Kratek test: Nissan X-Trail 2.0 dCi LE Premium

Z zornega kota ljubiteljev pravih terencev so vsi, ki jim rečemo SUV, le pomehkuženi terenci. Če je tako, potem je X-Trail brez dvoma od vseh najmanj takšen.

Kratek test: Nissan X-Trail 2.0 dCi LE Premium (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
30. 12. 2011

Vsega, vsaj za zdaj, pa ne kaže, da bi bilo kmalu kaj drugače, ne morete imeti hkrati. Ali imate dobrega terenca (ki, mimogrede, izumirajo) ali pa dober osebni avtomobil. Vse, kar je vmes, je kompromis. To pa pomeni, da se morate nečemu odreči.

Ena od lastnosti, ki jih proizvajalci pri mehkih terencih uveljavljajo (kupci pa z veseljem sprejemajo), je njihov videz. Prvič, zaradi privlačnosti, in drugič, zaradi aerodinamike. X-Trail pa ni takšen; no, zagotovo ima tudi močne privržence svoje zunanjosti, a v splošnem v tem trenutku ni moden. Ker je kvadrast, skoraj tako kvadrast, kot so bili prvi (pravi) terenci ­tipa Land Rover (Defender) in podobni. Komur takšen (X-Trail) ni všeč, se lahko iz istega salona odpelje s Qashqaiem, a ta še zdaleč ni tako uporaben kot X-Trail. Kvadrasta zunanjost namreč neposredno pomeni notranjo prostornost in dobro izhodišče za še boljšo prilagodljivost. In X-Trail vse to ima.

Res je, da je znotraj dokaj nizek (na zadnji klopi se predvsem zaradi panoramskega strešnega okna 1,85 metra visoka oseba z glavo dotika stropa), preostali meri, torej dolžina in širina, pa sta več kot samo dobri. In navezujoč se na misel prejšnjega odstavka: širina je na voljo prek celotne višine, se pravi, da je je zgoraj skoraj toliko kot v komolcih, kar pri sodobnih mehkih terencih (pa tudi drugih osebnih avtomobilih) še zdaleč ne velja (več). Seveda se prednosti nadaljujejo tudi v prtljažniku, ki se začenja pri večstopenjsko nastavljivem naklonu naslonjala zadnje klopi, od tam naprej pa je ogromen, kockaste oblike in vselej (tudi podaljšan) z vodoravnim dnom. Pa morda še pozabljena prednost oglate karoserije: pregled, zlasti pri parkiranju, je odličen – a to ne izključuje želje po (še natančnejšem in zanesljivejšem) zvočnem parkirnem pripomočku, ki ga tale X-Trail ni imel.

Pogonu služi sodoben, navorsko radodaren in varčen turbodizel z Renaultovim podpisom. Malce se strese ob hladnem zagonu in je po zvoku vedno prepoznavno dizelski, a nikoli moteče. Z grobe skale potovalnega računalnika smo razbrali naslednje vrednosti porabe v šesti prestavi: pri 160 kilometrih na uro 10, pri 130 6,5, pri 100 pet in pri 60 tri litre dizla na 100 kilometrov. Številke takoj pokažejo neugodno aerodinamiko ka­roserije nad 130 kilometri na uro, a tudi izredno motorno varčnost.

Prav tako odlična sta ročni (6) menjalnik (lahkotno in natančno pretikanje, dobro izračunana razmerja) in pogon, pri čemer je zadnji – tako kot videz tega avtomobila – prava srednja pot med klasično, trdoterensko izvedbo in sodobno, mehko različico s preprosto izvedbo viskoz­ne sklopke. Kar tudi štejemo X-Trailu med prednosti. Na eni strani je lahko do voznika nezahteven, če (ko) ta izbere samodejni način, po drugi strani pa mu omogoča tudi poseganje v nadzor pogona, saj lahko izbere tudi (varčnejši) stalen dvokolesni pogon ali pa zaklene stalen štirikolesni pogon, s čimer se odločno postavi nad druge avtomobile raz­reda SUV.

Tole je že druga generacija X-Traila, a je tudi ta že štiri leta na trgu. Njegove zdaj že staromodne poteze notranjosti so v močnem kontrastu z udobjem in uporabnostjo: tu so številni resnično uporabni predali in odlagalna mesta, med njimi tudi za kar osem pločevink/plastenk, pa usnje na sedežih, zelo zmogljiva klimatska naprava, ogrevanih pet sedežev (za zadnjo klop služi le en gumb) in še kup dodatkov, ki lajšajo življenje. Poleg tega ima X-Trail zelo udobno podvozje, celo na sicer neprijetnih neravninah (tudi na najbolj nadležnih grbinah), in to ob hkratni odlični, nevtralni legi na cesti celo z le prednjim pogonom. Jasno: pravi terenci so boljši na terenu, osebni avtomobili so boljši na ces­ti, ampak X-Trail je v omenjenem še vedno med najboljšimi, če že ne najboljši v svojem razredu mehkih terencev.

S stopnjo pomehkuženosti, o kateri gre beseda, je namreč takole: je le eno od možnih razmerij kompromisa med osebnim avtomobilom in terencem in X-Trail je v tem še vedno najbolj terenec. Ker pa je hkrati tudi med najbolj uporabnimi, do voznika in potnikov pa najbolj prijaznimi, se še vedno, vsaj tehnično, dobro drži. Edina njegova smola je, da kupce vse bolj zanima le sodoben zunanji videz. In, jasno, cena.

bese­di­lo: Vinko Kernc, foto: Aleš Pavletič

Nissan X-Trail 2.0 dCi LE Premium

Osnovni podatki

Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 34490 €
Cena testnega modela: 35040 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,2 s
Največja hitrost: 190 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 320 Nm pri 2.000/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/55 R 18 H (Dunlop SP Sport 7000)
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,2 s – poraba goriva (ECE) 7,8/5,5/6,4 l/100 km, izpust CO2 168 g/km
Mase: prazno vozilo 1.605 kg – dovoljena skupna masa 2.170 kg
Zunanje mere: dolžina 4.635 mm – širina 1.790 mm – višina 1.700 mm – medosna razdalja 2.630 mm – posoda za gorivo 65 l
Prtljažnik: 603–1.774 l

Naše meritve

T = 21 °C / p = 1.151 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 25.514 km
Pospešek 0-100km: 10,0s
402m z mesta: 17,2s ( 132km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,3/12,5s (4/5)
Prožnost 80-120km/h: 11,5/14,9s (5/6)
Največja hitrost: 190km/h (6)
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,9m
AM meja: 41m
Ocena
  • X-Trail je danes najbolj trd mehki terenec, kar ni dobro le pri vožnji po terenu. Ker je oglat, je tudi znotraj prostoren in uporaben, zunaj pa pregleden. Dobro založen z opremo in s sodobnim, varčnim pogonom je dober nakup, če iščete zelo vsestranski družinski avtomobil in če vam ni mar za današnje drzne oblikovalske trende v razredu mehkih terencev.

Hvalimo in grajamo
prekinjen in neprekinjen tek zadnjega brisalnika
bogata oprema
podvozje
notranjost (razen videza)
menjalnik, pogon
motor, poraba
višina na zadnji klopi
nima zvočnega parkirnega pripomočka
samodejni pomik šipe le v voznikovih vratih
nima navigacije
gumb potovalnega računalnika med merilniki

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri