ta izbira modra, ne sicer samo zaradi racionalnosti, ampak zaradi Mercedesove oznake 'BlueEFFICIENCY', ki pove, da je ta avto še posebno prijazen do okolja. Če ne prej, vas bo na to opozorila funkcija start-stop, ki vam pridno ugaša motor takrat, ko njegovo delovanje ni potrebno – torej pri čakanju pred semaforjem in pred križišči, celo takrat, ko ga želite preparkirati. No, na to se je treba vseeno malce privaditi, saj sprva takšna 'pridnost' sistema start-stop kar malo preseneti in tudi malce moti. A čez čas, ko smo se s tem nekoliko bolje spoznali in vedeli, kaj lahko kje pričakujemo, smo bili spet prijatelji.

Kako varčen je lahko tako velik avtomobil?

Seveda je več kot umestno vprašanje, koliko vsa ta tehnologija sploh pomeni pri varčevanju z gorivom, ki je prvi v vrsti do okolja prijaznih ukrepov. Nedvomno nekaj že, kajti avtomobil, ki z 200 'konji' ob živahnem ritmu vožnje porabi 8,4 litra dizla na 100 kilometrov, že ni požrešnež. Torej med vožnjo, ko nismo ravno razmišljali o porabi, se je ta učinkovitost lepo izkazala. Ko pa smo pazili na nežno dodajanje plina, na to, da se res kar se da lepo vključujemo v promet in da se po nepotrebnem ne zaganjamo med vožnjo v koloni po avtocesti, in predvsem ko smo se odrekli zabavnemu ubiranju ovinkov, torej v precej 'penzionerskem' slogu vožnje, je poraba padla za liter in pol te žlahtne fosilne kapljice. Ob cenah nafte to pomeni že lep prihranek.

Nevoščljivim sosedom ob priložnosti tako samo pokažete značko BlueEFFICIENCY in mirno rečete, da ste eko. Tale limuzina razreda E sicer zbuja kar nekaj pozornosti. Pri hudobnih ljudeh verjetno tudi zavist, pri tistih veselega uma pa navdušenje nad markantno in prepoznavno zunanjostjo, ki je s ščepcem športne dodatne opreme zadetek v polno.

Ob razvajanju z odločnim pogonom in ob učinkovitem motorju je udobje v notranjosti na koncu le še zadnji okrasek na torti. Udobni sedeži, večfunkcijski volan, na katerem najdete tudi gumbe za pretikanje sedemstopenjskega samodejnega menjalnika, vrhunski avdiosistem in vsa pomoč multimedijskega sistema vožnjo spremenijo v užitek. Nasmešek sicer nekoliko izkrivi pogled na ceno dodatne opreme. Žal res ni poceni (no, saj je Mercedes), je pa zelo učinkovit.

Bese­di­lo: Slavko Petrovčič, foto: Aleš Pavletič

Mercedes-Benz E 250 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY

Osnovni podatki

Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 53.900 €
Cena testnega modela: 71.830 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.143 cm3 – največja moč 150 kW (204 KM) pri 4.200/min – največji navor 500 Nm pri 1.600–1.800/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 7-stopenjski samodejni menjalnik – gume 245/40 R 18 W (Bridgestone Blizzak).
Zmogljivost: največja hitrost 238 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,9 s – poraba goriva (ECE) 8,0/5,3/6,3 l/100 km, izpust CO2 164 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.830 kg – dovoljena skupna masa 2.375 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.868 mm – širina 1.854 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.874 mm –prtljažnik 540 l – posoda za gorivo 80 l.

Naše meritve

T = -2 °C / p = 991 mbar / rel. vl. = 63 % / stanje kilometrskega števca: 10.054 km
Pospešek 0-100km: 8,0s
402m z mesta: 15,8s ( 142km/h)
Največja hitrost: 238km/h (VI./VII.)
poraba na testu: 8,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • E kot eleganca. Ta Mercedes je prežet z eleganco in prestižem. Ponuja sodobno in do okolja prijazno tehnologijo, zmerno porabo goriva, odlično stopnjo varnosti s pogonom 4Matic in veliko udobja za štiri odrasle potnike. Vse, kar je namenjeno vozniku, deluje odlično.

Hvalimo in grajamo
varnost
udobje
elegantno-športni videz
pogon 4Matic
motor
sistem start-stop potrebuje malce privajanja
cena dodatne opreme

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri