Kratek test: Toyota Hilux Double Cab 3.0 D-4D 4x4 AT Executive

30. 5. 2012
Deli

Kreslina so 'fehtali', da bi 'špilal' na ta črno kitaro, nas pa za vse drugo.

Naše testiranje avtomobilov v grobem lahko razdelimo na tri dele: na meritve, fotografiranje in vsakdanjo uporabo. Na meritvah si lahko mislite, kaj počnemo, rezultati fotografiranja so tudi vidni, na cesti (in na terenu, če je treba) pa je namen avtomobil spoznati, kot ga bo sleherni uporabnik. Ta del preizkušanja pa se lahko od avtomobila do avtomobila zelo, zelo razlikuje.

Hilux, torej. Je z njim možno peljati motocikel? Kljukica, a z opombo: vrata na kesonu bodo morala zaradi dolžine motocikla ostati odprta, v širino pa je dovolj prostora vsaj za dva enduro stroja. Pogrešali smo le kakšno pritrdilno kljukico več.

Ali gre lahko s Toyoto, katere prvi prednik z istim imenom je bil rojen leta 1968, pet ljudi turno smučat? Kljukica, a spet z opombo: ves tovor, vključno z nahrbtniki, bo izpostavljen vremenskim nevšečnostim in morebitnim nepridipravom. Če bo torej nazaj grede močno snežilo ali deževalo, bo treba potrpeti z nahrbtniki v naročju; prav tako bo težavica pustiti tovor (smuči, palice, razno ...) na razstavi pred gostilno, ko si bo druščina zaželela pice in mrzlega hmeljevega. Rešitev za obe težavi je pokrov za tovorni prostor, a potem se ne bo dalo tovoriti motocikla. Še besedica o udobju na zadnji klopi: prostora za kolena je načeloma dovolj, potniki bodo negodovali le na ovinkasti (zaradi gladkega usnja in nične bočne opore) ali slabi cesti (zaradi čvrstih listnatih vzmeti). Če ne boste povedali gospodom policistom, naj zaupam, da se nas je tisti dan po obilno zasneženi cesti iz Jelendola proti Dolgim Njivam peljalo celo šest, in prišli smo najdlje. Brez verig. Stroj!

Je Hilux, zdajšnji že sedme generacije in z dvema 'faceliftoma', lahko dnevno uporaben avtomobil? Kljukica, spet s komentarjem: odvisno od zahtev in potreb uporabnika. A dejstvo je, da je strah pred 5,2 metra dolžine odveč, za kar se lahko zahvalimo dobri preglednosti ter kameri za vzvratno vožnjo. V notranjosti lahko zmotijo na pogled manj kakovostna (sicer robustna) plastika, rahlo neugledna stikala (naš oboževalec na Facebooku je komentiral, da so taka kot na pralnih strojih iz 70. let) in pomanjkanje uporabnih odlagalnih površin. Volkswagnov Amarok in Fordov Ranger sta na tem področju korak naprej ... No, hujših težav z življenjem za volanom Hiluxa ni. Prej nasprotno, saj se k avanturizmu in/ali kmečkim/gozdarskim/lovskim opravilom nagnjen človek v njem dobro počuti. Ata lovec so komentirali, da je celo prelep.

Je v 12 milijonih primerkih izdelan avtomobil lahko terensko vozilo? Uf, ja. Hudo dober, če ne kar eden izmed najboljših v razredu. Na terenu daje tak občutek čvrstosti, da bi ga lahko zapeljal naravnost na puščavski reli. Manjkale so le še bolj grobe gume ... Rajdni krog sploh ni kritično velik.

Je Hilux lahko tovorni avtomobil? Naj bo v dokaz fotografija prevoza zajetnega kupa bolj in manj rabljenih oblačil v azilni dom na Viču. Nekje so čistili starejšo hišo: »Ej, imaš še Hiluxa? Nekaj stvari bi bilo za odpeljati ...«

Bese­di­lo: Matevž Hribar, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Toyota Adria d.o.o.
Cena osnovnega modela: 35.200 €
Cena testnega modela: 35.200 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.982 cm3 – največja moč 126 kW (171 KM) pri 3.600/min – največji navor 360 Nm pri 1.400–3.600/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 5-stopenjski samodejni menjalnik – gume 255/70 R 15 T (Continental CrossContact).
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,9 s – poraba goriva (ECE) 8,9 l/100 km, izpust CO2 175 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.770 kg – dovoljena skupna masa 2.735 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.255 mm – širina 1.760 mm – višina 1.810 mm – medosna razdalja 3.085 mm –keson dolžina 1.547 mm, širina 1.515 – posoda za gorivo 80 l.
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 33 % / Stanje kilometrskega števca: 7.127 km
Pospešek 0-100km: 12,0s
402m z mesta: 17,0s ( 125km/h)
Največja hitrost: 175km/h (V.)
poraba na testu: 11,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,1m
AM meja: 41m
Ocena
  • Če vas komentarji ob kljukicah ne motijo, je to avtomobil za vas: vsestranski, čvrst, močan, uporaben, velik.

Hvalimo in grajamo
čvrsta gradnja
zmogljivosti na terenu
motor (navor)
delovanje samodejnega menjalnika
spodobna prostornost tudi na zadnji klopi
solidna oprema (kamera, USB, modri zob …)
uporabnost, univerzalnost (pogojno)
kakovost plastike v notranjosti, stikala
počasno ogrevanje prednjih sedežev
visoko sedenje (kljub po višini nastavljivemu sedežu)
neosvetljen predal pred sopotnikom
ozki predali v vratih