Kratek test: Peugeot 107 1.0 Urban Move (5 vrat)

25. 1. 2013 | Aljoša Mrak
Deli

Ne boste verjeli, vendar je res: s Peugeotom 107 sem bil pravi huligan na cesti!

Že dolgo se mi ni zgodilo, da bi me kateri avtomobil med vožnjo tako zavedel. Ko sem sedel za volan, sem seveda pomislil na motorček skromne prostornine, zato sem varovalko v glavi za pravo hitrost očitno izklopil. K temu pristavite še dolge prestave in presenetljivo poskočen trivaljnik in nenadoma sem bil – večkratni prekrškar. Ni se mi še zgodilo, da bi se po mestu tako brezskrbno vozil s 70 km/h, čeprav sem običajno na mestnih področjih še bolj pazljiv. Tako pa sem nekajkrat kar debelo pogledal, ko sem bil z 68-'konjskim' žepnim avtomobilčkom debelo v prekršku, čeprav tega nisem ne hotel ne želel. Pa še mudilo se mi ni.

Hrup pri zagonu motorja in pri višjih vrtljajih je neprijeten, vmes pa postane prav potuhnjeno tih. Potem so tu še dolge prestave, ki ob že omenjeni izklopljeni samoohranitveni varovalki kar kličejo po polnem plinu. Zanimivo pa je, da smo kljub temu na testu porabili le 5,2 litra neosvinčenega bencina na 100 prevoženih kilometrov, kar je dober rezultat, saj smo bili kljub manjši prostornini povsem enakovredni drugim udeležencem v prometu. Nekaj več potrpljenja je potrebno na avtocesti, sicer pa lahko mirno rečemo – temu avtomobilu med vožnjo nič ne manjka.

Zelo odkrito pa priznamo, da se fantje v njem nismo najbolje počutili: bil je neprave barve (ne, ni rožnat!) in z dekoracijo, ki je pisana na kožo mladenkam, ne pa 'pravim moškim' redakcije Avto magazina. To, prosim, sprejmite kot šaljiv dodatek!

Potem pa smo za mnenje povprašali naše sosede iz ženskih revij in ugotovili nekaj prednosti ter slabosti. Skupaj smo se strinjali, da je odsev armaturne plošče na vetrobransko šipo moteč, da nima zaprtega predalnika pred sovoznikom, da so pri materialih varčevali in da prtljažnik ni primeren za razprodaje. Potem pa so punce kar zažarele, ko so govorile o preprostosti upravljanja, da je tako prikupen in da mu barvna usklajenost zunanjosti in notranjosti (pločevinasti del na vratih, dekoracija v merilniku vrtljajev) prav pristajajo. Na koncu so še dodale, da mu zaradi številnih odlagalnih površin in simpatičnosti marsikaj oprostijo. Ah, ženske, kdo bi jih razumel.

V mestu kljub skromnejši varnostni opremi (le dve varnostni blazini, vendar s stabilnostnim sistemom ESP) kraljuje, zato ga nikar ne podcenjujte. Lahko je precej hiter, ob nepazljivem vozniku tudi prehiter. Preverjeno.

 

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 9.650 €
Cena testnega modela: 9.650 €
Pospešek (0-100 km/h): 15,1 s
Največja hitrost: 157 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 998 cm3 – največja moč 50 kW (68 KM) pri 6.000/min – največji navor 93 Nm pri 3.600/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 155/65 R 14 T (Michelin Energy).
Zmogljivost: največja hitrost 157 km/h – pospešek 0–100 km/h 14,2 s – poraba goriva (ECE) 5,5/4,1/4,6 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 835 kg – dovoljena skupna masa 1.190 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.405 mm – širina 1.615 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.340 mm – prtljažnik 139 l – posoda za gorivo 35 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.054 mbar / rel. vl. = 55 % / Stanje kilometrskega števca: 5.110 km
Pospešek 0-100km: 15,1s
402m z mesta: 19,2s ( 116km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,3s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 25,6s (V.)
Največja hitrost: 157km/h (V.)
poraba na testu: 5,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,8m
AM meja: 42m
Ocena
  • Dovolj prikupen in samosvoj, da se bodo punce obračale za njim, zaradi barve in pojave pa manj primeren za 'mačote'. Zelo uporaben po mestu, čeprav nima parkirnih tipal, zato pa manj domač na avtocesti.

Hvalimo in grajamo
za ženske (barva, dekoracija)
preprosto upravljanje
poraba goriva
veliko odlagalnih površin
cena
hrup pri zagonu in večji hitrosti
varčevanje pri materialih
velikost prtljažnika
nima zaprtega predalnika pred sovoznikom
nima prikaza zunanje temperature
odsev armaturne plošče na vetrobranskem steklu