Kratek test: Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

10. 1. 2012
Deli

Zakaj ni nujno, da v celoti obkljukan seznam dodatne opreme pomeni najboljšo izbiro.

Ker smo prenovljenemu Peugeotu, dobremu znancu Avtomagazinove redakcije, namenili le stran, takoj preidimo k bistvu: usnjenega oblazinjenja v tem avtomobilu sami ne bi izbrali. Ko ga boste v avgustu pustili dlje časa na vročem soncu, se bo v temno usnje oblečena notranjost tako hudičevo segrela, da bo do konca privita klimatska naprava komaj po pol ure kabino ohladila na zmerno temperaturo. Preizkušeno. Tudi vonj razgrete goveje kože ni ravno balzam za potnike, zato priporočamo, da 1.700 evrov prihranite za poletni družinski oddih v dolini Soče. Hlajenih sedežev žal ni na seznamu dodatne opreme.

Po drugi plati Peugeotu lepo pristaja stekleno strešno okno. Tristoosmica že brez ponuja zelo zračen in prostoren občutek v obeh vrstah sedežev, odstrto panoramsko okno pa počutje še izboljša. Bivalno okolje je urejeno in prijetno na pogled in otip, a vseeno se notranjosti leta nekoliko bolj poznajo kot bolj spremenjeni zunanjosti. Naj spomnimo, da je model 308 na trgu od leta 2007, leta 2011 pa je doživel 'facelift'.

Dovolj zmogljiv turbodizelski motor postreže z zmerno, ne pa rekordno majhno porabo. Z 1,6-litrskim bencinsko gnanim motorjem nam je uspelo doseči najmanjšo porabo 6,6 litra, povprečna pa se je pri zmerni vožnji ustavila pod osmimi litri. Če pomislimo še na razliko v ceni (2.150 evrov!), se zdi bencinec ne le prijetnejši za vožnjo (stvar okusa), temveč je celo smotrnejša izbira.

Bese­di­lo in foto: Matevž Hribar

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 19.780 €
Cena testnega modela: 24.180 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 82 kW (112 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Continental ContiSportContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,4 s – poraba goriva (ECE) 5,2/3,6/4,2 l/100 km, izpust CO2 109 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.318 kg – dovoljena skupna masa 1.860 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.276 mm – širina 1.815 mm – višina 1.498 mm – medosna razdalja 2.608 mm –prtljažnik 348–1.201 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 1.905 km
Pospešek 0-100km: 11,9s
402m z mesta: 18,1s ( 123km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6/14,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 13,3/14,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 190km/h (VI.)
poraba na testu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
AM meja: 41m
Ocena
  • Prostoren in prijeten za življenje v njem 'Tri-nič-osem' ostaja zaupanja vreden predstavnik v svojem razredu, a če bi kupovali s svojim denarjem, bi nabavili bencinskega namesto dizelskega motorja in s tkanino namesto z usnjem oblazinjeno notranjost.

Hvalimo in grajamo
položaj za volanom, nastavljivost obroča
lega na cesti
solidna poraba goriva
občutek zračnosti
prostornost spredaj in zadaj
od sonca segreto usnje se zlepa ne shladi
motor pri speljevanju
(ne)vidnost obvolanskih ročic za upravljanje tempomata in radia