Kratek test: Nissan Juke 1.6 Accenta Sport Naito (86 kW)

O Juku je bilo povedanega in napisanega že veliko. Oblika, ki v hipu prevzame, pa tudi v hipu odvrne. Novi motorji so odlični, a še ne dovolj dolgo preizkušani, stari zaradi novih podhranjeni. In celota, ki je cenjena po vsem svetu.

Nedavno sem se pogovarjal z mehiško predstavnico za stike z javnostmi sicer neke druge, a evropske avtomobilske znamke, ki je povedala, da so Mehičani povsem ponoreli za Nissanovimi avtomobili, in to tako zelo, da je Nissan celo prvi po prodaji vozil v Mehiki. A v isti sapi dodala, da so zelo grdi. Hmm, res je, da so Nissanovi veliki in robustni terenci seveda raj za moške in pekel za ženske voznice, nekaj pa pri tem zagotovo šteje tudi osebni okus.

A vseeno, Nissanov oblikovni pristop je drzen in zaradi tega drugačen kot pri drugih japonskih znamkah. Vsi poznamo denimo Pathfinderja, Patrola pa X-Traila, a ženske zanimajo Qashqai, morda Murano in predvsem Juke. Ker so drugačni, ker so po besedah neke sogovornice srčkani in tako dalje.

Tudi testni Juke je bil drugačen. Tako zelo, da ga zdaj niti ne morete več kupiti. Neee, niso ga nehali izdelovati, ampak v boju za nove kupce pri Nissanu Juka nenehno opremljajo z različnimi paketi. Privlačnimi, da se razume. Tako denimo paketa opreme Naito ni več, je pa zdaj na voljo Shiro. Zgodba je podobna: ob odlični serijski opremljenosti dobite še ekskluzivne dodatke. O odlični opremljenosti mislimo resno, saj je bil testni Juke v osnovi opremljen s paketom Acenta Sport, ki je skoraj najboljši, v Juka pa prinaša pravzaprav vse razen usnja, navigacijske naprave in kamere za vzvratno vožnjo. Dodatno je Naito prispeval črno barvo oziroma v črno obarvana platišča pa še naslona za roke med prednjima sedežema. Če se ob tem ozrete še na končno ceno, z lahkoto ugotovite, da gre za cenovno ugodno in odlično opremljeno vozilo.

Seveda je treba nekaj besed nameniti tudi motorju. Ta je 1,6-litrski in za svojih 117 'konj' prostorninsko kar velik. Sploh, če vemo, da jih njegov enako velik, a s turbopuhalom opremljen brat zmore kar 190. Ne moremo ravno trditi, da je '117' konj premalo, gotovo pa pogrešamo še kako prestavo na menjalniku, ki je le petstopenjski. To seveda pomeni precej pretikanja in vrtenja v višjih vrtljajih. Posledično je poraba bencina večja, predvsem pa je več hrupa. In morda je prav zadnje najbolj moteče.

Ampak to je pravzaprav tudi edina prava hiba tega Juka in verjetno premajhna, da bi v celoti pokvarila vtis. Juke je tako simpatičen upornik, odlično opremljen in navsezadnje na voljo tudi z vrsto drugih motorjev.

Ti pa so že serijsko opremljeni s šeststopenjskim menjalnikom! 

Tekst: Sebastjan Plevnjak, foto: Saša Kapetanović

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.990 €
Cena testnega modela: 17.390 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 86 kW (117 KM) pri 6.000/min – največji navor 158 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/55/R17 V (Continental ContiPremiumContact 2).
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,0 s – poraba goriva (ECE) 7,7/5,1/6,0 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.225 kg – dovoljena skupna masa 1.645 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.135 mm – širina 1.765 mm – višina 1.565 mm – medosna razdalja 2.530 mm –prtljažnik 251–830 l – posoda za gorivo 46 l.
Naše meritve
T = 19 °C / p = 1.122 mbar / rel. vl. = 31 % / stanje kilometrskega števca: 7.656 km
Pospešek 0-100km: 11,7s
402m z mesta: 18,1s
Prožnost 50-90km/h: 10,0s
Prožnost 80-120km/h: 15,0s
Največja hitrost: 178km/h (V.)
poraba na testu: 8,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Nissan Juke je še eden v vrsti Nissanovih modelov, ki se v hipu prikupi ali pač ne. Če se zgodi zadnje, nato kljub vsemu prepriča s kakovostno izdelavo, dobro opremljenostjo in ne nazadnje sprejemljivo ceno.

Hvalimo in grajamo
oblika
oprema oziroma izbira paketov opreme
cena glede na ponujeno
hrup motorja pri večjih hitrostih
(pre)slaba zvočna izolacija motorja oziroma potniške kabine
le petstopenjski menjalnik