Kratek test: Peugeot 508 SW 2.0 HDi (120 kW) Allure

14. 2. 2012
Deli

Prijazni stric mi je na semaforju z gesto nakazal, naj spustim šipo, in me vprašal, ali se mi zdi plastika na armaturni plošči dovolj mehka.

Za 'konje', ceno in porabo se vedno pripravim na vprašanja pri rdeči luči, ta stric me je pa presenetil. Nekaj sem zmomljal, nato me je zelena pognala proti Bavarcu. To mi je dalo misliti, v kolikšni meri današ­nji avti izpopolnjujejo želje kupcev, da se ljudje sprašujejo take stvari.

Čeprav si je stric očitno že začrtal svojo 508 SW, smo mu kljub temu dolžni pošten odgovor. Gospod, plastika na armaturni plošči je dovolj mehka in kakovostno spojena. Nekoč smo bili pri Peugeotu vajeni tektonskih spojnic med plastikami, pri petstoosmici pa je ­kakovost izdelave na veliko višji ravni.

A kaj, ko se je nekdo preveč posvečal dizajnu, spojem in estetiki ter pozabil, da imate najbrž vi, gospod, s seboj denarnico, telefon, ključe in še kaj. Razen če želite, da se vam vse skupaj zmeša v predalu v vratih, teh stvari v bližini vozniškega sedeža nimate kam odložiti.

Če ravno niste vampirske sorte, vam bo zelo všeč svetla in prostorna notranjost. Veliko zaslug za ta občutek ima ogromna steklena streha, ki je značilna za Peugeotove karavane. O bogatiji z litri v prtljažniku žal ne moremo govoriti, lahko pa pohvalimo njegovo prilagodljivost. Podiranje zadnje klopi je sila lahko opravilo, saj vzvod, ki spusti naslon, najdemo tudi v prtljažniku. Testni primerek je imel vgrajen še ele­ktrični pomik prtljažnih vrat, kar je načeloma super zadeva. Škoda le, ker se vrata premikajo s hitrostjo drsenja ledenika, kar boste prekleli, dragi gospod, če boste z vrečkami v dežju čakali, da se prtljažna vrata dvignejo.

Nasploh je 508 SW avtomobil, naravnan na udobje in lahkotnost pri upravljanju. To poslanstvo opravlja zelo dobro. Jasno, k temu pripomore tudi zelo me­hko nastavljeno vzmetenje, zasluge za spodobno premikanje pa gredo odlični kombinaciji motorja in menjalnika. Kot samostojen kos tehnike nobeden od njiju nikakor ne izstopa, kot celota pa zagotav­ljata dober paket, ki bo tudi dobro naložen avto lepo pognal ter z lahko ohranjal hitrost v okviru naših omejitev. Čeprav menjalnik ponuja možnost ročnega pretikanja, so tista ušesa ob volanu pri takem avtu popolnoma odveč.

Torej, dragi gospod s semaforja: pri­pravljen sem bil na vprašanje o ceni. Rekel bi vam, da se mi nekateri kosi dodatne opreme zdijo res odveč, saj avtu pošteno dvignejo ceno. Oprema Allure že sama po sebi zadovolji marsikatero željo po udobju. Pripravljen sem bil na vprašanje o porabi. Ja, avtomatski menjalnik malce dvigne porabo, toda dizelski motor z lahkoto premika avto in zato ni prega­n­janja motorja, kar bi zvišalo porabo. Če pa bi me vprašali, ali sem zadovoljen, bi vam pritrdil. Vendar kljub temu menim, da si Peugeot pušča še nekaj manevrskega prostora, glede na to, da 508 pomeni vrh njihove ponudbe.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 27500 €
Cena testnega modela: 35000 €
Moč: 120kW (163 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,8 s
Največja hitrost: 223 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min – največji navor 340 Nm pri 2.000–3.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 18 W (Michelin Primacy HP)
Zmogljivost: največja hitrost 223 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – poraba goriva (ECE) 7,8/4,5/5,7 l/100 km, izpust CO2 150 g/km
Mase: prazno vozilo 1.540 kg – dovoljena skupna masa 2.180 kg
Zunanje mere: dolžina 4.813 mm – širina 1.920 mm – višina 1.476 mm – medosna razdalja 2.817 mm – posoda za gorivo 72 l
Prtljažnik: 518–1.817 l
Naše meritve
T = 23 °C / p = 1.050 mbar / rel. vl. = 34 % / stanje kilometrskega števca: 5.715 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 17,5s ( 128km/h)
Največja hitrost: 223km/h (6)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Kombijevska različica se marsikomu zdi lepša kot limuzinska izvedba. Avto ima nekaj uporabniških hib, nasploh pa je naravnan na udobje in dobro počutje.

Hvalimo in grajamo
svetla in prostorna notranjost
pogonski sklop
prilagodljiv prtljažnik
premalo odlagalnih površin
hitrost odpiranja/zapiranja prtljažnih vrat