Kratek test: Seat Ibiza 1.2 TSI (77 kW) FR

25. 7. 2012
Deli

Nedavno sem nekje zasledil fotografije norih zabav na otoku Ibiza. Hudiča, zakaj so bile vse Seat Ibize do zdaj tako zadržane?

Dosedanje izvedenke Ibiz so se izgubljale v vsakdanji sivini avtomobilske pločevine, toda poglejte to novo Ibizo. Preprosto ne morete zanikati, da z oblikovalsko drznostjo ne gre v pravo smer. Na fotografijah še ni videti tako izstopajoča, kot je to opazno v vsakdanjem prometu. Dnevne LED-luči še toliko bolj zarežejo v oko, ko se pojavi pred nami.

Že res, da gre v tem primeru za izvedenko FR, kar pri Seatu pomeni športno in dobro založeno različico opremljenosti. A vendarle, tudi ostrejše poteze na karoseriji in odbijačih kažejo na to, da so Seatovim oblikovalcem pustili več svobode pri delu.

Oprema FR zdaj ni več namenjena le najmočnejši izvedenki. Testni avtomobil je poganjal 1,2-litrski turbobencinar, ki je po značaju kar poskočen. Dinamičen, navorsko dober in precej tih. Škoda le, da je na voljo zgolj v kombinaciji s petstopenjskim menjalnikom, ki je sicer dobro izračunan, vendar glede na to, da je vožnja po avtocesti naša vse pogostejša dnevna rutina, bi se še kako prilegla šesta prestava.

Notranjost je bolj suhoparna glede na zunanjo obliko, v njej je bilo tudi manj sprememb glede na prejšnjo izvedenko. Oprema FR popravlja vtis s športnimi sedeži ter z volanom, oblečenim v usnje.

Odlagalnih prostorov v notranjosti bi lahko bilo več (predvsem med prednjima sedežema). Pod armaturko sta mesti za pločevinko, ki navadno posrkata vase vso drobnarijo iz žepov (ključe, telefon, denarnico). Če pa se že odločimo odložiti pollitrsko plastenko, ta ne bo stala, ker je nad njo klimatska naprava. Žal se Ibiza tudi ne more pohvaliti z velikostjo zaprtega predala pred sovoznikom. Pa tudi tam je armaturna plošča klasično zajetna in tako je na desnem sedežu manj prostora. Sicer pa so materiali kakovostni in izdelava primerna. Ergonomija je dobro zasnovana, sedi se dobro. Med testom smo štirje potniki opravili eno daljšo pot in tudi za voznikovim hrbtom ni bilo slišati negodovanja nad pomanjkanjem prostora.

Vožnja z Ibizo je precej uglajena. Sicer je izvedenka FR opremljena z malce bolj togim, športnim podvozjem, zaradi česar je avtomobil seveda izgubil nekaj udobja, a ima hkrati boljše vozne lastnosti, ki pa, roko na srce, tudi pri navadnih Ibizah nikakor niso slabe. Meja zdrsa je na lestvici še vedno postavljena visoko, pri čemer vas na zmerno pretiravanje najprej opozori dobro delujoč stabilizacijski sistem.

Gledano s tehničnega vidika, je Ibiza odličen avtomobil, saj njegov pedigre izhaja iz nemško dovršenega družinskega koncerna. Za nekoga, ki si želi takšno tehniko v nekoliko bolj sočni preobleki, je kot nalašč ta zelena različica Ibize. Le notranjost je s čustvenega zornega kota malce hladna. Če končamo s ceno: dobrih 14 tisočakov brez dodatne opreme. Naš predlog s seznama 'cukrčkov': odlični ksenonski žarometi ter kričeča zelena barva.

Bese­di­lo: Saša Kapetanovič, foto: Matej Grošelj, Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 13.686 €
Cena testnega modela: 15.608 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.197 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 5.000/min – največji navor 175 Nm pri 1.550–4.100/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/40 R 17 V (Pirelli P7).
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 6,8/4,5/5,3 l/100 km, izpust CO2 124 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.090 kg – dovoljena skupna masa 1.541 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.061 mm – širina 1.693 mm – višina 1.445 mm – medosna razdalja 2.469 mm –prtljažnik 285–940 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.122 mbar / rel. vl. = 27 % / stanje kilometrskega števca: 2.573 km
Pospešek 0-100km: 10,5s
402m z mesta: 17,3s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,3s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 16,0s (V.)
Največja hitrost: 190km/h (V.)
poraba na testu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,7m
AM meja: 41m
Ocena
  • Če imate zagotovljeno tehniko VAG ter si lahko daste malce duška na oblikovalskem področju, nastane takšna Ibiza. Skupek dobrega in zabavnega.

Hvalimo in grajamo
kričeča zunanjost
motor
ergonomija
ksenonski žarometi
premalo odlagalnih površin
suhoparna notranjost
prostor za kolena pri sovozniku