Kratek test: Peugeot RCZ 1.6 THP VTi 200 Asphalt

12. 1. 2012
Deli

Se spomnite začetka zgodbe RCZ-ja oziroma njegovega koncepta?

Vedno znova se ponavlja zgodba, da avtomobilski proizvajalci predstavijo koncept avtomobila, ki navduši zaradi 'odbitih' oblikovnih idej. Kasneje, ko se isti avtomobil pojavi na trgu, vidimo le grobe obrise koncepta, s pol manjšimi kolesi, ploskimi stekli in kilogramom manj kroma ali brušenega aluminija.

Pri RCZ-ju je zgodba malce drugačna

Koncept je požel veliko zanimanja in odobravanja, na salonu so vsi božali ukrivljeno zadnjo šipo in se navduševali nad obliko. Peugeotu se tako ni bilo težko odločiti tak avtomobil spraviti na tekoče trakove. Za RCZ Asphalta pa lahko rečemo, da je eden redkih avtomobilov, ki je z risalnih desk na cesto zapeljal skoraj nespremenjen.

Omejena serija Asphalt šteje 800 primerkov, od tega naj bi se jih na slovenskih cestah znašlo pet. Pravzaprav gre za izpopolnjen paket dodatne opreme. Tiste bolj vidne stvari, ki naj bi takega RCZ-ja ločile od navadnega, pa so predvsem posebna mat siva barva ter 19-palčna črna aluminijasta kolesa.

Ob prevzemu avtomobila smo bili opozorjeni, da ga ni priporočeno prati v samodejnih avtopralnicah, saj bi krtače lahko poškodovale občutljiv lak. Po drugi strani pa smo opazili, da je pri ­taki barvi umazanija precej manj opazna.

V notranjosti se nadaljuje videz eks­kluzivnosti

Predvsem zaradi črnega, usnjenega oblazinjenja, ki je prepredeno s svetlimi, estetskimi šivi ter 'asfaltnimi' emblemi. Volanski obroč je manjši, debelejši, spodaj odrezan ter lepo sedi v roki. Sedi se dobro, le malce bočnega oprijema zmanjka, ko sile težnosti začnejo siliti vstran. Zadaj se sedi le za silo, saj tudi večjega otroškega sedeža ni mogoče namestiti, predvsem zaradi nizkega položaja zadnje šipe. O smotrnosti nakupa rezervnega kolesa originalnih mer velja razmisliti, saj ga boste lahko vozili le v ­prtljažniku. In to ne pod dnom, temveč neposredno med prtljago.

Opremo Asphalt je mogoče dokupiti le pri najmočnejši različici

Asphalt je na voljo le kot 147-kilovatni turbobencinar. Tako motoriziranega RCZ-ja smo že testirali, zato tu ne bomo dolgovezili. Gre za lepo odziven motor, ki odlično sodeluje s precej natančnim (česar pri Peugeotih niti nismo vajeni) šeststopenjskim menjalnikom. Navor je zaradi manjše prostornine treba iskati pri malce višjih vrtljajih, če pa bi motor v povezavi z izpušnim sistemom proizvedel kakšno resonančno oktavo več, se tudi ne bi pritoževali.

Račun ob koncu je naslednji: če bi vso dodatno opremo, ki jo vsebuje paket Asphalt, 'nataknili' običajnemu RCZ-ju, bi doplačali dobrih 10 tisočakov. Če pa hočete še ekskluzivnost, ki jo prinaša omejena serija Asphalt, boste plačali – več? Ne, pravzaprav manj, torej dobrih devet tisočakov.

Ekskluzivnost se včasih obrestuje.

Besedilo in foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Peugeot Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 39.400 €
Cena testnega modela: 39.400 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 147 kW (200 KM) pri 5.600–6.800/min – največji navor 275 Nm pri 1.700–4.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/40 R 19 W (Continental ContiSportContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 237 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,6 s – poraba goriva (ECE) 9,1/5,6/6,9 l/100 km, izpust CO2 159 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.297 kg – dovoljena skupna masa 1.715 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.287 mm – širina 1.845 mm – višina 1.359 mm – medosna razdalja 2.612 mm –prtljažnik 321–639 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 14 °C / p = 1.122 mbar / rel. vl. = 31 % / stanje kilometrskega števca: 5.215 km
Pospešek 0-100km: 7,6s
402m z mesta: 15,5s ( 148km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,9/7,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 6,4/9,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 237km/h (VI.)
poraba na testu: 12,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,2m
AM meja: 39m
Ocena
  • Račun je preprost: če si želite kar najbolj opremljenega RCZ-ja, je bolje vzeti različico Asphalt, saj boste poleg prihranka dobili tudi kanček ekskluzivnosti.

Hvalimo in grajamo
videz
natančnost menjalnika
vozna dinamika
popolnoma izklopljiv ESP
pregled pri vožnji nazaj
namestitev zasilnega kolesa
bočni oprijem sedežev
pridušen zvok motorja