Kratek test: Peugeot 308 SW 2.0 HDi Active

24. 1. 2012
Deli

Družino lahko razvajamo na več načinov: omogočimo ji recimo polet z balonom ali kupimo izvrstno opremljen družinski avtomobil. Kaj pa če bi oboje združili?

Peugeot 308 SW še vedno ostaja priljubljena izbira staršev

Zadaj ima tri posamične sedeže, ki se lahko neodvisno drug od drugega vzdolžno pomikajo. S tem pridobimo uporabnost, čeprav je tudi res, da ima Peugeot veliko večje avtomobile za tiste, ki poleg otrok prevažajo poleti tudi kolesa ali pozimi sani.

Dvignili bomo palec za dodatne poličke, zadnje bočne senčnike in tudi panoramsko streho, ki zamoti mulce, nič kaj preveč navdušeni pa nismo bili nad svetlo notranjostjo, saj se tapete takoj umažejo. Usnje in navigacija, ki sta spadali med dodatno opremo, pa seveda priporočamo tako iz estetskih kot tudi uporabniških vzgibov.

Dvolitrski HDi s kar 150 iskrimi 'konjički' je prava izbira za tiste, ki hočejo razmeroma varčen avtomobil (na testu smo porabili zgolj 6,8 litra na 100 prevoženih kilometrov), vendar pa niso pripravljeni dolgo čakati za traktorji ali tovornjaki. Navora je več kot dovolj, navdušeni pa smo bili tudi nad zvočno izolacijo. Če le ne bi bilo občasnih neprijetnih tresljajev, ki so zmotili živo vsebino, bi svetla notranjost z zvrhano mero opreme dobila šolsko petico. V Peugeotu 308 imaš že tako občutek, da se voziš v večjem avtomobilu, s sledljivimi ksenonskimi žarometi, usnjem in navigacijo pa je ta občutek še izrazitejši.

Menjalnik pa je bil spet kamen spotike: saj deluje in ni tako napačen za umirjenega voznika, vendar pa bi lahko, odkrito rečeno, pri Peugeotu že končno poskrbeli za natančnejši prehod z zobnika na zobnik.

Ali bi človek imel tako dobro opremljen avtomobil? Verjetno je to vprašanje podobno nesmiselno, kot če bi ženo vprašali, ali bi živela v nadstandardnem stanovanju ali hiši. Seveda bi. Verjetno raje, kot pa da bi se prepustila zračnim tokovom v toplozračnem balonu.

Bese­di­lo: Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 22.580 €
Cena testnega modela: 25.550 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.750/min – največji navor 340 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Continental ContiSportContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 6,9/4,4/5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.525 kg – dovoljena skupna masa 2.210 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.500 mm – širina 1.815 mm – višina 1.564 mm – medosna razdalja 2.708 mm –prtljažnik 520–1.600 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 18 °C / p = 1.110 mbar / rel. vl. = 21 % / stanje kilometrskega števca: 6.193 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 16,9s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,0/12,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,5/18,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 205km/h (VI.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če imate družino in se radi razvajate tudi na cesti, je tak 308 SW s popolno serijsko in izdatno dodatno opremo kar pravšnji.

Hvalimo in grajamo
opremljenost
prilagodljivost zadnjih sedežev
motor
oblika merilnikov
še vedno premalo natančen menjalnik
svetle tapete se takoj umažejo
dostop do posode z gorivom zgolj s ključem
občasni neprijetni tresljaji v notranjosti