Kratek test: Opel Astra GTC 2.0 CDTI (121 kW) Sport

23. 2. 2012
Deli

Če posplošimo in pretiravamo: nemški avtomobili so hladni in funkcionalni, tisti iz južnejšega dela Evrope pa lepši in z več odstopanj od ideala praktičnega avtomobila. Ampak poglejte jo, no …

GTC je lep avtomobil

Seveda niso vsi nemški avtomobili le Golfi 1.9 TDI Rabbit in vsi drugi niso le takšni kot Alfa Romeo 156 GTA, zato tudi Astra GTC ni nemški avtomobil v zgoraj omenjenem pomenu. Na prvi pogled je jasno, da želi z videzom vzbujati čustva, in to drugačna, kot jih recimo Golf GTI. Priznamo: Astra GTC je lepo zrisan avtomobil. Nizek, napihnjen, z mehko tekočimi linijami, lepo zapolnjenimi velikimi koloteki in kratkimi previsi. Slišali smo (brali na Facebooku, pravzaprav) očitke o podobnosti z Renaultovim Meganom in deloma se s tem strinjamo. Poglejte avtomobil z boka in pa proti motornemu pokrovu potegnjeni liniji, ki tečeta z A-stebričkov … No, bojazen, da sosed ne bi uganil znamke, je odveč. Razen če to stori namerno iz privoščljivosti.

To ni le trivratna Astra!

Da GTC je, kakršen pač je, so snovalci na račun zunanje oblike morali žrtvovati nekaj praktičnosti. Nakladalni rob prtljažnika, ki se odpira z daljinskim ključem ali pa s pritiskom na spodnji del Oplovega znaka na vratih, je visok in debel, zato je nalaganje težjih predmetov manj prijetno. Tudi pri iskanju varnostnega pasu daleč zadaj za ramo vam bo hitro jasno, da sedite v trivratnem kupeju, in ne v družinski kombilimuzini. Naj spomnimo na informacijo proizvajalca, da si GTC z običajno Astro deli le kljuke na vratih, ohišji ogledal in anteno. GTC ni le trivratna Astra!

Izza volana je jasno, da sedimo v Oplu. Izdelava in materiali so na pogled in otip kakovostni, podobno lahko rečemo za komande in stikala. Teh je sicer odločno preveč, zaradi česar je v prvih kilometrih skoraj nemogoče intuitivno pritisniti ali zavrteti pravega. Ampak ja, ko se avtomobila navadiš, je takšen način upravljanja funkcij lahko hitrejši od klikanja po izbirnikih.

Lega na cesti je pohvale vredna

Ena izmed posebnosti Astre GTC je način vpetja prednjih koles HiPerStrut, ki preprečuje puljenje volana pri pospeševanju iz zavoja. Pri 121 kilovatih, kolikor jih zmore dvolitrski turbodizel, bi poln plin v prvih treh prestavah (ali vsaj dveh) lahko že 'ravnal' volan – pa ga ne. Zadeva v praksi deluje, in ko seštejemo precej neposreden volanski mehanizem, trdo vzmetenje, velike gume in stabilno karoserijo, lahko avtomobil označimo za prijetno športen in z zelo dobro lego na cesti. Ima pa eno neprijetno pomanjkljivost: med nizanjem avtocestnih kilometrov je treba z volanom nenehno popravljati smer. Prav po malo, a dovolj, da postane moteče.

Varčna lepotica

Kaj pa turbodizel, je primeren za GTC? Če prevozite veliko kilometrov in če govori denarnica, potem bo odgovor najbrž pritrdilen. Pri 130 km/h potovalni računalnik prikazuje trenutno porabo 6,4 l/100 km, povprečna na testu pa ni bila veliko več­ja. To ni rekordno malo, a tudi ne preveč za takšno zalogo moči. Drugo vprašanje je, ali ste v lepotici pripravljeni prenašati v primerjavi z bencinskim manj uglajen motor. Med šestimi stopnjami menjalnika se ročica sprehaja natančno in brez zatikanja, le nekaj več sile zahteva za to.

Bese­di­lo: Matevž Hribar, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24.890 €
Cena testnega modela: 30.504 €
Moč: 121kW (165 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,1 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – gibna prostornina 1.956 cm³ – največja moč 121 kW (165 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/50/R18 W (Michelin Latitude M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0-100 km/h 8,9 – poraba goriva (ECE) 5,7/4,3/4,8 l/100 km, izpust CO2 127 g/km.
Voz in obese: kombilimuzina – 3 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator – zadaj poltoga prema, Wattov paralelogram, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne – rajdni krog 10,9 m – posoda za gorivo 56 l.
Mase: prazno vozilo 1.430 kg – dovoljena skupna masa 2.060 kg.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 1 x kovček (68,5 l)
Naše meritve
T = 0 °C / p = 991 mbar /rel. vl. = 41 % / Stanje kilometrskega števca: 3.157 km
Pospešek 0-100km: 9,1s
402m z mesta: 16,6s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,3/12,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,8/12,6s (V./VI.)
Največja hitrost: 210km/h (V./VI.)
Najmanjša poraba: 6,2l/100km
Najvišja poraba: 8,1l/100km
poraba na testu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,8m
AM meja: 41m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 53dB
Trušč pri 50km/h v 6. prestavi 53dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 64dB
Trušč v prostem teku: 38dB
Ocena
  • Do petice Astri GTC manjka nekaj agresivnega temperamenta, vozne lastnosti in lega na cesti so sicer zelo dobre.

Hvalimo in grajamo
oblika
izdelava, materiali, stikala
zmogljiv motor
zmerna poraba
lega na cesti
merilniki
način upravljanja potovalnega računalnika
volanski mehanizem na avtocesti
visok nakladalni rob prtljažnika
preveč gumbov na sredinski konzoli