Je Zafira Life kombi ali družinski enoprostorec?

Že bežen pogled na razred enoprostorcev razkrije, da se jim v zadnjem času ne godi prav dobro. Zafiro so doletele spremembe, a ne tragične.

Še več, Zafira ni nič izgubila, temveč je celo pridobila. Že res, da je zdaj precej drugačna, a bistvo ostaja. V nasprotju od nekaterih tekmecev, katerih oblika je postala vse prej kot enoprostorska (beri križanec), nekateri pa so celo ostali brez naslednika.

Zafira je zrasla in zato dobila dodatek k imenu Life. Če je predhodnica zaslovela zaradi števila sedežev, njihove razporeditve in predvsem enostavnega zlaganja in odstranjevanja sedežev, je nova Zafira Life sicer manj revolucionarna, a toliko bolj uporabna.

Jasno, revolucije ni, kajti nov last­nik je koncern PSA, ki si revolucionarne poteze pridržuje zase. Uporabna pa je bolj, predvsem zato, ker je večja, prostornejša in z več sedeži. Slednje seveda v enoprostorcu pač ni mogoče, zato je Zafira temeljito zrasla. Za nekatere je tako že kombi, spet za druge pa nekakšen križanec med enoprostorcem in kombijem. Zame? Najboljša zmes obojega!

Zafira Life je odličen križanec med enoprostorcem in kombijem.

Četudi ni več samostojna, saj je nastala na podlagi sodelovanja matičnega koncerna z japonsko Toyoto (zaradi česar so nastali Citroen Spacetourer, Peugeot Traveler in Toyota Proace), še vedno ponuja prostornost in možnost prevoza večjega števila potnikov, kar je bila tudi sicer osnovna naloga dosedanje Zafire. To, da je kombi, bo sicer koga zmotilo, a brez skrbi, tako čez prst je Zafira Life (in vsi njeni zgoraj našteti sorodniki) veliko bliže osebnemu avtomobilu kot tovornemu kombiju.

Je pa potrebne zdaj več pozornosti pri nakupu Zafire Life. Na voljo je namreč v treh velikostih, vse to pa zato, da bi lahko lastnik uporabljal vozilo trenutku primerno - to pomeni, da je avto lahko opremljen z do devetimi sedeži, pri čemer je mogoče sedeže v drugi in tretji vrsti pomikati naprej ali nazaj in s tem odrejati prostor za noge potnikov ali zgolj za prtljago.

Dobrodošla je tudi prilagodljivost druge sedežne vrste, kjer sedeže lahko zasukamo nazaj, tako da so potniki zadaj obrnjeni drug proti drugemu.

Zafira Life je na voljo z dvema dizelskima motorjema, pri čemer pa sta 1,5- in 2-litrski motor na voljo v dveh močeh. Testna je bila opremljena s šibkejšo različico dvolitrskega agregata, ki pa vseeno ponuja 150 'konjev'. Če k temu prištejemo še najboljši paket opreme od štirih možnih, je takoj jasno, zakaj je bila testna Zafira Life tako dober paket.

Najprej je treba pohvaliti motor, ki poleg moči ponuja tudi uglajeno delovanje, ob omenjeni moči pa tudi 370 Nm navora, ki poskrbi, da lahko marsikdaj spustimo poseganje k prestavni ročici in zagato rešimo z zgolj pritiskom na pedal za plin. Navsezadnje je pohvale vredna tudi največja hitrost, ki zagotavlja ugodno povprečno potovalno hitrost z ugodno porabo goriva, na ravni osebnih avtomobilov.

Na voljo sta dva dizelska motorja, pri čemer sta 1,5- in 2-litrski motor na voljo v dveh različnih močeh.

A brez skrbi - Zafira Life ni namenjena zgolj dolgim avtocestnim potovanjem, saj se izkaže tudi na ovinkasti cesti, kjer je nagibanja karoserije občutno manj kot pri pravih kombijih, izkaže pa se z okretnostjo tudi v mestni gneči.

Seveda pa v Zafiri Life šteje tudi počutje. Najboljša oprema je zagotovo kriva, da je bilo to na visoki ravni, vključno z urejenim vozniškim prostorom in odličnimi sedeži (za tovrstne avtomobile), ki so ponujali celo masažo voznikovega hrbta!

Če k temu prištejemo še brezstični ključ, s katerim se na daljavo lahko odpirajo tudi stranska električno pomična vrata, steklena streha, ločena klimatska naprava za prednji in zadnji del avtomobila in predvsem velik nabor varnostno-asistenčnih sistemov je nova Zafira Life vsekakor dostojna naslednica nekoč revolucionarne Zafire.

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena testnega modela: 38.463 EUR €
Cena osnovnega modela s popusti: 39.710 EUR €
Cena testnega modela s popusti: 37.587 EUR €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,0 s
Največja hitrost: 184 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,4-5,8l/100km
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 472 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.186 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 4.000/min – največji navor 370 Nm pri 2.000/min.
Zmogljivost: največja hitrost 184 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,0 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,4–5,8 l/100 km, izpust CO2 142–152 g/km.
Voz in obese: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik.
Mase: prazno vozilo 1.801 kg – dovoljena skupna masa 3.100 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.956 mm – širina 2.010 mm – višina 1.890 mm – medosna razdalja 3.275 mm – posoda za gorivo: n.p.
Prtljažnik: n.p.
Naše meritve
Poraba goriva na normnem krogu: 6,6 l/100km
Ocena
  • Zafira Life še vedno ostaja odlična rešitev za večje družine. Čeprav se spogleduje s kombiji, ostaja okretna in avtomobilsko obvladljiva, pri čemer šteje tudi to, da si jo kupci lahko izberejo v treh različnih velikostih.

Hvalimo in grajamo
oblika
motor
okretnost
počutje v kabini
cena glede na prvotno Zafiro