Astra se izkazuje za drugi Oplov najbolj priljubljen modeli pri slovenskih kupcih. In prav 1,6-litrski motor je tisto, kar si največ kupcev izbere.
Če k temu dodamo še modno belo barvo in stopnjo opreme Enjoy, potem je že jasno, da gre za privlačen in zanimiv avtomobil. Prav zaradi oblike se kupci najbrž največkrat odločijo za Astro. Videz je prijeten, dinamičen in svež. Podobno velja tudi za notranjost, čeprav tukaj sicer dober splošen vtis malce pokvari dvoje: številni, dokaj nepregledno postavljeni upravljavski gumbi na sredinski konzoli in razmeroma majhen prostor za noge oziroma kolena potnikov zadaj. A oba prednja sedeža sta udobna in povsem prepričata, čeprav zanju Opel ne zahteva doplačila (AGR).
Je pa preizkušena Astra vseeno ugajala, predvsem zaradi bogate in uporabne dodatne opreme. Nekaj je dobimo pri odločitvi za stopnjo opreme Enjoy, naša Astra pa je bila opremljena še z drugimi dodatki (podvozje Flexride s 17-palčnimi širšimi kolesi stane kar 1.600 evrov). Kupec se mora ob nakupu Astre, po naše, kar temeljito posvetiti doplačilnim možnostim in ugotoviti, kaj zares potrebuje ali kaj bo njegov avtomobil vsaj na videz naredilo lepši, saj navsezadnje Opel kot dodatek ponuja tudi nadomestno kolo ('pravo', a na 16-palčnem platišču – za 'samo' 20 evrov) ali dodatno, 'navidezno' dno v prtljažniku, s katerim lahko prtljažnik prilagodimo tako, da je delno skrit pod ravnim dnom, ki ga to dno tvori s preklopljenimi naslonjali zadnjih sedežev (za 55 evrov).
Od opreme moramo zaradi uporabnosti posebej pohvaliti portal za mobilni telefon, s katerim ob možnosti brezžične (bluetooth) povezave in prostoročnega upravljanja telefona pridobimo še gumbe za upravljanje telefona in radia na volanu, tempomat ter paket kabinske osvetlitve (celo osvetljeni ogledali na senčnikih in bralni lučki zadaj). Z vsemi dodatki se je tako Astra od osnovnega modela podražila kar za 5.275 evrov.
Če upoštevamo, da je v preizkušenem primerku za dober občutek pri vožnji skrbelo elektronsko podprto blaženje (Flexride) in za stabilnejši vtis v ovinkih gume, široke 215 mm in nataknjene na 17-palčnih platiščih, sta ta dodatka dobra naložba. Astra se zanesljivo drži ceste, potnike učinkovito ščiti pred luknjami na slovenskih cestah in skrbi za primerno vozno udobje.
Manj zadovoljstva daje 1,6-litrski bencinski motor. Ni prepričljiv ne pri nizkih vrtljajih in pospeševanju iz njih ne pri stalnem 'iztiskanju' zadnjih vrhuncev moči pri siljenju v visoke vrtljaje. Oznaka Twinport naj bi pomenila delno prilagodljivo krmiljenje ventilov, Ecotec pa v naslovu skriva vsaj dvoje – ekonomijo in ekologijo. Vendar je Oplov 1,6-litrski motor še daleč od tega, da bi tudi izpolnil obljubi iz imena. O tem zgovorno priča tudi naša testna poraba. Manj kot z 9,1 litra goriva na 100 kilometrov se nismo mogli voziti, povprečje na testu z 10,2 litra pa tudi ne govori v prid prej omenjenemu.
Dodajmo še, da smo pri pretikanju v vzvratno prestavo imeli stalne težave s škrtanjem, ki ga je bilo mogoče preprečiti le, če si pred izbiro vzvratnega položaja naredil vsaj desetsekundni premor. Menjalnik pa s prestavnimi razmerji naprej ni razočaral. Morebiti se bo kdo zmrdnil nad tem, da gre le za petstopenjskega, a to ni motilo sicer ne prav učinkovitega sodelovanja z že prej omenjenim neprepričljivim motorjem.
Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | GM Southeast Europe |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.190 € |
Cena testnega modela: | 21.465 € |
Moč: | 85kW (115 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,7 s |
Največja hitrost: | 188 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 6,3l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 85 kW (115 KM) pri 6.000/min – največji navor 155 Nm pri 4.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 H (Continental ContiWinterContact M+S). |
Zmogljivost: | največja hitrost 188 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 8,3/5,1/6,3 l/100 km, izpust CO2 147 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.373 kg – dovoljena skupna masa 1.870 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.419 mm – širina 1.814 mm – višina 1.510 mm – medosna razdalja 2.685 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 55 l. |
Prtljažnik: | 370–1.235 l. |
T = 0 °C / p = 1.001 mbar / rel. vl. = 53 % / Stanje kilometrskega števca: 7.117 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,9s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 126km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 16,1s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 19,2s (V.) |
Največja hitrost: | 188km/h (V.) |
poraba na testu: | 10,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,1m |
AM meja: | 41m |
Napake med testom: | škrtanje menjalnika pri prestavljanju v vzvratno |
-
Astra je dober avtomobil, le pri motorju bi bila lahko izbira drugačna.