Samo sedli smo v njegovo notranjost in že smo ga ožigosali kot hudička – pa ne zaradi tehnike.
Živordeče obarvane plastike in prevleke bi bile zelo primerne za prevozno sredstvo peklenščka, ki naj bi bil po ljudskih pripovedih podobno obarvan. Mogoče bi imel demon v Juku le težave z rožički, repom in vilami.
Naj vas fotografija avtomobila z velikimi kolesi ne zavede: Juke je prav majhen, v notranjosti skoraj utesnjen. Visok je le do ramen povprečno visokega moškega in dva širokoplečna prijatelja si bosta s komolci že nagajala.
Pa tudi o njegovi uporabnosti je bilo prelito že mnogo črnila; če hočete velik prtljažnik, si omislite Qashqaia (+2) ali celo kaj bolj terenskega z Nissanovim znakom. Vendar potem ne boste imeli pred hišo ali stanovanjem nenavadno oblikovanega predstavnika svoje vrste, ki bolj kot z uporabnostjo pritegne z nenavadno pojavo. Saj veste, X6, Soul in podobni. Zato ne hodite okoli njega z metrom v roki in ne prepirajte se s tistimi, ki so vas ob nakupu spraševali o zdravi pameti. To so avtomobili, ki so ti všeč ali pa ne. Neopredeljenih ni.
Na testu smo že imeli najbolje opremljeno različico (1.6 DIG-T s kar 140 kilovati oziroma 190 'konji') ter bili nad njo navdušeni; potem je sledila različica 1.6 16V s petstopenjskim ročnim menjalnikom, nad katero smo vihali nosove. Zamorjena in glasna je takoj romala na seznam manj priljubljenih. Za konec smo na test sprejeli še različico z 1,5-litrskim motorjem dCi in 81 kilovati. Menjalniku CVT smo se na srečo tokrat ognili (in s tem glasnosti pri polnem plinu), prav tako štirikolesnemu pogonu. Zato govoriti o Juku kot o terencu je malce bogokletno, saj razen višjega odmika od tal ni na njem nič, kar bi spadalo na brezpotja.
V tretje gre rado in zares je ta različica pisana na kožo tistim, ki se za zmeren denar vozijo v lepem avtomobilu (ha, pa ste me dobili, tudi jaz sem na strani občudovalcev!), hkrati pa ne porabljajo veliko goriva in pretirano ne onesnažujejo okolja. Renaultov turbodizelček bo zadovoljil skoraj vse; navora je dovolj tudi za malce bolj dinamično vožnjo, ki jo bolj togo podvozje in natančen volanski mehanizem naravnost ljubita.
Z umirjeno vožnjo smo porabili v povprečju 6,9 litra, na avtocesti tik nad omejitvijo hitrosti pa 7,7 litra. Zato je skupno povprečje malce nad sedem litrov, kar je za športni SUV kar lepa številka. K temu uspehu seveda precej pripomoreta šeststopenjski ročni menjalnik in zgolj prednji pogon, saj si turbodizla ne morete omisliti pri štirikolesno gnani različici. Pa tudi hrupen ni.
V peklenščkovem domovanju smo resnično pogrešali le vzdolžno nastavitev volanskega obroča in težje dosegljiv gumb potovalnega računalnika, drugače pa hvalimo bogato založenost opreme Tekna. Tempomat, sistem prostoročnega telefoniranja, pametni ključ, navigacija, kamera za pomoč pri parkiranju, ESP in štiri varnostne blazine ter dve stranski varnostni zavesi bodo dovolj tudi za tiste, ki ob nakupih kljukajo vse na seznamu.
Hudiček ali ne, imeli smo ga radi, kot imajo otroci radi zgodbe o peklenščku.
Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 20.040 EUR € |
Cena testnega modela: | 20.440 EUR € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 240 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55 R 17 V (Continental ContiPremiumContact2). |
Zmogljivost: | Zmogljivosti: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – poraba goriva (ECE) 6,1/4,5/5,1 l/100 km, izpust CO2 134 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.285 kg – dovoljena skupna masa 1.750 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.135 mm – širina 1.765 mm – višina 1.565 mm – medosna razdalja 2.530 mm –prtljažnik 251–830 l – posoda za gorivo 46 l. |
Serijska oprema: |
T = 20 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 4.376 km | |
Pospešek 0-100km: | 12,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,8s ( 127km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 8,1/11,7s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,5/15,6s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 175km/h (VI.) |
poraba na testu: | 7,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,8m |
AM meja: | 40m |
-
Po divji različici 1.6 DIG-T s kar 140 kilovati in zamorjeni 1.6 16V (86 kilovatov) z zgolj petstopenjskim menjalnikom smo končno dobili na test kombinacijo motorja in menjalnika, s katero boste zadovoljni vsi. Tudi varčneži.