Kratek test: Peugeot Expert Teppe L2 2.0 HDi 160 Business

18. 2. 2013 | Aljoša Mrak
Deli

Se še spomnite testa 200-'konjskega' Peugeota RCZ 1.6 THP v letošnji 19. številki?

Tam je kolega Sebastjan napisal, da je to najboljši Peugeot. To je verjetno res, saj tako trdijo tudi pri Peugeotu, vendar se s tem strinjam le deloma.

Kot dirkač in ljubitelj dinamične vožnje sem seveda zelo navdušen nad športnimi avtomobili, zato sem pripravljen tudi na kakšen kompromis, ki sledi kupejevski obliki karoserije in običajno trdemu vzmetenju. Pa tudi moja družina se je na to že navadila. Imate prav, malce hudomušno lahko rečemo, da druge možnosti tako ni imela ...

Toda potem preizkusim velikega Experta in ugotovim, da lahko na drugem koncu uporabnosti prav tako uživaš. Prostor, ki ga ponuja Expert, se lahko uporabi tudi za prevoz štirih koles (preverjeno!) in vse krame za piknik pa še prijetno vožnjo omogoča. Resda smo imeli na testu zelo zmogljivo različico s turbodizelskim dvolitrskim motorjem HDi, ki – ha! – s 160 'konji' ne zaostaja veliko za najboljšim Peugeotom!

Motorček je skupaj s samodejnim šeststopenjskim menjalnikom zadetek v polno: ne le da so klanci mala malica, da prehitevanje počasnejših tovornjakov mine, kot bi trenil, in da bi na vlečno kljuko zlahka pripeli še prikolico z vodnim skuterjem ali hitrim gliserjem (ahh, mokre sanje), ampak tudi porabi le okoli devet litrov in zagotavlja uglajeno pretikanje ne glede na slog vožnje. Če se samo spomnim Peugeotovih nedodelanih ročnih ali – še huje – robotiziranih menjalnikov, potem je tale samodejnež res prava izbira.

Dvojna drsna vrata in osem sedežev so kot naročeni za velike družine. Med majhne pomanjkljivosti smo uvrstili težka vrata prtljažnika (pogosto pri velikih avtomobilih!) in preživeto dolivanje goriva s pomoč­jo ključa, med velike pa zunanji vzvratni ogledali in zadnje sedeže. Bočni vzvratni ogledali sta očitno bolehali za tresavico, saj sta se na avtocesti tako tresli, da voznik ni več videl dogajanja za seboj, zadnji sedeži pa so tako težki, da sem se jih lotil odstranjevati samo enkrat. Žal se tretja vrsta ne pogrezne v tla, ampak jo morate za več prostornosti kar ročno odstraniti, kar pa je težaško delo celo za mladega in treniranega moškega. Če ste malce v letih, imate težave s hrbtom ali pa logistiko raje prepustite ženskam, potem se tega opravila raje ne lotite.

K udobju spada tudi dobra bera opreme, kar Tepee s pripisom Business prav gotovo ponuja. Dvodelna klimatska naprava bo dobro služila tudi v velikem prostoru, čeprav kljub ločenemu prezračevanju za drugo in tretjo vrsto sedežev čudežev ne more narediti, navigacija nas je vedno popeljala do cilja, tempomat in omejevalnik hitrosti pa sta poskrbela, da je denarnica ostala polna vsaj do konca vožnje.

Gretje prednjih sedežev priporočamo za mrzle dni, dodatno ogledalo za pogled proti zadnjemu delu avtomobila je uporabno tudi, če imate pridne otroke, sistem za prostoročno telefoniranje in dodatni predalniki nad prednjima potnikoma pa vožnjo še olajšujejo. Ostaja le slab priokus za sopotnike tam daleč zadaj: tisti v drugi vrsti so pogrešali klasične pomične šipe, saj so imeli na razpolago zgolj manjšo odprtino z vzdolžno pomičnim zapiralom, vsi pa so imeli pomisleke glede varnosti, saj podobni avtomobili zadaj niso tako varni (ali varnostno opremljeni, če hočete) kot klasični enoprostorci.

Ne glede na napisano pa še enkrat poudarjam: če kdo misli, da se s tako velikim avtomobilom ne da uživati, še ni poskusil (pravega). Užitek je, je pa nedvomno drugačen kot pri kupeju.

 

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 32.660 €
Cena testnega modela: 38.570 €
Pospešek (0-100 km/h): 12,4 s
Največja hitrost: 170 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min – največji navor 340 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 215/60 R 16 T (Michelin Energy Saver).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,5 s – poraba goriva (ECE) 9,0/6,8/7,6 l/100 km, izpust CO2 199 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.997 kg – dovoljena skupna masa 2.810 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.135 mm – širina 1.895 mm – višina 1.894 mm – medosna razdalja 3.122 mm –prtljažnik 553–3.694 l – posoda za gorivo 80 l.
Naše meritve
T = 30 °C / p = 1.040 mbar / rel. vl. = 31 % / stanje kilometrskega števca: 12.237 km
Pospešek 0-100km: 12,4s
402m z mesta: 18,4s ( 120km/h)
Prožnost 50-90km/h: Meritev s tovrstnim menjalnikom ni možna.s
Največja hitrost: 170km/h (VI.)
poraba na testu: 9,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,4m
AM meja: 42m
Ocena
  • Poskočen motor in uglajen samodejni menjalnik, zapakirana v veliko karoserijo. To je preprost recept za aktivne družine, ki se nočejo odpovedati udobju, in očete, da radi sedejo za volan. Jaz sem z Expertom prav užival!

Hvalimo in grajamo
zelo poskočen motor
dovolj uglajen menjalnik
prostornost, uporabnost
preglednost
tresenje zunanjih vzvratnih ogledal
težka vrata prtljažnika
zelo težki sedeži v tretji vrsti
dolivanje goriva le s ključi