Kratek test: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Biturbo Cosmo

9. 2. 2013
Deli

Če na hitro pogledamo, je ime te Insignie malce zavajajoče. Sports, Biturbo ... Torej gre za športnega karavana z veliko zmogljivostjo?

Ja in ne. Ja, ker tale Insignia je karavan (čemur pri Oplu zdaj rečejo Sports Tourer), in ja, skoraj 200 'konjev' (natančneje 143 kilovatov) bi lahko že pred nekaj leti v avtomobilu tega razreda označili za športnost.

A v tem primeru ne gre za to. Biturbo je namreč dizel, in čeprav je omenjena motorna moč, predvsem pa kar 400 njutonmetrov navora na papirju impresivna številka, je absolutno gledano tale Insignia še vedno 'le' dobro motoriziran dizel. In dizli so težko športni, kajne?

Zdaj ko je to jasno, lahko seveda zapišemo tudi, da je motor odličen približno od tisočaka in pol vrtljajev, da pa bi povsem spodaj, od tisočaka naprej, od tako tehnološko dovršenega motorja morda pričakovali malce več odzivnosti (da ne bo pomote, ta je še vedno svetlobna leta pred nekaterimi drugimi dizli iz Oplove ponudbe). Do voznika (in morda še bolj potnikov) je prijazno tudi dejstvo, da navor ne prispe v sunku, temveč narašča lepo zvezno, pa tudi to, da je zvočna izolacija dovolj dobra, poraba pa na koncu še vedno ugodno majhna – na testu se je v povprečju ustavila pri slabih osmih litrih, ob zelo zmerni vožnji pa se utegne dokaj zlahka sukati okoli šestih litrov.

Manj prijazno je podvozje, predvsem zaradi kar 19-palčnih gum preseka 45. Poleg dejstva, da so takšne mere izrazito neprijetne (cenovno, seveda), ko je treba kupiti zimske ali nov komplet letnih gum, imajo tudi trde boke, zato se (kljub sicer dobremu vzmetenju in blaženju) do potnikov prebije preveč udarcev (predvsem kratkih, ostrih) s ceste. A to je pač cena, ki jo je treba plačati za športen videz avtomobila in malenkost boljšo lego na cesti (ki pa pri takšnem tipu avtomobila tako in tako ne more biti drugačna kot varno podkrmarjena) ter dovolj dober občutek na volanu za to, kaj se dogaja s prednjimi kolesi.

Sports Tourer pomeni dovolj prostora v lepo obdelanem prtljažniku (minus: dvotretjinsko deljiva zadnja klop se deli tako, da je manjši del na desni, kar je nenaklonjeno uporabi otroškega sedeža), dovolj prostora na zadnji klopi in seveda udobno počutje spredaj. In ker je imela testna Insignia oznako Cosmo, to pomeni tudi, da pri opremi ni bilo skoparjenja.

Oblika je sicer povsem subjektivna stvar, a če zapišemo, da spada takšna Insignia Sports Tourer med bolj dinamične in všečne (športne) karavane, ne bomo zgrešili. S tem novim motorjem je oblika dobila še zmogljivosti, ki so ji kos, ob hkratni še vedno ugodni porabi goriva.

 

Besedilo. Dušan Lukič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 33.060 €
Cena testnega modela: 41.540 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,3 s
Največja hitrost: 230 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 143 kW (195 KM) pri 4.000/min – največji navor 400 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 245/40 R 19 V (Goodyear Eagle F1).
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,3/5,1 l/100 km, izpust CO2 134 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.610 kg – dovoljena skupna masa 2.170 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.908 mm – širina 1.856 mm – višina 1.520 mm – medosna razdalja 2.737 mm –prtljažnik 540–1.530 l – posoda za gorivo 70 l.
Naše meritve
T = 27 °C / p = 1.075 mbar / rel. vl. = 32 % / stanje kilometrskega števca: 6.679 km
Pospešek 0-100km: 9,3s
402m z mesta: 16,7s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,1/9,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 8,4/15,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 230km/h (VI.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,2m
AM meja: 39m
Ocena
  • Takšno Insignio bodo kupili tisti, ki natanko vedo, kaj hočejo: bolj športen videz, bolj športne zmogljivosti, a še vedno karavansko uporabnost in dizelsko varčnost.

Hvalimo in grajamo
zmogljivosti
položaj za volanom
poraba
malce pretrdo vzmetenje oziroma preveč nizkopresečne gume
menjalnik ni vzor natančnosti in uglajenosti